CariDotMy

 Forgot password?
 Register
CariDotMy Portal Portal Utama Pendidikan Lihat artikel

Ambil Tahu Hukum Jil*t Kemaluan Pasangan, Ikut Nafsu Jangan Sampai Langgar SOP

26-5-2023 03:43 PM| Diterbitkan: CARI-MAL| Dilihat: 7312| Komen: 73

Description: Pasangan suami isteri bebas melakukan hubungan kelamin, namun jangan main terjah sahaja! Ada larangan dan hukum yang perlu diketahui ya.Laman web Mufti Wilayah Persekutuan baru-baru ini menyiarkan soa ...
Pasangan suami isteri bebas melakukan hubungan kelamin, namun jangan main terjah sahaja! Ada larangan dan hukum yang perlu diketahui ya.

Laman web Mufti Wilayah Persekutuan baru-baru ini menyiarkan soalan daripada seorang individu mengenai hukum 'bermain' dengan kemaluan pasangan.



Gambar hiasan

"Assalamualaikum ustaz. Minta maaf jika bertanya soalan begini sebab memang nak tahu. Apa hukum oral seks? Hukum suami atau isteri menjil*t kemaluan pasangan? Minta maaf lagi sekali atas persoalan ini," ujarnya.

Para ulama Syafieyyah menggariskan bahawa suami diharuskan untuk menikmati secara seksual setiap bahagian tubuh isterinya dengan dua pengecualian.

1. Makruh bagi suami untuk melihat kepada faraj dan bahagian dalamnya lebih dimakruhkan. Ini berdasarkan hadis daripada Abu Hurairah RA bahawa Rasulullah SAW bersabda:

Maksudnya: “Melihat kepada faraj itu mewarisi kebutaan.”


Begitu juga hadis daripada Aisyah R.Anha bahawa dia berkata:

Maksudnya: “Aku tidak pernah langsung melihat alat sulit Rasulullah SAW.”

2. Diharamkan bagi suami untuk menyetubuhi isterinya pada dubur [Rujuk al-Mu`tamad fi al-Fiqh al-Syafie]. Ini berdalilkan hadis Khuzaimah bin Tsabit RA bahawa Rasulullah SAW:

Maksudnya: "Sesungguhnya Allah tidak malu daripada menyatakan kebenaran maka janganlah kalian mendatangi isteri pada dubur mereka.” (Riwayat al-Nasaie)

Daripada Abu Hurairah RA, bahawa Rasulullah SAW bersabda:

Maksudnya: “Orang yang dilaknat itu adalah seorang yang mendatangi wanitanya pada duburnya.” (Riwayat Ahmad)


Gambar hiasan

Para ulama juga menyatakan bahawa harus hukumnya bagi seorang suami untuk menyentuh dan bermain-main dengan alat sulit isterinya, secara seksual dan makruf, bukan dengan cara yang merosakkan.

Perkara ini disebut oleh Syeikh Zainuddin al-Malibari, murid Imam Ibn Hajar al-Haitami, dalam kitabnya Fath al-Mu`in:

Maksudnya: “Diharuskan bagi seorang suami itu menikmati secara seksual akan tubuh isterinya, selain daripada lubang dubur (liwat), sekalipun dengan menghis*p biji kelent*tnya.”

Berdasarkan kenyataan ini, kami cenderung untuk menyatakan bahawa hukum bermain-main secara seksual dengan menggunakan mulut dan lain-lain adalah diharuskan oleh syarak dengan syarat tidak membawa kepada penyakit dan masalah kesihatan.

Selain itu ia perlu dilakukan secara konsensual atau suka-sama-suka, tidak membawa kepada kerosakan dan dilakukan dengan penuh adab. Begitu juga bagi isteri terhadap suami.

Apatah lagi pada zaman sekarang yang terdedah dengan pelbagai fitnah syahwat seperti penzinaan, pelacuran dan pornografi, sebarang teknik untuk menambahkan lagi kualiti hubungan seksual antara suami dan isteri amatlah wajar dilakukan, selagi mana tidak melibatkan perkara yang haram seperti liwat dan menelan najis.

Walau bagaimanapun, Seksyen 377A Kanun Keseksaan memperuntukkan hukuman penjara sehingga 20 tahun dan sebatan bagi kesalahan seorang lelaki yang memasukkan alat sulitnya ke mulut orang lain, sekalipun dengan isterinya.


Sumber: mStar

Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan
Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote totokreturn. 26-5-2023 03:57 PM
apa benda ni woi
Quote supernaturalee 26-5-2023 03:59 PM
woi apa benda ni

Quote ifanonline 26-5-2023 04:00 PM
Para ulama juga menyatakan bahawa harus hukumnya bagi seorang suami untuk menyentuh dan bermain-main dengan alat sulit isterinya, secara seksual dan makruf, bukan dengan cara yang merosakkan.


