CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Serangan Balai Polis Ulu Tiram : KPN sahkan suspek dan bapa suspek dikenal pasti sebagai anggota JI

17-5-2024 03:10 PM| Diterbitkan: CARI-HBZ| Dilihat: 15592| Komen: 29

Description: Ketua Polis Negara, Tan Sri Razarudin Husain mengesahkan suspek kes serangan bersenjata di Balai Polis Ulu Tiram, Johor Bahru berjaya ditembak mati di lokasi kejadian.
kredit foto : Suara Merdeka


Ketua Polis Negara, Tan Sri Razarudin Husain mengesahkan suspek kes serangan bersenjata di Balai Polis Ulu Tiram, Johor Bahru berjaya ditembak mati di lokasi kejadian.

Dalam laporan Harian Metro, hasil siasatan mendapati suspek merupakan anggota kumpulan Jemaah Islamiyah (JI). Kini, pihak polis masih menyiasat motif utama serangan dan apa agenda JI yang sebenarnya.

Maklumat diperoleh selepas pihak polis menyerbu rumah suspek yang berumur 21 tahun itu. Di rumah suspek, turut mempunyai beberapa info berkenaan kumpulan JI selain banyak ayat al-Quran yang ditampal di dinding.

"Rumah suspek turut mempunyai beberapa info berkenaan kumpulan JI selain banyak ayat al-Quran yang ditampal di dinding."

"Bapa suspek berusia 62 tahun turut dikenal pasti sebagai anggota JI."

Hadir sama, Ketua Polis Johor, Komisioner M Kumar.


Susulan itu, Razarudin mengarahkan polis mengenal pasti anggota JI di negeri ini bagi siasatan lanjut.

Katanya, kira-kira 20 anggota JI sudah dikenal pasti polis dan tindakan susulan sedang segera dilakukan.

Setakat ini, pihak polis telah menahan kesemua lima ahli keluarga suspek yang dipercayai anggota JI. Mereka yang berusia antara 19 hingga 62 tahun ditahan untuk siasatan lanjut.


Sumber : Harian Metro


Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

ADVERTISEMENT


Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote Jamil_Abu 17-5-2024 03:28 PM
mcm mana dorg boleh tau penjenayah tu JI tapi motif belum dikenalpasti.. geng JI ni ada kad pengenalan diri as JI ke?
Quote Kurex 17-5-2024 05:11 PM
penonggeng agama dari indon.. nak jihad dekat palestine tak mampu, buat taik pulak dekat Malaysia tercinta ni
Quote grouper 17-5-2024 05:13 PM
Org oku ada kad dia...JI ni ada kad gak ke
Quote antikorok 17-5-2024 05:19 PM
Another gerakan panatik terlampau di Johor!
Johor kan ramai puak2 berketurunan Konoha bawak ajaran pelampau dari tanah caprut!
Quote lanacondor 17-5-2024 05:21 PM
Kurex replied at 17-5-2024 05:11 PM
penonggeng agama dari indon.. nak jihad dekat palestine tak mampu, buat taik pulak dekat Malaysia te ...

Owh warga asing ke? Patut si*l perangai.. Semoga keluarga2 mangsa diberi keadilan seadil2nya. Salam takziah buat keluarga mangsa. Alfatihah
Quote kepompong 17-5-2024 07:51 PM
nombor ic 90xxxxxxxxx camner suspek umur 21 pulak. patot 34 lah kan
Quote nusaraya 17-5-2024 08:33 PM
Edited by nusaraya at 17-5-2024 08:38 PM

hehehe... wajarlah jika ISIS JI emakin marak di Malaysia sekarag ini ...

Mengapa ?

Kerana perilaku "mabok agama islam"  semakin meluas kerana perspektif narrow minded yang dianut umah islam dan pihak kerajaan selama ini ... telah menyuburkan aliran garis keras islam macam ISIS JI ini .....
  
