CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Gaya Hidup Lihat artikel

Legenda Jenama, Herbaline Facial Spa Dalam Industri Kecantikan

4-12-2024 09:00 AM| Diterbitkan: CARI-HBZ| Dilihat: 37171| Komen: 4



 

“Misi kami mudah tetapi berkuasa, iaitu untuk menjadi spa kecantikan nombor satu di Malaysia yang menggambarkan ‘美丽零压力 atau Kecantikan Tanpa Tekanan’,” - Jason Low dari Herbaline Facial Spa.

Oleh Yvonne Yoong

Kecantikan, keselesaan, dan perkhidmatan tanpa tekanan yang disokong oleh rangkaian pakej khusus yang direka untuk meremajakan dan merehatkan mencirikan operasi Herbaline Facial Spa (HFP). Dengan aktiviti perniagaan terasnya menawarkan nasihat perundingan penjagaan kulit, rawatan penjagaan kulit, penyediaan spa wajah kecantikan peribadi dan penjualan produk penjagaan kulit peribadi, ia pada asasnya merupakan pusat rawatan wajah dan urut spa yang beroperasi dalam persekitaran yang kelihatan seperti spa.

“Misi kami mudah tetapi berkuasa, iaitu untuk menjadi spa kecantikan nombor satu di Malaysia yang menggambarkan ‘美丽零压力 atau Kecantikan Tanpa Tekanan’,” kongsi Pengurus Pembangunan Perniagaannya, Jason Low.


Menjelaskan falsafah syarikat yang menggambarkan bahawa “kecantikan sejati boleh dicapai melalui rawatan yang lembut, tidak mengganggu dan rutin berkala yang berkesedaran yang memberi kuasa kepada orang untuk merasa yang terbaik tanpa sebarang tekanan tambahan”, objektif syarikat ini, tegasnya, adalah untuk menjadikan kesejahteraan “mudah diakses, menyeronokkan, dan berkesan untuk semua orang, menggunakan kaedah semula jadi dan lestari yang menghormati individu dan persekitaran.”

“Kami berhasrat untuk menetapkan penanda aras untuk hospitaliti dalam industri kesejahteraan, mewujudkan persekitaran di mana kedua-dua pelanggan dan pekerja merasa dihargai. 

Kami bercita-cita untuk menjadi tempat yang orang berbangga untuk melangkah masuk sama ada sebagai pelanggan yang mencari ketenangan atau sebagai ahli pasukan yang memakai lencana kehormatan Herbaline. Kami mahu pasukan kami merasa dihormati dan dihargai, bukan sahaja di tempat kerja tetapi dalam kehidupan mereka, sebagai sebahagian daripada syarikat yang benar-benar mengambil berat,” tambahnya.

Berkongsi bahawa menerima Anugerah Legenda Jenama – kategori 30 tahun adalah satu penghormatan yang besar dan bukti kepada kerja keras dan dedikasi semua orang, anugerah ini, katanya, melambangkan usaha berterusan yang telah diberikan oleh pasukan dalam membina jenama yang berwibawa dan memberi tumpuan kepada kecemerlangan dan kepuasan pelanggan.

Dan, walaupun ia datang sebagai kejutan dan pengesahan terhadap misi syarikat untuk menyediakan perkhidmatan berkualiti sambil menghormati akar umbi dan komitmen terhadap kecantikan semula jadi dan kesejahteraan, beliau menyatakan bahawa kejayaan berterusan adalah berpunca daripada budaya dan rakyat syarikat.

“Kami percaya dalam membina persekitaran kerja seperti keluarga di mana setiap individu merasa dihargai dan bermotivasi. Budaya saling menghormati dan sokongan ini membantu kami menarik dan mengekalkan pekerja yang berdedikasi yang berkongsi semangat kami untuk kesejahteraan dan penjagaan pelanggan,” tambahnya.



Bekerja Merentas Generasi

Mendapat inspirasi daripada bekerja bersama ibu bapa yang membina perniagaan dari bawah dengan ketekunan dan daya tahan yang dibina atas kerja keras, usahawan muda berusia 26 tahun ini mengakui bahawa beliau masih mempunyai perjalanan yang jauh untuk meneruskan legasi ini sambil menyumbangkan perspektif dan dedikasinya sendiri terhadap masa depan syarikat sambil terus menyesuaikan diri dengan perubahan dengan komitmen yang tidak putus kepada visi bersama.

