CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Isu Guna Perkataan Lucah: Bung Mokhtar Minta Maaf, Usul Ditarik Balik

19-10-2018 10:36 AM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 2107| Komen: 9

Description: Ekoran menggunakan perkataan lucah ketika membahaskan Rang Undang-undang Cukai Jualan pada 7 Ogos lalu, ahli Parlimen Kinabatangan, Datuk Seri Bung Moktar Radin memohon maaf kepada ahli Dewan Rakyat.
Ekoran menggunakan perkataan lucah ketika membahaskan Rang Undang-undang Cukai Jualan pada 7 Ogos lalu, ahli Parlimen Kinabatangan, Datuk Seri Bung Moktar Radin memohon maaf kepada ahli Dewan Rakyat.


Kredit foto: carian internet

Memetik laporan Berita Harian, tindakan itu dilakukan apabila diberikan laluan oleh Speaker dewan untuk membacakan ucapan permohonan maafnya semalam.

“Sesungguhnya saya memohon maaf kepada dewan khasnya ahli Dewan Rakyat wanita.” 

"Saya beri jaminan perkara ini takkan berulang lagi dan dengan rendah diri berharap permohonan saya diterima."

Susulan permohonan maaf itu, Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Zuraida Kamaruddin menarik balik usul mencela Bung Mokhtar yang dijadual akan dibentangkan, semalam.


“Saya dengan ini menerima permohonan maaf Kinabatangan dan berharap Bung Moktar agar mengawal emosinya ketika di Dewan Rakyat selepas ini."

Zuraida berkata, beliau percaya Bung Mokhtar sama seperti ahli Dewan Rakyat lain mahu Parlimen Malaysia mencapai taraf kelas dunia.

Sementara itu, Yang Dipertua Dewan Rakyat, Datuk Mohamad Ariff Md Yusof menganggap isu tersebut telah diselesaikan sebaiknya.

"Tahniah kepada dua-dua pihak kerana telah meningkatkan dewan yang mulia ini," katanya.- CARI
19

Bagus
27

Marah
13

Terkejut
27

Sedih
24

Lawak
12

Bosan

Friends Rank (122 people)

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote prettyuglybabe 19-10-2018 10:39 AM
apa yang dia carut?
Quote tanakkampung1x 19-10-2018 10:41 AM
SO pandai juga dia minta maaf?
Quote mieymiey 19-10-2018 10:45 AM
Sejenis yang cakap dulu, kemudian baru fikir.
Quote renko 19-10-2018 10:48 AM
tanakkampung1x replied at 19-10-2018 10:41 AM
SO pandai juga dia minta maaf?

sekarang je nak mintak maaf
time berkuasa dulu sorry la
lagi dia cerca ade la
Quote buapakperut 19-10-2018 11:19 AM
dia ni mencarut ja kerjanya. dahla orang meluat tengok muka tu
Quote teen_angelJB 19-10-2018 11:23 AM
buapakperut replied at 19-10-2018 11:19 AM
dia ni mencarut ja kerjanya. dahla orang meluat tengok muka tu

Aku pun nak tulis bnda yg sma..
Mencarut je kejenye..
Jgn masuk dewan parlimen la bung..masuk utan jd tarzan lagi bagussa
Quote hayati_hassan 19-10-2018 11:24 AM
eloklah rupa huduh perangai pun huduh
Quote gujiwa 19-10-2018 11:27 AM
bung ni.. dari dulu lagi gitu...

huhuhuhuhuh
Quote duri_durians 19-10-2018 12:11 PM
lah... lepas tak jadi kerajaan pandai mintak maaf...

Lihat semua komen(9)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

14-6-2024 06:21 PM GMT+8 , Processed in 0.124862 second(s), 38 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top