CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Selangor Teruskan Sambutan Ambang 2015

26-12-2014 09:40 AM| Diterbitkan: admin9| Dilihat: 8656| Komen: 61

Description: Disember Nanti Walaupun Mendapat Pelbagai Desakan Menggesa Sebarang Sambutan Tahun Baru Supaya Dibatalkan Bagi Menghormati Mangsa-Mangsa Banjir Yang Melanda Negara Sekarang.
Selangor Teruskan Sambutan Ambang 2015


SHAH ALAM: Kerajaan negeri Selangor hari ini memberitahu media bahawa mereka akan meneruskan juga sambutan ambang tahun baru 20015 peringkat negari Selangor pasa 31 Disember nanti walaupun mendapat pelbagai desakan menggesa sebarang sambutan tahun baru supaya dibatalkan bagi menghormati mangsa-mangsa banjir yang melanda negara sekarang.

Perkara ini di beritahu Menteri Besar Mohamed Azmin Ali, Selangor akan meneruskan sambutan tersebut namun dalam skala sederhana.

"Ya (teruskan) sederhana, tetapi bantuan mangsa banjir tidak akan kita lupakan," katanya.

Sambutan kali ini akan menekankan hiburan yang mempunyao mesej dangan seni kebudayaan seperti Merakyat Ekonomi Selangor, pameran seni, lukisan serta karya sastera.

"Ia ada mesej tertentu untuk mendidik rakyat bahawa sambutan diisi dengan semangat untuk bekerja lebih kuat," katanya lagi.

Azmin berkata, beliau semasa membentangkan Bajet 2015 menekankan soal pembangunan holistik, bukan sahaja dari segi fizikal tetapi juga dalam bentuk kebudayaan.

1

Bagus

Marah
1

Terkejut

Sedih
3

Lawak
2

Bosan

Friends Rank (7 people)

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote primemova 25-12-2014 10:23 PM
Hrp mlm tu nanti Allah kasi cash hujan lebat dgn kilat
Quote ResellerMaxis 25-12-2014 10:30 PM
primemova posted on 25-12-2014 10:23 PM
Hrp mlm tu nanti Allah kasi cash hujan lebat dgn kilat

malam ni hujan lebat lain macam lah kl..
Quote Anak_Nogori 25-12-2014 10:32 PM
apa macam macai2 semua?.
Quote kucingTomey 25-12-2014 10:37 PM
teruskan je.....bukannye boleh surut air tu kalau tak buat....ape la guna org puchong update ber prayforpantaitimur bila air hujan dah surut kembali berjoget sakan tgok akademi fantasia.....kami warga banjir tak kesah
Quote tobby 25-12-2014 10:45 PM
primemova posted on 25-12-2014 10:23 PM
Hrp mlm tu nanti Allah kasi cash hujan lebat dgn kilat

ameeen..........
Quote PEPPERMAN 25-12-2014 10:46 PM
Tahniah.
time tu edar tabung derma kepada orang ramai. Kalo tak tau, tanya org2 PAS
Quote hzln 25-12-2014 10:48 PM
dah tau ke aturcara majlis nanti macam mana? ada acara ronggeng2 letup2 bunga api ka, macam sambutan2 lagho yg lain? dah batal belaka dah kan yg lagho2 semer tuh? kerajaan pusat dah, perak dah, ganu dah...negeri2 lain bakal menyusul lah ni

rasa nak joinT lah yg selangor punya nih...
Quote Anak_Nogori 25-12-2014 10:52 PM
boleh lah pak lobai lobainita berpesta sekali..

banjir diPantai timur apa kena mengena dgn pesta kan.

lain lah pesta syok heboh...yg tu tak prihatin dan mangsa2 banjir namanya..
Quote ResellerMaxis 25-12-2014 10:53 PM
Anak_Nogori posted on 25-12-2014 10:52 PM
boleh lah pak lobai lobainita berpesta sekali..

banjir diPantai timur apa kena mengena dgn pesta  ...

pesta jom heboh pun jumaat hingga ahad ni..di icity shah alam..xtahu lah kalau dah cancel..
Quote bobby2008 25-12-2014 10:55 PM
Aku lebih suka disambut dengan solat hajat atau ceramah agama. Azmim ni pun satu bebal.
Quote ultra78 25-12-2014 10:56 PM
Saya percaya hiburan dalam acara ini tidak melalaikan dan menepati syariat

Quote ResellerMaxis 25-12-2014 10:58 PM
ultra78 posted on 25-12-2014 10:56 PM
Saya percaya hiburan dalam acara ini tidak melalaikan dan menepati syariat

sejak bila ada syariat sambut tahun baru masihi??

bukan dalam islam xleh sambut perayaan orang kafir??
Quote Anak_Nogori 25-12-2014 10:58 PM
ResellerMaxis posted on 25-12-2014 10:53 PM
pesta jom heboh pun jumaat hingga ahad ni..di icity shah alam..xtahu lah kalau dah cancel..

Selangor kan urban....lain putrajaya dan Ganu...
Quote ultra78 25-12-2014 11:17 PM
ResellerMaxis posted on 25-12-2014 10:58 PM
sejak bila ada syariat sambut tahun baru masihi??

bukan dalam islam xleh sambut perayaan orang  ...

Bukankah ada lobai kata tiada konsep tahun islam dan tahun kapir. Jadi kalendar hijrah dan kalendar masihi boleh dipakai. Memandangkan kalendar hijrah berdasarkan pergerakan bulan, kalendar itu boleh meramal fasa bulan dan pasang surut air, selain utk tujuan ibadat umat islam. Kalendar masihi pula berdasarkan putaran bumi mengelilingi matahari, kalendar ini menentukan pertukaran musim. Kalendar hijrah mmg tak sesuai dipakai utk tentukan bila nak semai biji benih, bila nak menuai dan bila musim bah. Setiap kalendar ada fungsinya sendiri.


Quote ResellerMaxis 25-12-2014 11:26 PM
ultra78 posted on 25-12-2014 11:17 PM
Bukankah ada lobai kata tiada konsep tahun islam dan tahun kapir. Jadi kalendar hijrah dan kalenda ...

tapi sambutan tahun baru masehi tu kan sambutan orang kafir..
Quote delawang 25-12-2014 11:31 PM
Jom heboh.. camner lak...
Quote elastico 25-12-2014 11:36 PM
diam pula macai2 pr..kalau bn yang buat dah kecoh satu dunia
Quote honeybee1802 25-12-2014 11:53 PM
apa tema sambutan negeri selangor?
Quote ultra78 25-12-2014 11:53 PM
ResellerMaxis posted on 25-12-2014 11:26 PM
tapi sambutan tahun baru masehi tu kan sambutan orang kafir..

masa berjimba nanti akan diedarkan tabung tin milo


Lihat semua komen(61)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

26-7-2024 02:54 AM GMT+8 , Processed in 0.049014 second(s), 47 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top