Jadi X hairanlah jika ISIS JI akan terus tumbuh subur di Malaysia ... tetapi malah mati dan x berkembang serta terus punah di Indonesia kerana a sikap umah islam indonesia yang menentang mereka  ...hehehehe

Quote haruslah 17-5-2024 08:42 PM
antikorok replied at 17-5-2024 05:19 PM
Another gerakan panatik terlampau di Johor!
Johor kan ramai puak2 berketurunan Konoha bawak ajaran  ...

Depa ada bangsa sendiri
Bangsa J

Btw, rumah family suspek siap ada 'kawasan' persendirian
Mcm ade beberapa rumah dlm tu
Ade madrasah bagai
Quote syamzana 17-5-2024 08:52 PM
mmg wujud lg ya JI di msia ni, ramai gak tu 20 lagi
nak fanatik apa laaa stakat dok msia ni. tak mau plak pergi tempat2 yg memerlukan tenaga depa
Quote krustykrab 17-5-2024 08:54 PM
nusaraya replied at 17-5-2024 08:33 PM
hehehe... wajarlah jika ISIS JI emakin marak di Malaysia sekarag ini ...

Mengapa ?

Jahat ni indon. Dah la byk buat jenayah kt sini boleh pulak buat lawak bodo. Aku doakn satu hari nnt ko atau family members ko dibunuh bangsa ko sendiri.
Quote otai_g 17-5-2024 09:28 PM
Yg kesian polis yg jd mangsa la. Ni br sorang yg mengganas. Bayangkan kalo 10 org yg dtg serentak kat balai polis tu.
Quote nusaraya 17-5-2024 09:31 PM
Edited by nusaraya at 17-5-2024 09:34 PM
krustykrab replied at 17-5-2024 08:54 PM
Jahat ni indon. Dah la byk buat jenayah kt sini boleh pulak buat lawak bodo. Aku doakn satu hari n ...

Sejujurnya saya kaget  begitu jijiknya perilaku melayu yang menjadi lahan subur dan pemicu bagi lahirnya dan kebangkitan kembali paham islam ekstrim macam ISIS JI di Malaysia...


[youtube]Xy17CHdZB6c[/youtube]


Quote ninajaybee 17-5-2024 09:32 PM
JI ni gang bapa kepada bini aleptaygar kan?
Quote B40tastePosh 18-5-2024 04:47 AM
Sial betul Indon tu tembak warganegara, Polis di Balai Polis pulak tu.

Tak tercabar ke kerajaan dan jabatan pendaftaran negara dengan serangan Indon tu?
Quote Minami2013 18-5-2024 06:36 AM
Kesian org yg innocent jadi mangsa. Extremists agama ni konon jihad. Nk tiket straight ke syurga. Dah bunuh org tk bersalah jadi tiket ke neraka pulak.
Quote Perwira2022 18-5-2024 06:52 AM
Kerajaan Madani dah lama rancang
Pencacai PH & pengundi2 bodo aje yg senang kena kencing
Quote babynina30 18-5-2024 07:12 AM
Apa maksud  byk ayat Al Quran digantung di dinding.  

Kalau heols ckp byk info psl JI dkt rumah tu dh cukup kot. Tibe kau petik psl gantung ayat quran plak.
Quote kelana36 18-5-2024 07:44 AM
Kumpulan JI ni salah satu jelmaan penganut khawarij,
Apa yang mereka amalkan, itu sahaja yang betul, sesiapa yang tak ikut mereka di anggap bukan Islam. Sebab itu mereka sanggup membunuh sesama Islam yang tak sefahaman dgn mereka.
Quote _blackbird 18-5-2024 12:35 PM
semua atas nama fisabillah and for greater good demi mewujudkan negara darul islam.

Lihat semua komen(29)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

22-6-2024 11:48 PM GMT+8 , Processed in 0.060641 second(s), 47 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top