View: 27413|Reply: 36
|
Customer service Maybank!
[Copy link]
|
|
Assalamualaikum...
Ini bukan masalah besar, cuma masalah tak puas hati saja.
Dalam bulan lepas aku pergi maybank, nak buat kad baru pasal kad ATM aku dah rosak. Aku bukak akaun di cawangan PJ Oldtown (Jalan Othman). aku pergi tukar kad kat hometown aku, Tanah Merah, Kelantan. Sampai jer giliran aku, kerani dia kata tak boleh nak proses pasal tak boleh nak contact cawangan asal. (Aku pergi bank hari Ahad). Cawangan PJ tutup hari Ahad tu dan pihak bank akan contact balik cawangan PJ pada keesokan harinya.
pastu aku tanya kena datang esok ker? Kerani tu jawab, tak payah datang esok, tunggu jer phone call daripada maybank baru datang. Ok lah macam tu aku just tunggu call.
Dekat sebulan (dua hari lepas) aku terima call dari Maybank tanya adakah masih nak buat kad baru. Aku bagitau yang aku memang nak buat. Pastu dia panjang lebar cakap kenapa biar lama sangat, borang takleh simpan lama kat bank, menyusahkan diorangla tu. Cakap dah la laju, aku nak menyelit pun susah. Aku bagitau yang pihak bank suruh tunggu call tapi minah tu buat bodo jer bagitau suruh datang bank cepat dan terus letak telefon. Mula-mula aku rasa nak marah jugak tapi lama-lama jadi tergelak... HAHAHA perangai manusia....
Aku masuk maybanku, pindah semua duit ke bank islam. Tak peduli dah kad ATM Maybank aku. Nanti aku bukak akaun lain kat Maybank, guna islamic banking pulak... |
Rate
-
1
View Rating Log
-
|
|
|
|
|
|
|
salam,
setuju....dah byk kali experience service lembab n tak efisien di maybank.......rasa nak give up jer.... |
|
|
|
|
|
|
|
2# tssy
btol tu, maybank servis ntah apa2, tau makan duit je...serba serbi nk charge, kdg2 cam x masuk akal |
|
|
|
|
|
|
|
i dah xde account dgn maybank... yang ade tu pon biar dormant aje.. ekekek.. malas nak activekan. credit card pon dah terminate... term payment pon dah abis... nak dapat surat settlement yang tulis 2-3 baris tuh pon kene tunggu dekat sejam.. sedangkan dah bagitau nak datang ni... isk...isk...isk... meibeng hehehe... |
|
|
|
|
|
|
|
korang having problem tak buat report ke?
sebab perkara2 problem ni disebabkan staff2 yang kurang bertanggungjawap atau terlepas tangan dalam handle procedure dalam bank..
bukan sume staff maybank begitu..
tapi any bad service please report to the HQ..
lagi satu boleh je komplen direct ke branch kasi dorang acknowledge you punye problem..bukan biar dan diam je.. |
|
|
|
|
|
|
|
ingatkan kat maybank jb jer teruk service die, rupanye sume teruk.
kalau kat jb branch tmn gembira laa paling teruk
service lambat, cs blh bergayut mase buat kad atm |
|
|
|
|
|
|
|
kat pahang, rasenye, maybank temerloh la plg teruk...tp i still setia dgn maybank, tp ade urusan, i pergi maybank mentakab.w/pun dr ofis i ke maybank temerloh sepuluh tapak jer |
|
|
|
|
|
|
|
mmg servis teruk!kalau call sekali tu jgn harap la depa jawab..mmg kene dail berkali2..
serbis cam tahap cipan tp kalau bab caj org..mmg handal la..kuar duit guna kad atm lebih dr 5 kali dlm sebulan caj 50sen..mmg ANTU la MBB ni..pakai je co aku ni guna MBB kalau tak haram la aku nak guna MBB ni..!!{:1_129:} |
|
|
|
|
|
|
|
Hurm..xsemua tempat cm nie..bukan salah maybank nie....tp salah pekerja nye...mak rina ajar dulu..klo xpuas hati...amik nama pekerja tuh then buat complain...
rina mmg dh ada experience kes kad rosak..sbb mmg dh tahu pun klo bukak account kt tpt lain and nk ganti card tpt lain..derang perlu call caw sana..itu klo xde buku... klo ada buku senang..sbb laa..laa tuh boleh dpt kad.. rina bukak acc kt caw sitiawan , perak.. then kad rosak thn lepas..so pg2 buta tuh p kt maybank dayabumi nie...setlle...effective gak laa yg cawanagn sini.... |
|
|
|
|
|
|
|
tak semestinya satu branch buat taik sume branch taik,
aku pergi relaks je,
servis pon pantas je..
korang nampak kat maybank je la kot..
bank lain tak nampak..
ada satu bank nih mak aku cite,
penah malukan arwah nenek aku depan orang ramai..
mentang2 la nenek aku tak boleh membaca...
cheit..tapi aku pergi bank yang sama lain branch orait je.. |
|
|
|
|
|
|
|
ye betol...len kali sebelum memulakan bicara, tanya dulu, 'boleh saya tau, dgn saper sedang saya cakap ni ek"...senang, nak tunding jari kat staf yg tak bertanggungjawab tuh...
dorang ni mmg, budget memasing pandai buat keje(kunun2nya keje bank, semua perfect!) padahal...erm... |
|
|
|
|
|
|
|
x tahu laa bank lain, tp kalau maybank jb nie sume same jer servisnye
hampeh |
|
|
|
|
|
|
|
masa bukak akaun kat pj dulu pun rasanya bermasalah jugak. macam layan tak layan jer...
aku paling puas hati ngan customer service public bank. dah 4-5 cawangan aku pergi semua ok dan cekap.
