CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Putus Hubungan Sabtu Lepas, Bot KD Perdana TLDM Kini Berjaya Dikesan

23-5-2017 10:42 AM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 3045| Komen: 11

Description: Bot KD Perdana Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) yang terputus hubungan sejak Sabtu lepas berjaya dikesan di kedudukan 90 batu nautika timur Kuantan.
Bot KD Perdana Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM)  yang terputus hubungan sejak Sabtu lepas berjaya dikesan di kedudukan 90 batu nautika timur Kuantan.

Memetik laporan Bernama, Panglima TLDM, Laksamana Tan Sri Ahmad Kamarulzaman Ahmad Badaruddin mengesahkan perkara itu menerusi akaun Twitter rasminya.


Beliau berkata bot KD Perdana dikesan pesawat pantai ‘beechcraft’ milik Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) susulan penemuan awalnya oleh sebuah kapal dagang.

Kapal KD Perdana dilapor terputus hubungan dengan bot yang membawa 'Tim Menggeledah' ketika mengusir bot nelayan asing di perairan Sedili, Sabtu lepas.

TLDM dalam kenyataan kelmarin berkata kapal berkenaan diketuai seorang pegawai dan lapan anggota laskar kanan ke bawah yang melaksanakan rutin rondaan maritim di kawasan perairan negara.- CARI





11

Bagus
5

Marah
10

Terkejut
7

Sedih
9

Lawak
8

Bosan

Friends Rank (50 people)

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote chinta89 23-5-2017 10:59 AM
nasib baik djumpai
Quote cheergirlz 23-5-2017 11:04 AM
bagus lah...cmna bole terputus?
Quote kentel 23-5-2017 11:20 AM
cheergirlz replied at 23-5-2017 11:04 AM
bagus lah...cmna bole terputus?

biasa la tu...comm error...atau device faulty....
Quote cheergirlz 23-5-2017 11:23 AM
kentel replied at 23-5-2017 11:20 AM
biasa la tu...comm error...atau device faulty....

ooh...tq bg info
Quote kiambang 24-5-2017 07:38 AM
Alhamdullilah dah dijumpai ... kesian bercatu air mineral ..
Quote rosasa 24-5-2017 09:14 AM
Alhamdulillah
Quote bulan_gerhana 24-5-2017 11:02 AM
hilang kat Sedili .. tapi jumpe kat perairan kuantan.. hurm.. dibawak dek arus ni...
Quote izwan_izi 24-5-2017 02:06 PM
Edited by izwan_izi at 24-5-2017 02:11 PM

Patutnya kapal2 jenis FAC Combattante II  ni hantar scrap timbang kati je...dah lama dlm perkhidmatan...puluh2 tahun dah...gigih lagi nak guna..,dengan enjin melantung hangit...nak full speed pun semput2....tambah dgn sistem zaman cold war...

Sekali skala pihak TLDM kene la keluarkan kenyataan tegas skit untuk replacement FAC II ni..sekurang2nya upgrade ke FAC jenis baru...nak harapkan JEBAT / LEKIU  dgn PV buat patrol dari langkawi sampai ke sebatik...letih la kene lanyak..Kerajaan persekutuan pulak jangan la kedekut sangat untuk lebihkan bajet pertahanan...

"Negara yang makmur bermula dari ekonomi yang subur dan pertahanan yang ampuh"
Quote dodifarid 24-5-2017 04:23 PM
izwan_izi replied at 24-5-2017 02:06 PM
Patutnya kapal2 jenis FAC Combattante II  ni hantar scrap timbang kati je...dah lama dlm perkhidmata ...

Semua pegawai tertinggi tentera umno dah letak orang yang pro umno/kerajaan supaya bersuara lunak ...semua panglima atm diambil dari panglima tentera darat, tapi tetiba panglima yang lepas ni dari cabang tentera udara.. sebab apa tak ambil panglima tentera darat seperti kelaziman?    ... panglima2 yang bersuara lantang demi kebaikan ATM semua dicantas awal...
Quote -electrifying- 24-5-2017 04:41 PM
bgusla dh jmpe... byk sgt bnda hilang xjmpe2 kt mlysia ni
Quote rendangayam 24-5-2017 08:19 PM
alhamdulilah dh jumpa

Lihat semua komen(11)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

23-7-2024 12:56 PM GMT+8 , Processed in 0.072893 second(s), 40 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top