CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

"Padang Sekolah Dan Bendang Lagi Cantik Dari Stadium Nasional Bukit Jalil"

6-12-2023 06:07 PM| Diterbitkan: CARI-MRO| Dilihat: 26174| Komen: 22

Description: PETALING JAYA – Keadaan padang Stadium Nasional Bukit Jalil (SNBJ) disifatkan teruk seolah-olah belum bersedia sepenuhnya bagi aksi final Piala Malaysia yang akan berlangsung pada Jumaat ini.
PETALING JAYA – Keadaan padang Stadium Nasional Bukit Jalil (SNBJ) disifatkan teruk seolah-olah belum bersedia sepenuhnya bagi aksi final Piala Malaysia yang akan berlangsung pada Jumaat ini.

Menerusi video yang dimuat naik di media sosial, kelihatan beberapa pekerja melakukan kerja-kerja menabur sesuatu bahan bagi mengembalikan keadaan padang SNBJ.

Bagaimanapun, tindakan itu mendapat kritikan dan komen sinis daripada orang ramai yang mendakwa kerja penambahbaikan itu tidak sempat untuk aksi final Piala Malaysia.




Bukan itu sahaja, mereka turut membandingkan keadaan padang SNBJ itu dengan padang sekolah.

“Padang sekolah lagi cantik,” kata pengguna Facebook yang turut diakui seorang lagi netizen dengan mengatakan bendang juga lebih cantik.

“Macam tabur benih pokok je,” kata seorang lagi netizen merujuk kepada perbuatan pekerja itu dan kemudian dibalas individu lain, “malam ini tumbuhlah, ini benih baik punya”.


Selain itu, ada pengguna media sosial yang meninggalkan komen yang bimbang keselamatan pemain berdasarkan keadaan tekini padang SNBJ.

“Boleh cedera pemain,” kata individu itu.

“Tengok pun ngeri, boleh ‘makan’ buku lali dengan lutut,” kata pengguna lain.

Kosmo! hari ini melaporkan keadaan padang SNBJ terus menjadi tanda tanya sama ada bersedia atau tidak untuk digunakan pada final Piala Malaysia melibatkan Terengganu FC (TFC) dan Johor Darul Ta’zim (JDT) pada Jumaat ini.


Pihak Liga Bola Sepak Malaysia dan Perbadanan Stadium Nasional masih belum mengeluarkan sebarang kenyataan rasmi mengenai isu padang yang telah didedahkan Tunku Mahkota Johor, Tunku Ismail Sultan Ibrahim pada Isnin lepas.

Pemerhati sukan negara, Datuk Dr. Pekan Ramli dipetik berkata, barisan pemain kedua-dua pasukan berisiko untuk mengalami kecederaan andai keadaan padang tidak dipulihkan dalam masa kurang tiga hari lagi menjelang final. –CARI

Sumber: Kosmo

Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

ADVERTISEMENT


Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote stingergrumpy 6-12-2023 06:23 PM
Edited by stingergrumpy at 6-12-2023 06:24 PM

Chaiyok Hans Isaac , chaiyok....

Pestabola  diikuti dgn kemampatan stage gergasi concert coldplay dan hentaken ribuan kaki penonton penonton konsert diatas permukaan padang walau beralas....dlm keadaan cuaca yg lembab......memang wajarler keadaan padang seperti hari ini...

Beri je piala malaysia pada JDT....tak payah adakhen perlawanan akhir.....

Kahkahkahkah
Quote Skuau 6-12-2023 06:32 PM
Berita baik tuk PASUKAN YG KALAH.....
Quote kakikuDibibirmu 6-12-2023 06:33 PM
Pelir keras


Quote sayurmayur88 7-12-2023 03:35 PM
hahaha dh kenapa hodoh rupe padang tu...
Quote haruslah 7-12-2023 08:56 PM
Haritu konpiden si HI kata boleh repair...
Bila artis jaga padang...tu yg jadi gitu
Quote anony-mous 7-12-2023 09:31 PM
Kikiki muka tmj td xpuas hati. Klau i dah mengamuk kt situ. Dah la heols yg sponsor rumput baru. Pihak stadium kena jawab la sbb penganjur konsert suppose dah byr kan?
Quote anony-mous 7-12-2023 09:32 PM
haruslah replied at 7-12-2023 08:56 PM
Haritu konpiden si HI kata boleh repair...
Bila artis jaga padang...tu yg jadi gitu