(jangan korang ingat aku kerja ngan Public Bank pulak, nak promote bank sendiri (",) Aku kerja ngan YB ADUN, takde kena-mengena ngan mana-mana bank.. |
|
|
|
|
|
|
|
Sy pun experienced dgn maybank masa nak buka akaun syarikat dulu.
Ini pun sebab pekerja tu yang kurang bertanggungjawab.
Kata 2, 3 hari akan call balik, tp sampai 2 minggu tak terima call.
Bila kite yg call, pekerja lain yg jawab, bgtau akaun tersebut takde apa progress lagi sbb, cik kak tu tak buat keje, just letak fail atas meja....malay pula tu. |
|
|
|
|
|
|
|
nak cite jugak la... walaupun kejadian ni da lama...tp tak leh lupe muke akak n abg tu... muke lawa tp hampeh...
cm tak tulis no tel kat borang kuar duit asb jek... pastu nk suruh tulis cakap jela...(mn aku tau kene tulis)...pastu da la tak senyum...siap nk explain bagai.. 'no tel kene letak yer...nnt klu ade ape2 senang nk kontek balik...klu duit awk ade shot ke ape ke kitorang tak nk bertanggungjawab...klu tak caya tanya abg sebelah ni..' pastu die toleh muke abg sebelah tu....muke due2 tak senyum...
menyampah aku tengok... bukan aku tak nk tulis...cm tak tau pun kene tulis... maybank putrajaya la tu...huh |
|
|
|
|
|
|
|
aku pernah gi maybank kat melaka.. aku ada cheque in house.. nak suruh clear satu hari.. pastu teller tu suruh masuk mesin dia kata takleh clear satu hari.. semua sama.. padahal aku bulan lepas buat camtu kat branch lain leh lak.. teller tu tgh sedap borak kat telefon....bebulu jer aku.. last2 aku bank in kat baik lain.
satu lagi pasal maybank ni.. staff2 bank selain dari maybank cakap kat aku, orang2 maybank ni besar kepala pasal depa ingat bank negara protect depa.. so depa kebal la... |
|
|
|
|
|
|
|
Toksah dok banding antara branch. Call kastemer serbis diorg pun dah cukup untuk aku mencarut peringkat 8... |
|
|
|
|
|
|
|
Ni cite aku plak...kejadian hr ni.. aku dah ada buku acc, just nak buat card n nak daftar maybank2u...
lunch hour td aku p caw Maybank kat JB ni...aku dpt nombor hampir jam 1 pm...
yg aku aware, 1 je kaunter buat card, time tu dia tengah layan 1 customer n ada 2 lg menunggu...punya la slow pukul 2pm baru turn aku sampai...lepas tu bila dah dpt card, nak buat maybank2u problem plak,...x bole activate...error access is denied...so, staff yg tolong ni suruh aku p balik kat meja staff/officer yg buat card td...aku ckap x boleh access..n then dia try pun x boleh access...dia tnya aku "pernah buat maybank2u ke sblum ni?"...bengang gak rasa..tu 1st time aku buat card, bole dia tnya soalan "bengap" tu..
N then dia tanya ngan kawan sebelah dia, belek2 semula form aku...tekan2 komputer...ntah apa dia buat...lepas tu suruh aku tunggu sebentar...tetina aka phone call n aku notice staff tu jwb phone call dr kawan dia, sembang psl holiday la, beli bunga la... bengang betul aku, sempat gak nak berbual ngan kawan waktu customer ada? cam ni ke kerja bank? x jaga customer ke? n then dia tnya member dia dlm phone..."cam mana nak reset no maybank2u ye?"...dlm kepala otak aku cuma pikir "apa ke hal ni, x pernah jumpa ke kes mcm ni..x kan x bersedia...susah sgt ke nak buat, pelik sangat ke kes aku ni???"
n then after a few minute, msh x ada maklumbalas, aku p tanya staff 1 lg, "kes saya ni bila nak settle...2.30pm saya nak balik?"
then...staff yg berbual tu semak balik kat web maybank2u, kluar msg "service not available"...dia ckap card aku x ada mslh, cuma laman web dorang problem...katanya klu try kat rumah ok la...aik...simple mcm tu je penyelesaiannya...
kat rumah plak, sampai la ni x bole activate...ntah apa2 maybank ni...geram sangat...memang hampeh...lebih teruk dr goverment servis...aku p imigresen n lhdn pun x seteruk ni.... |
Rate
-
1
View Rating Log
-
|
|
|
|
|
|
|
tak semua cam tu... tapi sure kat mana mana pon sama...
kalo slow giler...sound jer...
tanya SOP cam ner... kalo dia leh jawab, maksudnya... dia kena ikot SOP tue...
tapi kalo tanya SOP pun terkebil kebil... sah sah staff cam nie staff yang suka lepas tangan... |
|
|
|
|
|
|
| |
Category: Belia & Informasi
|