CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Tutup Sahaja Semua Pawagam Di Terengganu - Adun

30-3-2017 11:55 AM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 8191| Komen: 72

Description: Adun Alor Limbat Ariffin Deraman daripada PAS meminta kerajaan negeri mengkaji semula operasi panggung wayang yang dikhuatiri mungkin akan memburukkan lagi masalah sosial di negeri berkenaan.

Sejak 22 tahun tidak dibenarkan beroperasi, namun baru-baru ini pawagam di Terengganu telah dibuka semula, bagaimanapun ianya telah menimbulkan pelbagai pertikaian sejak pembukaannya. 


Ini kerana kelmarin terdapat seorang Ahli Undangan Negeri (Adun) mencadangkan semua pawagam di Terengganu wajar ditutup semua.

Memetik laporan FMT, ketika persidangan Dewan Undangan Negeri yang berlangsung semalam, Adun Alor Limbat Ariffin Deraman daripada PAS kelmarin mempersoalkan pawagam di PB Sentral yang terletak di Kuala Terengganu, antaranya waktu operasinya sehingga satu pagi, penonton lelaki dan perempuan tidak mengasingkan tempat duduk serta filem tidak ditayangkan dalam keadaan cerah. 

"Penonton lelaki dan perempuan tidak duduk berasingan, tayangan filem tetap dalam keadaan gelap, biarpun ada memasang kamera litar tertutup, CCTV, ianya tidak membawa apa-apa kesan pun."

"Operasi pawagam diadakan sehingga pukul satu pagi, ada sebahagian orang muda yang menonton filem bersendirian, mungkin berdepan risiko bahaya kerana balik lewat malam, itu yang membimbangkan saya."


Ariffin Deraman turut berkata, walaupun ketika bulan puasa, majlis perbandaran negeri Terengganu ada mensyaratkan pihak pengurusan pawagam harus menghentikan operasi dari pukul 6 petang hingga 9 malam agar membolehkan muslim membuka puasa mereka.

Namun demikian, pada masa yang sama, ianya pula mengganggu waktu terawih, kerana ini akan menyebabkan sebahagian muslim khususnya golongan muda tidak hadir ke waktu terawih kerana menonton wayang pada ketika itu. 

Oleh sebab itu, beliau meminta kerajaan negeri mengkaji semula operasi panggung wayang yang dikhuatiri mungkin akan memburukkan lagi masalah sosial di negeri berkenaan.- CARI



18

Bagus
17

Marah
16

Terkejut
19

Sedih
23

Lawak
36

Bosan

Friends Rank (129 people)

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote white_musk 30-3-2017 12:03 PM
Dalam Islam hiburan semua harom... Barang siapa berhibur atau menyokong hiburan akan dicampkkan ke dlm nurake

Wallahualam
Quote ultra78 30-3-2017 12:08 PM
Jangan la tutup TGV Mesra Mall

Quote hzln 30-3-2017 12:12 PM
asal wayang jah moksiat
asal duk lam gelap jah moksiat
asal campur laki pompuan jah moksiat

dlm akai lobai hanya seks seks seks seks saja 24 jam

Quote white_musk 30-3-2017 12:12 PM
ultra78 replied at 30-3-2017 12:08 PM
Jangan la tutup TGV Mesra Mall

Tgv mrsra mall jgn ditutup akak setuju jika tayangkn film2 Arab sahaja...  
Quote kentel 30-3-2017 12:20 PM
ape bnda la....smua pun nak fikir mudharat je.... ummah ganu tetap johan ngesek dgn dera jua....
Quote harkktuih 30-3-2017 12:21 PM
Taliban mmg xleh dok dlm gelap..asal gelap napsu teransang..
Quote Simunggu 30-3-2017 12:27 PM
terpulang dgn rakyat majority Terengganu...kalau nak tutup..tutup lah...

Quote pulauturtle 30-3-2017 12:28 PM
saya sokong tutupkan semua pawagam di terengganu.

kasi umat melayu suci murni
Quote sekngucing 30-3-2017 12:29 PM
mrilah kita berSAMA SAMA
menerajang parti ini ke dalam lubang sampah
where its belong
Quote pulauturtle 30-3-2017 12:30 PM
kasi mereka rasa kekuatan islam seumur hidup
Quote pulauturtle 30-3-2017 12:31 PM
alhandullilah, i am proud and thankful tht i am not a muslim
Quote kelapaparut 30-3-2017 12:31 PM
Baru2 ni naik motor laki pompuan ramai kene tahan jabtn agma trganu, dieorg ingat kite semua nak memantat atas motor ke
Quote vandergooh 30-3-2017 12:32 PM
hzln replied at 30-3-2017 12:12 PM
asal wayang jah moksiat
asal duk lam gelap jah moksiat
asal campur laki pompuan jah moksiat

Mmg laa ingat seks jer dik... tuh yg sampai mustapa ali langgan gro, mokhtar senik tunjuk kotey di mesenger facebook bila kena ngorat ngan pompuan menyamar...
Quote palmolive 30-3-2017 12:33 PM
maroh sgt tu sek2 ni dokleh tgk wayang
Quote cHimo 30-3-2017 12:34 PM
Tutup sajalah..
Quote dodolgemok 30-3-2017 12:44 PM
Sudahhh, semua benda nak diharamkan. Kalau cmtu tv internet tu semua lagi lah patut diharamkan sbb keburukan lagi banyak dan teruk drdp wayang. Why so shallow lobai?
Quote TuntungReturn 30-3-2017 12:47 PM
pemimpin pas x tegur pun perempuan dan lelaki bercampur masa demo anjuran pas. ...
Quote Themilo 30-3-2017 12:48 PM
kentel replied at 30-3-2017 04:20 AM
ape bnda la....smua pun nak fikir mudharat je....  ummah ganu tetap johan ngesek dgn dera jua ...

juara juga di kalangan air ketum & pil kuda..
Quote sebu1 30-3-2017 12:54 PM
Org Terengganu jgn beli TV dan tgk TV. Tu maksiat:zz x de beza dgn wayang:zz

Lihat semua komen(72)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

14-7-2024 12:51 PM GMT+8 , Processed in 0.442530 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top