Bodo gila. Mlm sblm baru minta maaf. Dari 23 nov, buat apa selama ni?  Xde la kejap sgt jarak masa. Xsepatutnya buruk mcm tu
Quote Perwira2022 7-12-2023 09:53 PM
Tahniah pengikut2 Coldpelir dan Dajjal....
Quote damian_lee 7-12-2023 09:56 PM
abe hans kompiden dengan pormula dia boleh recover kan?

kihkihkih
Quote haruslah 7-12-2023 10:06 PM
anony-mous replied at 7-12-2023 09:32 PM
Bodo gila. Mlm sblm baru minta maaf. Dari 23 nov, buat apa selama ni?  Xde la kejap sgt jarak masa ...

Dia confident dgn formula dia
Cakap pun dah acah2 kj
Quote ekselen 8-12-2023 01:17 AM
Edited by ekselen at 8-12-2023 01:19 AM
haruslah replied at 7-12-2023 08:56 PM
Haritu konpiden si HI kata boleh repair...
Bila artis jaga padang...tu yg jadi gitu


mmg le boleh repair tp nk bg dia jadik spt sediakala tu lamberttt lg lah... mimpi je la nk buat final ngan keadaan padang yg cantik...kan tmj ckp aritu yg keadaan padang x sedia guna dlm bbrp bulan tp psm ckp ok boleh guna... psl dh tau padang batu buat napelahhh nk jgk guna utk konsertla bagai..tgk kat luar negara padang depa jaga betul..si HI ni apa je dia tau psl maintenance padang ni semua?kena ambik tau lah psl segala bab kualiti tu bkn main hentam ckp mcm tin kosong
Quote VespaSilbe 8-12-2023 01:23 AM
Kalau iols pun mengamuk.. huduhnya padang
Quote MissYouSayang 8-12-2023 04:36 AM
Fans kolpelir memang sial. Dah bagi rumput free, taknak jaga plak. Dah la mahal rumput tu. Piyem bapok tua kaki jubo lak mcm biase lepas tgn
Quote karipap_sadin 8-12-2023 04:43 AM
damian_lee replied at 7-12-2023 09:56 PM
abe hans kompiden dengan pormula dia boleh recover kan?

kihkihkih

Tu mmg kepakaran org2 peegayarr @ peeeh
Quote ezacbee 8-12-2023 06:30 AM
Elok2 rumput baru nak hidup dah kena lenjan. Biarlah akar rumput tu kuat dulu. Bodonya pengurusan ni. Mentang2 di sponsor ko buat xtau jemm.. duit hangus camtu je.
Quote virgocircus 8-12-2023 06:36 AM
Bangang sgt mgmt stadium ni .yg bg statement pun bangang berjemaah.m
Quote Firenzza 8-12-2023 06:49 AM
Mcm beruk dpt bunga ataupun tikus baiki labu
Quote haruslah 8-12-2023 08:27 AM
ekselen replied at 8-12-2023 01:17 AM
mmg le boleh repair tp nk bg dia jadik spt sediakala tu lamberttt lg lah... mimpi je la nk buat fi ...

Sama mcm padang masa sebelum lawan kyrgystan haritu
Padang belum ready
Tp confident nye PSM mmg x boleh bwk bincang

Ni pun PSM confident aritu. Sehari sebelum baru nak minta maaf
HI senyap sunyi...KBS pun senyap

Dah la player jdt ramai national player
Mmg bising la tmj kalau injured...
Quote haruslah 8-12-2023 08:28 AM
Dgn musim ujan nye KL ni
Mmg mcm bendang la jwb nye

Lihat semua komen(22)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

1-3-2024 09:02 AM GMT+8 , Processed in 0.052102 second(s), 47 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top