View: 16403|Reply: 45
|
FUTURE KANCIL.....BETUL KE NIE KANCIL??
[Copy link]
|
|
tu bukan kancil, kan terang-terang tu daihatsu mira |
|
|
|
|
|
|
|
AHAK3 |
|
|
|
|
|
|
|
dr tepi nmpk cam viva....sahih viva pong tiru mira |
|
|
|
|
|
|
|
bkn mslh meniru..hehehe..dh namer pun rakan konsi..mmg mcm tue..perodua maner ader R&D..lain lh proton...dulu pun proton samer jer..tk der R&D senr..skrg br lah ader.. |
|
|
|
|
|
|
|
kalau peyno masuk ni.. baru meriah tred ni... |
|
|
|
|
|
|
|
tahun nie takde model baru dari perodua....yg ada pun hanya facelift dan special edition jer kot..big boss diaorg dah declared kat press.. |
|
|
|
|
|
|
|
ADE BARU LA TAUN NIE....PERODUA FORKLIFT |
|
|
|
|
|
|
|
kalau ikut marketing strategy, haku rasa perodua tak akan amik pong model nie masuk, merosakkan market viva. |
|
|
|
|
|
|
|
cam viva je...lepas ni boleh la owner viva make up kete camni |
|
|
|
|
|
|
|
Viva dibawa masuk sebagai ganti kepada Kancil.
Jadi, tak mungkin model di atas akan dibawa masuk sebagai the next Kancil. Nanti Perodua kena keluar duit lagi untuk kos R&D, ubah sana ubah sini.. Malaysia market kecik jer. Kilang Perodua pun kecik jer...
Banyak sangat model keluar, nanti tak mampu nak match dengan permintaan yang berbagai. Proton lagi la...
Contoh sekarang, Myvi. Dulu stok tak sampai 2 minggu dah dapat. Sekarang ni Perodua kata 2 bulan. Sebab bulan ni fokus production adalah Alza..
Kalau ada sesiapa dari Proton atau Perodua... Nak tanya satu soalan, camner salesman kereta nak bisnes?
Permintaan tinggi. Stok takde. Pastu complain rugi...
Cuba amik contoh Toyota. Diaorang sistematik. Kalau diaorang cakap 1 bulan sampai, 1 bulan akan sampai. Dengan specs yang betul. Color yang betul... Proton atau Perodua, minta color Hitam, yang sampainya Silver... Susah la camtu bang nak niaga. |
Rate
-
1
View Rating Log
-
|
|
|
|
|
|
|
yuppp... takkan model ni nak masuk malaysia,, pasal "bibah" pun harga dah serendah RM25,000.. rosak la market "bibah" tuh... klau kat Jopun lain la.. dowang byk produce limited, special edition.. atas permintaan org ramai... best gak dok Jepang nih.. seumo idup leh tukar kereta dekat 50 kali... |
|
|
|
|
|
|
|
lol. daihatsu mira yang senantiasa engine nya dimasukkan ke dalam kereta kancil modified. hehehe |
|
|
|
|
|
|
|
tu mira..ehehe...
terpulang laa perodua nak pasang kereta ni tidak...kancil pun dah ditukar kepada viva... |
|
|
|
|
|
|
|
Post Last Edit by cmf_eddie_worlds at 18-4-2010 10:54
Post Last Edit by cmf_eddie_worlds at 18-4-2010 10:53
Hahahaha...
Ape la korang ni...
Kancil (PERODUA) = mira (DAIHATSU)
Myvi (PERUDUA) = Passo (TOYOTA)
Viva (PERODUA) = Mira Custum (DAIHATSU)
Ok meh aku terangkan sikit...
X de ape yang pelik kat sini...
Toyota adalah pemilik Daihatsu ni....
Bermakna Daihatsu dibawah Toyota..
Toyota hanya mengeluarkan kereta kereta mewah dan besar.
manakala Daihatsu mengeluarkan kereta kecil.
Perodua pula Dibawah Daihatsu...
Sbb tu Perodua mengeluarkan kereta sama design dgn Daihatsu. Sbb Perodua adalah anak syarikat kepada Toyota...
Sama juga mcm KIA... Di Malaysia dikenali pula sbagai NAZA.. |
|
|
|
|
|
|
|
dr tepi nmpk cam viva....sahih viva pong tiru mira
hakass009 Post at 16-4-2010 11:06
selidik asal usul dulu... baru leh tahu... jgn nak hentam tanpe ilmu didada...
Toyata - Dihatsu - Perodua... adalah company yang sama.....
Cuma perodua adalah nama di Malaysia |
|
|
|
|
|
|
|
selidik asal usul dulu... baru leh tahu... jgn nak hentam tanpe ilmu didada...
Toyata - Diha ...
cmf_eddie_world Post at 18-4-2010 10:57
kenapa aku rasa, ko lah yg patut selidik betul betul? kah kah kah..... lawak apakah ini?
viva ni adalah mira avy. ngan mira custom jauh sangat. yg paling rapat adalah avy. sila google.
anak beranak mira.
mira custum memang tak wujud langsung dalam dunia ni. kalau custom tu mungkin ada lah.
model mira ni banyak...
cth L200, L500, hello kitty, classic, 4wd, avy dsb...
maaf, saya ni bukan expert keta mira. hatta keta perodua pun saya tak ada.
cuma adik ipar yg duk kat guest house belakang rumah saya tu hantu mod keta kancil kpd model2 mira.
dari perbualan, saya tahu serba sedikit. |
|
|
|
|
|
|
| |
|