View: 3222|Reply: 15
|
MAYBANK PJ NEW TOWN SERVIS MCM TAIK
[Copy link]
|
|
hari nih 22 Mei 2009 sepatutnya gaji kompeni aku dah settle dah sbb aku dah hantar gaji semua pada 18/5/09 kat Maybank Pj Newtown nih....ekceli surat gaji tuh soh kreditkan pada 22hb sbb 24hb jatuh hari ahad....gaji kitorang mmg setiap bulan 24hb cuma kalo 24hb jatuh hari sabtu or ahad akan dicepatkan paling tidak hari jumaat dah settle...so pada 18hb aku dah hantar gaji tuh sprt biasa diorang cop salinan surat tuh....so hari nih staff lain bising sbb gaji still tak floating lagi....aku kol dari pkl 8.30pagi sampai 9.40 baru pik up phone...one chinese lady la...aku tanya elok2 mula apasal gaji kompeni kami still tak masuk lagi...sedangkan aku dah hantar awal, last month aku hantar suruh aku hantar awal seminggu bukan awal 2 hari...bulan nih aku hantar awal seminggu mcm taik plak cakapnye....apa lagi dan2 aku melalak la dlm phone tuh...dan2 tuh jugak floating, aku bising2 aku ckp tak kira aku nak gaji boleh keluar hari nih jugak. sbb surat tuh mengatakan kredit (boleh keluar) 22hb....
konklusinya, maybank servis mmg mcm taik, dahlah masa aku kat kaunter pegawai tuh boleh, maki customer pas letak phone, aku just perhatikan ajer...yg jaga kaunter plak tergedik2 dok nyembang....mmg syialll sungguh.... |
|
|
|
|
|
|
|
bagus moimed... maybank ni mmg cam sial... ingat ramai yg pakai servis dia nak berlagak... klu gaji tak float hari ni, kompeni kau bole saman.. baru dorg sedar skit... |
|
|
|
|
|
|
|
maybank memang eksyen. masa laki aku dengan co lama dulu, TY dekat maa nun tak silap aku dia suh mebeng bukak branch kat menara maa. tapi mebeng tak mo. at last, TY buat keputusan untuk tutup semua akaun dengan maybank. bayangkan bukan sikit2 akaun. 1 malaysia co & anak2 syarikat masa tu ada akaun dengan maybank. bukan sikit-sikit company. anak syarikat je dah berpuluh-puluh. cawangan pulak setiap negeri. cuba korang bayangkan betapa bodohnya maybank. derang hilang pelanggan dalam sekelip mata je. |
|
|
|
|
|
|
|
hmmmm makin lama dia pegang duit tu... makin byk hasil dia dapat ek... |
|
|
|
|
|
|
|
bukan maybank ke yg banyak kes duit ilang melalui internet banking tu |
|
|
|
|
|
|
|
hahha...bukan maybank pj jek...sume maybank camtue.... |
|
|
|
|
|
|
|
pastu diorang ni suke jual maklumat peribadi kita kt ejen lain..aku rasalaaa... |
|
|
|
|
|
|
|
Originally posted by hyie at 22-5-2009 11:11
pastu diorang ni suke jual maklumat peribadi kita kt ejen lain..aku rasalaaa...
aku setakat ni tak de masalah jual maklumat dengan kakitangan mebeng. yang aku kena dengan RHB. |
|
|
|
|
|
|
|
mebeng tuh tuh aku rasa ok lagi tapi STAFFF tuh yg buat perangai mcm taikkk sgt2 |
|
|
|
|
|
|
|
yup aku dgr2 gak yg songlap duit kastemer tuh dari maybank gak, yg hilang thru maybank2u pon sama gak....
yg pasti aku puas ati dapat gaduh ngan staff yg kureng hajar camtuh....bila kita marah2 boleh plak dan2 tuh floating....saja jer, staff malas buat kerja, bila org ngamuk baru nak floatkan... |
|
|
|
|
|
|
|
majoriti maybank servis mmg slow...ikut suka dia je |
|
|
|
|
|
|
|
Balas #13 mammavoque\ catat
bank statment mmg bulan2 kita patut dapat la sbb dari situ kita leh trace cek mana yg clear n yg mana tak clear lagi then kita leh tau baki akuan ada berapa...bab tukau alamat surat aku dah bagi, tak jugak tukar2 pastu aku pi maybank sbb ada nak cash cek aku terus bawak salinan surat tuh n dan2 tuh boleh ajer tukar...saja jer nak nyusahkan kita nih... |
|
|
|
|
|
|
|
Balas #15 mammavoque\ catat
sepatutnya derangi takleh charge la, apasal plak nak caj bagai...aku mmg takleh lupa betapa puasnya hati aku dapat basuh staff maybank yg cam hampeh layan kastemer...so kita sebagai kastemer bukan sesuka hati nak maki derang nih, kalo dia buat prngai cam hampeh apa lagi yg kita leh buat selain lepas je la.... |
|
|
|
|
|
|
| |
Category: Belia & Informasi
|