CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Hot Topic Lihat artikel

Video Kanak-Kanak Dua Tahun Hisap Syabu Dikecam!

26-1-2015 10:39 AM| Diterbitkan: admin9| Dilihat: 11830| Komen: 41

Description: “Yang Pasti Ini Bukan Di Malaysia Kerana Cara Bercakap Macam Indonesia Bugis Tapi Tak Tahu Jika Ini Pembantu Rumah Dari Indonesia,” Katanya Seorang Pengguna, Mohd Azman Abu Hassan Dalam Komennya ...
Video kanak-kanak dua tahun hisap syabu dikecam

Ada juga pihak yang meminta pasukan Polis Diraja Malaysia (PDRM) untuk  menyiasat insiden penyebaran video tersebut agar kanak-kanak itu dapat  diselamatkan daripada pengaruh penyalahgunaan dadah.



KUALA LUMPUR,22 Januari: Sebuah video memaparkan seorang kanak-kanak  menghisap dadah dipercayai jenis syabu dimuat naik di laman Facebook oleh  pemilik akaun, Mohd Khir.

Video yang berdurasi 15 saat itu menunjukkan  kanak-kanak dipercayai berusia dua tahun itu disuruh menghisap dadah tersebut  oleh dua individu.

Malah, mereka juga menyuruh kanak-kanak tersebut  menghisap untuk kali yang kedua setelah batuk.

Satu lagi kes berat…minta pihak yang  berkenaan ambil kes ini…kes dadah.. apa punya ibu,” luah Mohd Khir dalam  status Facebooknya.


Dalam pada itu, pelbagai pihak turut mengkritik  tindakan itu membahayakan nyawa dan memberikan kesan buruk kepada  kanak-kanak tersebut.

Seorang pengguna Facebook, PuteRi LaYenda dalam  komennya mendakwa kejadian ini melibatkan warga Indonesia berdasarkan bahasa dan  cara percakapan yang digunakan.

Yang pasti ini bukan di Malaysia kerana  cara bercakap macam Indonesia Bugis tapi tak tahu jika ini pembantu rumah dari  Indonesia,” katanya
Seorang pengguna, Mohd Azman Abu Hassan dalam  komennya menyatakan rasa marah terhadap dua individu yang memaksa kanak-kanak  itu menghisap dadah.

Menurutnya, jika mahu merosakkan diri tidak  perlu dibawa kanak-kanak malang itu.

Bagi Ahmad Mustaqim Arifin berkata: “Anak  aku batuk tersedak susu pun kesian aku tengok apatah lagi tengok anak kecil ini  batuk sebab benda yang tak elok.

Sarida Ima dalam komennya berharap ada pihak  yang bertanggungjawab mengambil tindakan tegas terhadap dua individu dalam video  itu.

Menurutnya, tindakan itu dianggap sebagai  penganiayaan terhadap kanak-kanak.

Bagaimanapun, ada juga pihak yang meminta  pasukan Polis Diraja Malaysia (PDRM) untuk menyiasat insiden penyebaran video  tersebut agar kanak-kanak itu dapat diselamatkan daripada pengaruh  penyalahgunaan dadah.

21

Bagus
17

Marah
9

Terkejut
14

Sedih
17

Lawak
14

Bosan

Friends Rank (92 people)

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote GhostWalking 22-1-2015 08:21 AM
Macam2 hal
Quote Knowlee 22-1-2015 08:27 AM
Arghhh... What is wrong with human nowadays??? :
Quote miss_qasehs 22-1-2015 08:30 AM
kesian budak tu xtau benda...
Quote Simunggu 22-1-2015 08:42 AM
bila bapa dan mama budus anak jadi mangsa...
Quote teen_angelJB 22-1-2015 08:43 AM
menyirapnyer jantung hakuuuuuuuuuuuu
Quote nagapompuan 22-1-2015 08:45 AM
Kecelakaan apakah ini? Samdol tahap petala 7!
Quote huJanBaTu 22-1-2015 08:45 AM
ntah2 org dewasa ttp bersaiz kanak2 mcm pelawak bocil tu..
knowing indon yg penuh dgn bnda2 pelik
Quote miss_rose 22-1-2015 08:51 AM
Apa la nak jadi skrg ni..
Quote prettyuglybabe 22-1-2015 09:48 AM
kasihan kamu anak
Quote fazzrules 22-1-2015 11:00 AM
shilaker punya manusia......
Quote mommymonster82 22-1-2015 11:07 AM
Mak bapak bodoh..pastu ank gi skolh pengaruh pulak kawan..
Quote clarizsa 22-1-2015 11:19 AM
oh my kedajalan apakah ini... sian budak tu... gila tul la...

msia pun ada budak2 kecik diajar isap rokok daun... i pernah nampak kt fb...

teruk tul la...
Quote Modngengade 22-1-2015 01:52 PM
mak pak nak anak tu mewarisi kemahiran mereka ker?  bodoh!!!!!
Quote peYno 22-1-2015 01:59 PM
cakao macam indonesia bugis???

johor la tu
Quote fifie_olin 22-1-2015 02:21 PM
syaitan btl la sape yg buat ni...
Quote missyqaldina 22-1-2015 02:34 PM
weh aku sgt disturbing tgk video ni semalammm...
mmg cilakeeee mak tuu g ajar anak cautut....
kepala bana diieeee!!!!!
Quote Usa.Gi 22-1-2015 03:04 PM
aku dok teringat2x lagi video tu. sangat sedih kesian ngan budak. stupid people.
Quote mak_wa95 22-1-2015 07:55 PM
mula bapa isap,lepas tu ibu,ibu pula ajar anak...mewarisi kekdahnya
Quote bracebintang 27-1-2015 09:11 AM
mane nak tengok nii

Lihat semua komen(41)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

28-2-2024 04:15 AM GMT+8 , Processed in 0.054984 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top