CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Kabel Elektrik Tumbang Ragut Nyawa Pelajar

10-4-2017 10:07 AM| Diterbitkan: CARI-MAL| Dilihat: 6549| Komen: 32

Description: Malang tak berbau. Seorang remaja perempuan maut selepas lehernya tersangkut pada kabel elektrik ketika sedang membonceng motosikal di Ipoh.
Malang tak berbau. Seorang remaja perempuan maut selepas lehernya tersangkut pada kabel elektrik ketika sedang membonceng motosikal di Ipoh.

Memetik Harian Metro, kejadian berlaku apabila kabel berkenaan terjatuh sebelum tersangkut di leher Nurul Huda Ashira Abdullah, 16, sehingga menyebabkannya maut di tempat kejadian.


Foto: Carian Internet

Nurul Huda kemudiannya dibawa ke Hospital Changkat Melintang untuk bedah siasat.

Menurut Ketua Polis Daerah Perak Tengah Superintendan Zainal Abdullah, dalam kejadian kira-kira jam 5 petang itu, mangsa bersama rakan perempuannya berusia 15 tahun yang menunggang motosikal berkenaan dalam perjalanan menghala ke Bota dari arah Parit.


"Setibanya di tempat kejadian yang ketika itu hujan lebat, tiba-tiba kabel tiang elektrik di sebelah kiri jalan telah terjatuh.

Penunggang motosikal berkenaan cuba mengelak tetapi kabel tersebut tersangkut di leher mangsa yang duduk di belakang," katanya kepada Harian Metro.

Penunggang bagaimanapun bernasib baik dan hanya mengalami kecederaan ringan. Kes disiasat di bawah Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987. - CARI
30

Bagus
25

Marah
25

Terkejut
18

Sedih
18

Lawak
22

Bosan

Friends Rank (138 people)

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote rosasa 10-4-2017 08:50 AM
saman banyak sikit
Quote sebu1 10-4-2017 08:51 AM
Sedehnye innalillah
Quote Rajawali 10-4-2017 08:53 AM

dah banyak jadi sikit pulak...ko ni nak yang mana satu?
Quote ell768 10-4-2017 08:54 AM
takziah pada keluarga mangsa..saman jgn x saman..
Quote rosasa 10-4-2017 09:01 AM
Rajawali replied at 10-4-2017 08:53 AM
dah banyak jadi sikit pulak...ko ni nak yang mana satu?

ko nihh

ok saman banyak banyak
Quote dubuk 10-4-2017 09:05 AM
إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ
Quote intriQue 10-4-2017 09:08 AM
innalillahi wainna ilaihi rajiun

Tragisnya
Quote mirandanicky1 10-4-2017 09:13 AM
Serammmmmnya
Quote Changa 10-4-2017 09:15 AM
Selayaknya lah dek
Quote cycra 10-4-2017 09:16 AM
sila saman ya..ritu kat tempat aku ni..kontraktor buat kerja pembaikan lampu jalan,,pastu dia x tutup balik pintu tiang lampu tu..ada budak sekolah rendah lalu, pi usik,,kene renjatan letrik.parents dia mai mengamuk kat opis buat tuntutan..sebbek kontraktor mmg diminta supaya ada insuran waktu masuk tender..so kontraktor bayau la,,aku x igt berapa...

Quote matchstick 10-4-2017 09:35 AM
saman byk2..tnb kan kayo. asek naik je tarif. utility companies lain mcm air n kumbahan asek rugi. tnb xpenah rugi
Quote reddots 10-4-2017 09:42 AM
mangsa menaiki motosikal yang ditunggangi rakan perempuannya berusia 15 tahun,

boleh lepas saman ke kalau yang bawak pun budak 15tahun?
Quote -electrifying- 10-4-2017 09:56 AM
Nasib baik dia bonceng, kalau dia bwk, tp xde lesen, mmg sakit gak la nk lawan
Quote airfilterkotor 10-4-2017 09:57 AM
Kena ambil kira juga, tiang tu tumbang semasa hujan lebat, mungkin masa tu angin kuat kita pun tak tahu.
Melainkan ada bukti kontraktor tnb tanam tiang tak cukup dalam tak ikut spec dan boleh tumbang, maka dipersilakan.

Dan yg tunggang motor 15 tahun umurnya, naik motor berdua dalam hujan lebat dah kenapa ko dekk.
Quote airfilterkotor 10-4-2017 09:59 AM
Err... dari Parit ke Bota naik berdua dalam hujan lebat?
Umur 15 tahun?
Quote AbukRokok 10-4-2017 09:59 AM
gila lah.... kne cpta helmet leher
saman juta juta
Quote krustykrab 10-4-2017 10:01 AM

apehal abam suka sgt adik ni mati.....dia ada tolak cinta abam ke?

spesis yahudi sungguh abam ni

Quote airfilterkotor 10-4-2017 10:01 AM
Sori.... kabel letrik jatuh rupanya.

-malas nak edit post atas tu.
Quote AbukRokok 10-4-2017 10:01 AM
final destination 9

Lihat semua komen(32)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

21-7-2024 03:07 AM GMT+8 , Processed in 0.055105 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top