Mengakui bahawa terdapat perbezaan semula jadi dalam pendekatan antara generasi seperti dalam kaedah tradisional berbanding amalan moden, beliau percaya bahawa kedua-dua generasi mempunyai kelebihan masing-masing.

“Ibu bapa saya memberi tumpuan kepada membina hubungan peribadi yang rapat dan menyediakan perkhidmatan yang berasaskan kesejahteraan tradisional. Sebaliknya, generasi kami membawa masuk teknologi dan strategi yang didorong oleh data untuk meningkatkan pengalaman pelanggan dan meluaskan capaian,” ulasnya.

Dengan mengekalkan pendekatan yang terbuka, katanya, seseorang boleh memanfaatkan kebijaksanaan, pengalaman, dan pemahaman mendalam terhadap pelanggan daripada generasi yang lebih tua sambil mengintegrasikan ketangkasan, kemajuan teknologi dan idea-idea segar daripada generasi muda. Hasil akhirnya adalah pengukuhan legasi syarikat yang membolehkan nilai-nilai ini disesuaikan dengan dunia moden.

Mengakui komitmen terhadap kualiti dan inovasi sebagai kekuatan terbesar syarikat yang mendorong kejayaan syarikat selama ini, beliau berkata bahawa akhirnya, tumpuan adalah kepada orang dan budaya syarikat. Menegaskan bahawa perniagaan hanya sekuat pasukan di belakangnya - mewujudkan persekitaran saling menghormati, pembelajaran berterusan, dan inovasi, beliau percaya ia akan mewujudkan asas untuk kejayaan jangka panjang.

Membina perniagaan yang berpanjangan memerlukan penjagaan yang tulus terhadap pekerja dan pelanggan yang membawa kepada jenama yang orang boleh percayai dan kembali yang hanya akan memberi manfaat kepada semua pihak pada akhirnya.

Menyentuh pelajaran yang diambil daripada pandemik, beliau menganalisis bahawa syarikat beralih dengan menerima e-dagang dengan melancarkan produknya di platform seperti Lazada dan Shopee.

“Pandemik mengajar kami ketahanan dan keupayaan menyesuaikan diri. Peralihan ini bukan sahaja memperluas capaian kami tetapi juga membolehkan kami berhubung dengan pelanggan secara digital, membawa penyelesaian kesejahteraan terus ke pintu mereka. Pelajaran terbesar adalah bahawa keupayaan menyesuaikan diri adalah penting, dan menerima penyelesaian digital adalah kunci untuk kekal relevan dalam masa yang berubah-ubah,” katanya.

Meramalkan bahawa masa depan industrinya akan bergerak ke arah kesihatan dan kesejahteraan holistik, beliau mengenal pasti pengguna semakin menumpukan perhatian pada kesejahteraan secara keseluruhan, menggabungkan kecantikan dengan kesihatan. Ini bermakna jenama kesejahteraan perlu menawarkan penyelesaian yang bersepadu memberi tumpuan bukan sahaja kepada kecantikan luaran tetapi juga kepada kesihatan mental dan fizikal.


“Inovasi dalam penjagaan kulit yang semula jadi dan tidak invasif, digabungkan dengan terapi kesejahteraan, akan mendorong masa depan kecantikan,” ramalnya.

Sebagai penutup, beliau menegaskan bahawa untuk menjadi Legenda Jenama, seseorang perlu membina kepercayaan, keaslian, dan konsistensi. “Ia bukan sahaja tentang mencipta produk atau perkhidmatan tetapi juga membina hubungan dengan pelanggan anda. Dengan menjadi autentik, menghargai maklum balas, dan secara konsisten menunaikan janji, jenama boleh membina kesetiaan dan membezakan dirinya dalam pasaran kesejahteraan yang kompetitif.”




Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

ADVERTISEMENT


Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote elnor_81 4-12-2024 09:57 AM
Aku pernah pakai ni..mmg elok muka aku..tp..mahal sgt. Tp lambat la nk elok muka..dlm 4/5 bulan la bru nampak kesannya
Quote nisako 4-12-2024 11:57 AM
oooo
Quote strawberrymerah 4-12-2024 01:37 PM
Best herbaline.. buat facial x paksa2
Quote putu 4-12-2024 02:37 PM
Servis terbaikkkkkkk..tp tu la jauh n mahal

Lihat semua komen(4)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

5-12-2024 02:07 AM GMT+8 , Processed in 0.117583 second(s), 17 queries , Gzip On, Redis On.

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top