CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Selebriti Tempatan Lihat artikel

‘Wei Penat Tau Buat Kuih Raya’ – Syura Badron Kena ‘Scam’ Dengan Pembeli

8-4-2024 12:05 PM| Diterbitkan: CARI-HBZ| Dilihat: 15330| Komen: 59

Description: Di TikTok, penyanyi Syura Badron meluahkan rasa kesal apabila menjadi mangsa penipuan pelanggan yang membeli biskut raya di Tebing Bandar Dato Onn, Johor Bahru.



Di TikTok, penyanyi Syura Badron meluahkan rasa kesal apabila menjadi mangsa penipuan pelanggan yang membeli biskut raya di Tebing Bandar Dato Onn, Johor Bahru.

Menurut Syura atau nama sebenarnya Zuraidah Badron, pelanggan berkenaan membayar biskut raya yang dibeli melalui kaedah kod QR namun wang berkenaan tidak masuk dalam akaunnya.

"Sepanjang bulan Ramadan memang saya jual kuih raya di Johor Bahru dan hari ini Alhamdulillah kuih raya saya terjual walapun tidak banyak. Cumanya ada beberapa pelanggan bayar menggunakan kod QR dan memang tunjuk resit berjaya tapi tak masuk dalam akaun saya, jadi macam pelik."

"Tambah Syura, dia tidak menyangka perkara tersebut boleh berlaku kepadanya memandangkan sepanjang berniaga dia tidak pernah ditipu pelanggan."

Susulan daripada itu, pelantun suara ‘Nazam Berkasih’ ini berkata, dia akan lebih berhati-hati dalam sebarang bentuk pembayaran secara dalam talian selepas ini.


"Sebelum ini tiada masalah pun, mungkin selepas ini saya ambil pengajaran. Kalau ada yang buat pembayaran guna kod QR saya ambil gambar.

"Penat tau buat kuih raya itu, bila kena scam rasa sedihlah. Dalam sedih kena redhalah kan. Untuk yang dah biasa buat benda-benda macam ini, korang beli makanan akan masuk dalam darah dan jadi darah daging. Jangan lah buat benda-benda macam ini, kesian dekat peniaga-peniaga. Tak tahu penat dan kesusahan orang macam mana nak siapkan kuih dan apa yang dilalui untuk berniaga."


Sumber: Syura/OhBulan

Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

ADVERTISEMENT


Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote slyfynx 8-4-2024 12:33 PM
Edited by slyfynx at 8-4-2024 12:59 PM

Kisah nk org kesian kat kau kan.
Xde bukti pun.
Blah la weh
Quote supernaturalee 8-4-2024 12:40 PM
Yeke tu nyahhh
Quote lanacondor 8-4-2024 12:53 PM
Taktik brg xlaku skg.. buat video nangis.. buat kisah sedih kene tipu la hapa.. lps tu berbondongla b40 g beli..
Quote DukunSentet 8-4-2024 01:50 PM
Ke kurma is real kekdahnya..jgn buat2 lupa ye..cuba kaji sikit kot ada silap kat mana2 ke..

Kalau ini sekadar marketing jer, modus operandi kau hauk giler..

Quote dewi_rina 8-4-2024 02:23 PM
Edited by dewi_rina at 8-4-2024 06:24 AM

Alolo shian, ni nama dia balasan Allah.. Ko rasa hebat bila tak payah bayar saman, Allah tarik dgn cara ni
Ke kuih raya tak laku, nak suruh tokred jual? Btw pelik nya muka ko ni syura, mcm muka kuda
Quote emera 8-4-2024 02:25 PM
1. Kurma?
2. Mktg budus?
Quote shernazz 8-4-2024 03:15 PM
Alah
Skang Musim konon dah order pastu cancel last minute
Atau tak jawab wasap
Konon Sian tak.mau amek Depo
Konon customer dah bayo untuk 50botol tapi tak masuk
.kezzaahhh
Quote selipar_hijau 8-4-2024 03:36 PM
Blah la kau syura
Quote thelilyallen 8-4-2024 04:44 PM
Bukan sebelum ni terpaling nak saman netizen. Saman jelah, apa susah ????
Quote sleepandream 8-4-2024 04:46 PM
baru reti buat QR code ke sis?
peniaga amatur gini ler... takpon muka senang kene tipu...
Quote chicasz 8-4-2024 06:35 PM
Balasan mulut jahat
Quote xtravaganza 8-4-2024 07:36 PM
Hahaha... Aku dh agk confirm kna cerca berjemaah
Quote ezacbee 8-4-2024 08:25 PM
Takan xde noti kat hp ko.. kan boleh tau.

Oo baru tau dia jual kuih raya.
Quote cmf_premierleag 8-4-2024 09:38 PM
Padan muka kene scam..balasannn sbb dulu ko buli nana sendayan
Quote fadz84 8-4-2024 09:43 PM
ezacbee replied at 8-4-2024 08:25 PM
Takan xde noti kat hp ko.. kan boleh tau.

Oo baru tau dia jual kuih raya.

Pernah nmpk dia buat tart nenas dulu (sblm kes ngumpat berjemaah nana) hehehe
Quote LembingDayanti 9-4-2024 12:16 AM
buruk ya langsir rumah dia hahahahaha
Quote AWEKSAMURAI 9-4-2024 12:36 AM
Bukan kena scam tapi jual x laku so bila buat citer gini dgn harapan netizen akan borong sume kuih raya x sedap ko tu.
Quote jalfa 9-4-2024 12:40 AM
Biasa aku bayar memang aku tenyeh skrin hp kat muka seller....hahah puas hati kan..risau jugak kan tetibe kena petik x bayor
Quote opie5662 9-4-2024 01:09 AM
Padan muka. Harap org yg scam ko tu buat live sambil mengutuk ko

Lihat semua komen(59)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

24-5-2024 09:54 AM GMT+8 , Processed in 0.053789 second(s), 47 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top