Perkara ini disebut oleh Syeikh Zainuddin al-Malibari, murid Imam Ibn Hajar al-Haitami, dalam kitabnya Fath al-Mu`in:


Maksudnya: “Diharuskan bagi seorang suami itu menikmati secara seksual akan tubuh isterinya, selain daripada lubang dubur (liwat), sekalipun dengan menghisap biji kelentitnya.”


para ulamak nak jilat bijik jugak...thank you
Quote ifanonline 26-5-2023 04:01 PM

syeikh totok share la pengalaman...syeikh kan pakar seks
Quote prince_marhaen 26-5-2023 04:10 PM
Perkara ini disebut oleh Syeikh Zainuddin al-Malibari, murid Imam Ibn Hajar al-Haitami, dalam kitabnya Fath al-Mu`in:

Maksudnya: “Diharuskan bagi seorang suami itu menikmati secara seksual akan tubuh isterinya, selain daripada lubang dubur (liwat), sekalipun dengan menghisap biji kelentitnya.”


bahasa arab ada panggil biji kelent*t ke? ehhhh....!
Quote kelapaparut 26-5-2023 04:10 PM
apakah ini..pernah melihat alat sulit nabi? ape ni
Quote pokokmeranti 26-5-2023 04:10 PM
tukang tanya: Assalamualaikum Ustaz, apa hukum menjilat kemaluan isteri.
Ustaz: tiada hukum mengharamkan selagi mana tidak memundaratkan tetapi rasa masin la sikit.
Quote pokokmeranti 26-5-2023 04:12 PM
"Walau bagaimanapun, Seksyen 377A Kanun Keseksaan memperuntukkan hukuman penjara sehingga 20 tahun dan sebatan bagi kesalahan seorang lelaki yang memasukkan alat sulitnya ke mulut orang lain, sekalipun dengan isterinya."

what the ??

ada akta klu wife sembamkan pepek ke muka suami?

Quote plywood 26-5-2023 04:30 PM
pokokmeranti replied at 26-5-2023 04:12 PM
"Walau bagaimanapun, Seksyen 377A Kanun Keseksaan memperuntukkan hukuman penjara sehingga 20 tahun d ...

akta ini paling terkenal masa kes pendakwaan kes liwat saiful ke atas anwar. suka rela atau tak tetap bersalah disisi undang-undang

Quote Thunderclouds 26-5-2023 04:31 PM
Aku kadang² pelik yg xmalu rujuk hal kongkek laki bini kt lobai.
Yg terang² xvoley tu jolok ikot backdoor ngn time period.
The rest bg logic aku grey area. (Aku ulang,PADA AKU).
Xkoser laaaaa nk approach sapa² tanya hukum isap konek nyonyot teloq yada³ kt whoever.
Bodoh betul soklan gini.
Banyak banyak banyak menda ko bole clarify ngn lobai, pasal hukum isap kelentit ko p tnya.
MaiGad.
Quote Thunderclouds 26-5-2023 04:31 PM
pokokmeranti replied at 26-5-2023 04:10 PM
tukang tanya: Assalamualaikum Ustaz, apa hukum menjilat kemaluan isteri.
Ustaz: tiada hukum menghara ...



Quote pokokmeranti 26-5-2023 04:33 PM
Thunderclouds replied at 26-5-2023 04:31 PM
Aku kadang² pelik yg xmalu rujuk hal kongkek laki bini kt lobai.
Yg terang² xvoley tu jolok ikot b ...

pernah kau tgk soal jawab agama, ada suami tanya boleh ke minum susu badan isteri????????????
Quote pokokmeranti 26-5-2023 04:35 PM
plywood replied at 26-5-2023 04:30 PM
akta ini paling terkenal masa kes pendakwaan kes liwat saiful ke atas anwar. suka rela atau tak te ...

kena define balik, klu bab kemaluan suami dalam mulut isteri tak patut dijadikan kesalahan jenayah. sbb heheheh...ada wife suka nyot nyot kan...sambil pejam mata
Quote Thunderclouds 26-5-2023 04:36 PM
pokokmeranti replied at 26-5-2023 04:33 PM
pernah kau tgk soal jawab agama, ada suami tanya boleh ke minum susu badan isteri????????????

Adaaaaaa....
Ada baca somewhere yg aku xleh recall sbb tadak significant utk pengetahuan aku.
Quote ifanonline 26-5-2023 04:38 PM
prince_marhaen replied at 26-5-2023 04:10 PM
bahasa arab ada panggil biji kelent*t ke? ehhhh....!

tak...pak arab panggil 'habbatus sauda'

translationnya 'bijik kelentit yg hitam'
Quote pokokmeranti 26-5-2023 04:38 PM
Thunderclouds replied at 26-5-2023 04:36 PM
Adaaaaaa....
Ada baca somewhere yg aku xleh recall sbb tadak significant utk pengetahuan aku.

itu bukan isu significant (P<.00001) tetapi kebodohan seorg suami yg hendak minum susu isteri yg mana khusus utk bayi yang dilahirkan. but i terkejut jawapan nya adalah 'boleh' selagi tidak mengenyangkan perut suami...........
Quote sharlenetexas 26-5-2023 04:48 PM
Ada yg kait dgn kanser lidah. Tu yg mudarat kot.
Ko jilat laki ko punya pastu ko kiss baby. Tak pasal2 baby berjangkit herpes. Mudarat kat org lain pulak.

Quote Thunderclouds 26-5-2023 04:51 PM
pokokmeranti replied at 26-5-2023 04:38 PM
itu bukan isu significant (P

Logik la tu.
Menda halal.
Just not for him.
Tapi kalo ko fetish sgt ngn susu ibu ko nyonyot la senyap² instead tnya lobai.
Reti la malekat kiri kanan wat reja.
Nampak naw twisted palaotak bila ko hadap menda² gitu tapi takot dosahh..tp nk buat..then nk mintak lobai bg pendapat duluh so ko ada validation utk ko punya fetish.
Quote dua_chzy 26-5-2023 04:51 PM
Soalan menjana minda ummah gila seks sangat.

Lihat semua komen(73)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

22-7-2024 01:26 AM GMT+8 , Processed in 0.053288 second(s), 46 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top