CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

BL1M hanya gula-gula PRU?

8-7-2013 02:04 PM| Diterbitkan: admin9| Dilihat: 7170| Komen: 40

Description: Bera - Kelewatan Maklum Balas Mengenai Permohonan Bantuan Lesen 1malaysia (Bl1m) Mendapat Kritikan Pelbagai Pihak, Malah Ada Yang Mendakwa Program Itu Sekadar Gula-Gula Menjelang Pilihan Raya, Mei Lal ...


BERA - Kelewatan maklum balas mengenai permohonan Bantuan Lesen 1Malaysia (BL1M) mendapat kritikan pelbagai pihak, malah ada yang mendakwa program itu sekadar gula-gula menjelang pilihan raya, Mei lalu.

Mohamad Osman, 53, berkata, BL1M hanya bertujuan menarik golongan muda atau pengundi baru menyokong BN sedangkan program itu masih belum dilaksanakan hingga kini.

Sehubungan itu katanya, penjaga mahu pihak berkenaan memulangkan duit permohonan berjumlah RM199 dalam tempoh seminggu atau mereka nekad membuat laporan polis berhubung penipuan tersebut.

“Saya yakin projek ini sebenarnya tidak mampu dilaksanakan kerajaan kerana sudah lebih empat bulan pemohon tidak menerima apa-apa maklum balas.

“Baru-baru ini, anak saya ada membuat pembatalan permohonan kerana mahu mengambil lesen B2 sendiri. Tetapi apabila diminta dipulangkan wang, mereka memberitahu akan membayar secara ansuran,” katanya.

Mohamad berkata, jawapan itu langsung tidak logik kerana semasa permohonan, setiap pemohon diwajibkan membuat pembayaran penuh, sebaliknya apabila pembatalan permohonan, bayaran balik akan dilaksanakan secara ansuran.

Dakwanya, keadaan itu jelas menunjukkan duit dikumpulkan menerusi BL1M di seluruh negara bertujuan menampung keperluan menghadapi PRU.

“Kami nekad untuk melaksanakan hasrat kami. Kami bukan mengugut tetapi sekadar mahu menegakkan hak kami. Jadi, pulangkan duit kami segera,” katanya.

Menurutnya, kegagalan BL1M menyebabkan anak-anak muda tidak dapat menjalani latihan dan ujian di mana-mana kelas memandu, selagi nama mereka belum dibatalkan.

14

Bagus
22

Marah
9

Terkejut
11

Sedih
15

Lawak
17

Bosan

Friends Rank (88 people)

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote pakwetizzaqyah 8-7-2013 12:16 PM
dah bagi kemudahan buat lesen 1 malaysia tu kunyah je la..tk yah bising2...aku buat lesen pakai duit sndiri...takde parti pulitik mane nk sponsor...tuih
Quote akughi 8-7-2013 12:19 PM
sumber berita dari mane ni?
Quote khailya 8-7-2013 12:22 PM
kenape?? lmbat proses ke ape??
Quote gaara_X 8-7-2013 12:23 PM
dah kena tipu baru nak sedar ko?....ahaks!! ..kunyah laa janji-janji politik tue.....
Quote kakiputaralam 8-7-2013 12:25 PM
Aik..takkan baru sekarang rasa tertipu?

Quote Tottot89 8-7-2013 12:32 PM
kat kampung aku pun sama ada kes yang sama...semua pemohon BLIM kecewa kerana ditipu
Quote an2toncit 8-7-2013 12:43 PM
kat area tak jauh dari perumahan aku ramai ibu2 tunggal yg dah bayar rm50 utk dapatkan BL1M ni dijanjikan start blaja dari bulan 2 lagi sampai sekarang habuk pon tarak
Quote brownstone 8-7-2013 12:48 PM
looking forward to Auto

...harap2 x over seribu la kosnya...semua nak tutoh duit orang je ni
Quote LilZ 8-7-2013 05:06 PM
sahih ke x berita ni?
Quote isms 8-7-2013 05:08 PM
tp my sis tgh ambik ok plak

Quote tebuanharimau 8-7-2013 05:16 PM
kena Blame org yg buat BL1M ni lah
Quote roy3 8-7-2013 05:23 PM
da pi pangkah BN pn..xyah dok bising la
Quote lizaliza 8-7-2013 05:39 PM
brim camana? ada lagi tak...
tolong kasi kat aku Brim
Quote an2toncit 8-7-2013 05:43 PM
isms posted on 8-7-2013 05:08 PM
tp my sis tgh ambik ok plak

dah start belajar memandu ?
Quote akumod77 8-7-2013 06:04 PM
pakwetizzaqyah posted on 8-7-2013 12:16 PM
dah bagi kemudahan buat lesen 1 malaysia tu kunyah je la..tk yah bising2...aku buat lesen pakai duit ...

kalu bukan menipu, mengkurap, pecah amanah bukan umngok be eend ler namanya ...

Quote pakwetizzaqyah 8-7-2013 06:12 PM
akumod77 posted on 8-7-2013 06:04 PM
kalu bukan menipu, mengkurap, pecah amanah bukan umngok be eend ler namanya ...

nasib la...sape suruh undi kasi parti kesayangan ramai ni menang...
Quote misshero 8-7-2013 06:30 PM
penipu bersiri yang tak pernah habis sirinya..hihi
Quote tripple_M 8-7-2013 10:29 PM
rakyat dbuduhkan..perut mntri diutamakan
Quote mrs.senah 8-7-2013 10:43 PM
depa tgh duk kaji lagik tuh...tak pun tgh duk pikiaq kroni mana nak bagi suh ajaq pepuak ni nek moto..rekyat bayaq 200 subsidi kerajaan 1000...senyummmmm jah pak muntri pasola ngan kroni dpt membodohkan rekyat nya...

Lihat semua komen(40)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

20-7-2024 06:39 PM GMT+8 , Processed in 0.056545 second(s), 47 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top