View: 2085|Reply: 2
|
Ditipu syarikat Aduan/Servis **** S.B
[Copy link]
|
|
Salam sejahtera....
nak mohon pendapat dari rakan2 disini.
baru-baru ni beli smart phone dari agen sah Syarikat S*** di Penang
Lepas dua hari guna dapati ada line halus atas skrin
Terus saya hantar sendiri ke Agen Aduan/Servis S*** di Penang
Agen Aduan/Servis S*** di Penang kata akan rujuk aduan saya ke HQKL untuk minta ganti set smart phone yang baru
Beberapa kali saya followup dengan agen Aduan/Servis **** S.B minta supaya segerakan
Alasan mereka telah rujuk HQKL dan akan ambil masa untuk dapat kelulusan dan minta saya sendiri push HQKL.
Saya usaha call 3 pejabat S*** di KL dan dimaklum tidak terima aduan dari Penang
Saya call lagi Hotline S*** dan mereka buka report dan akan betindak
Saya kemudian pergi sendiri ke Agen Aduan/Servis S*** dan saya diberi sebuah smartphone
Pegawai disitu memberitahu ini set baru untuk saya.
Saya tanya kalau set smartphone baru mesti ada kotak
Saya diminta sign surat terima .
Sebelum pulang pegawai itu selitkan warranty kad untuk simpanan saya dan saya tidak syak apa2.
Balik rumah saya lihat warranty kad itu atas nama orng lain, lokasi beli lain, model lain,tarikh beli lain
Saya telah di TIPU oleh Agen Aduan/Servis itu
Saya cadang nak failkan kes ke tribunal penguna
Saya buntu dan mohon pandangan rakan2 sekalian
|
|
|
|
|
|
|
|
pegi jela....cakap set tipu....bagi skali warranty card tu...tunjuk original receipt...sbb kes bwh 2k ke 5k cmtu dia akan ambil...kalo x silap la.. |
|
|
|
|
|
|
|
Buat kecoh macam dekat L..W Y..T baru dia tahu. Sebarkan sahaja keburukan syarikat itu dimedia social. Biar orang ramai tahu. Ini untuk mengelakkan terjadinya mangsa baru.
Tetapi pastikan betul. Jangan fitnah.
Walaubagaimanapun silalah menggunakan saluran yang betul dahulu. Pergilah di Tribunal Pengguna. |
|
|
|
|
|
|
| |
Category: Belia & Informasi
|