CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

MasyaAllah! Terpesona Melihat Warna-Warni Masjid Nasir Al-Mulk Di Iran

24-5-2016 10:51 AM| Diterbitkan: CARI-IIN| Dilihat: 7677| Komen: 14

Description: Wajib berkunjung ke sini untuk lihat sendiri seni bina yang memukau ini
Oleh Izzah Abbasy

Masjid sudah tentu tempat ibadat yang jika dikunjungi secara tidak langsung merasa ketenangan seketika.

Seperti Masjid Nasir Al-Mulk di Iran ini merupakan salah satu di antara masjid dengan seni bina yang mengagumkan di dunia.

Sungguh terpesona bagi sesiapa sahaja yang melihatnya. Rekaan dalaman yang sangat menarik dimana ia menggunakan kaca berwarna-warni dalam seni binanya.

Jika ke Iran, anda wajib berkunjung ke sini untuk lihat sendiri seni bina yang memukau ini, sekurang-kurangnya sekali dalam seumur hidup.

Jika tidak berkesempatan, anda boleh lihat kecantikan Masjid Nasir Al-Mulk yang dirakam oleh jurugambar Ramin Rahmani Nejad ini. Menakjubkan keunikan senibina Islam agung sepanjang zaman. - CARI Infonet






















Kredit : Ramin Photography - Magic of Colors

14

Bagus
12

Marah
21

Terkejut
25

Sedih
8

Lawak
17

Bosan

Friends Rank (97 people)

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote spankee_fili 24-5-2016 12:20 PM
wahhhh santiknya...kalerful amat..
terbayang plak cite hensel & gretel, house made of candy..
Quote lee~ann 24-5-2016 01:08 PM
wow!!! so colourfull..
Quote Ayu61279 24-5-2016 04:07 PM
wahhh...cantiknya!! sgt memukau pandangan iols
lantainya tu skali tgk mcm air yg jernih kebiruan
Quote uori 24-5-2016 04:19 PM
Quote Artemesiaa 24-5-2016 04:36 PM
Senibina lama semestinya amat cantik dan menarik
Quote EvieWanKenobi 24-5-2016 04:58 PM
sangat cantik..
Quote asher 24-5-2016 05:34 PM
teringat plak kalo kat europe..gereja2 diorang kebanyakannyer mesti tingkap warna warni..
Quote pensil82 24-5-2016 07:29 PM
cantiknyeeeeeeeeeeeeee la hai....
Quote giyomi 24-5-2016 08:52 PM
Tak guna kalerpul jika ianya lari dri knep asal, jgn kt ramaikan sesuatu tmpt hanya kerana ianya indah, sebaliknya ramaikan lah ia krn ikhlas beribadah.
Quote FARRAZOOL 25-5-2016 08:26 AM
SAntekkkkkkk
Quote rinur123 25-5-2016 11:25 AM
Wow .. Cantiknya.

Harap2 ada orang2 yang mengimarahkan masjid ni.
Quote ISTRIMITHALI 25-5-2016 12:06 PM
Ya Allah, betul cantik ni
Quote dibs 25-5-2016 12:30 PM
soooooo cantekk...
Quote KIKIKI90 25-5-2016 04:44 PM
cantikkk tp buat pameran je ke?

Lihat semua komen(14)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

2-3-2024 11:51 PM GMT+8 , Processed in 0.069699 second(s), 43 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top