|
Setahu saya PU mmg lah lebih tahan lasak dari fiber tp ada perbezaan x antara bumper fiber n PU apabila sudah dicat?? Adakah PU lebih kelihatan cantik? |
|
|
|
|
|
|
|
beza fiber PU...
fiber-mudah pecah-selalu org pakai kat bahagian bonet ,spoler,,bahgian atas..cat tahan lekat tahan lama...(tgok ataih chemical sebelom layer)
PU -tahan kuat--selalu org pakai kat lips skirt-bahgian bawah kereta,cat mudah tanggal, terkopek(tgok ataih chemical ape sebelom layer)
n ade satu lagi rubber
rubber-hat ni mmg kukuh,,,mudah lentuh,,takde hal la kalu hentam divider |
|
|
|
|
|
|
|
vote for PU, ramai org terpaksa pkai fiber sbb murah dn xde budget, bersedialah utk hdpi crack of fiber surface |
|
|
|
|
|
|
|
Reply 3# AHMADVW
apa maksud fiber surface |
|
|
|
|
|
|
|
Reply AHMADVW
apa maksud fiber surface
flitzwan Post at 7-3-2011 23:33
fiber surface = lapisan permukaan serat |
|
|
|
|
|
|
|
Reply 5# mozaiakis
nanti bila cat nampak la fiber surface yg dicakapkan tu?? cat jd kasar ke?? |
|
|
|
|
|
|
|
tak banyak kete yg boleh pakai bumper PU.. sebab PU nie berat, banyak kepada accessories kecik-kecik jer macam front lips ker.. side skirt ker.. yg boleh mount kepada body.. kalau bumper tu jenis pakai clipping jer, biasanyer depa tak buat jenis PU utk.
kalau fiber pong, fiber nie grade.. ader yg murah cap ayam jual kat kedai abang tu, ader jenis yg mahal grade AAA punya.. memang precise giler dier punya fitting.. takde lari pong.. depa tak buat mass product, kena order dulu, baru depa wat.. kalau fitting tak best.. bleh complen.. depa wat baru.. tapi harga.. sendrik mau hingat lar.. tapi biasanya, depa buat pong utk kete BMW, Alphard, estima, honda.. setakat proton, tak layan punyer... |
|
|
|
|
|
|
|
FRP pon ok.. bodykit airmaster guna materials ni... |
|
|
|
|
|
|
| |
|