CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
123Next
Return to list New
View: 7285|Reply: 59

[Video] Keterlaluan Tak Bila Pelawak Jadi Penyampai Radio?

[Copy link]
Post time 7-3-2016 06:55 PM | Show all posts |Read mode
Edited by CARI-IIN at 7-3-2016 07:02 PM


                                                
                                                        


Artikel Oleh Izzah Abbasy | Video Oleh Izzah Abbasy & FirdausZ | Suntingan Visual  FirdausZ



Bukan satu atau dua stesen radio yang menawarkan peluang sebagai penyampai radio kepada pelawak. Malah, lebih daripada itu. Adakah stesen radio hari ini tidak memerlukan penyampai radio profesional dan hanya memandang kepada populariti pelawak ini sahaja?

Namun, tidak kurang juga ia sebenarnya memberi suasana ceria dan lebih santai kepada pendengar.

Malah, ada pula sesetengah pendengar berpendapat mereka membuka siaran radio bukan mahu mendengar gelak ketawa penyampai radio ini pada lawak mereka sendiri tetapi inginkan info yang menarik dan berguna. - CARI Infonet
Reply

Use magic Report

Post time 7-3-2016 07:00 PM From the mobile phone | Show all posts
Buat lawak gelak sendiri je.
Reply

Use magic Report

Post time 7-3-2016 07:30 PM From the mobile phone | Show all posts
  mmg x penah dengar radio pon sbb x best..baik layan lagu kt youtube jer...
Reply

Use magic Report

Post time 7-3-2016 08:01 PM From the mobile phone | Show all posts
Mmg  serabut. Buka  radio duk gelak2 xhabis... Mcm bodo
Reply

Use magic Report

Post time 7-3-2016 08:09 PM From the mobile phone | Show all posts
Masalah nye berlumbe2 plak stesen radio nk amek pelawak jadi dj
Reply

Use magic Report

Post time 7-3-2016 10:17 PM From the mobile phone | Show all posts
i puji kesungguhan jep dgn shuib nak bukak topik yg mmg kena dgn pengalaman masing2. tapi kadang2 rahim cam lari topik sikit..
Reply

Use magic Report

Post time 7-3-2016 10:22 PM From the mobile phone | Show all posts
Syok sendirrrrriiiii
Reply

Use magic Report

Post time 7-3-2016 10:36 PM From the mobile phone | Show all posts
SY kira pelawak tak..langsung tk best...program ptg2...kalau dgn sore kepit2 tu adala dgr dia berckp..kalau guna sore jantan dia....haram tk reti berckp....
Reply

Use magic Report

Post time 7-3-2016 11:34 PM From the mobile phone | Show all posts
only in msia
peserta rancangan realiti nyanyian mcm af pas kluar ramai jadi pelakon n penyampai radio. berapa kerat je yg betul2 jadi penyanyi
peserta rancangan lawak jadi penyampai radio
peserta rancangan realiti agama mcm imam muda jadi penyanyi
Reply

Use magic Report

Post time 8-3-2016 08:21 AM | Show all posts
melesia bulih maa
Reply

Use magic Report

Post time 8-3-2016 09:51 AM | Show all posts
Lawak ni bg aku mcm sambal belancan..kdg2 sedap klau kna ngn nasi n lauknya..kadang hilang selera ja klau terlebih
Reply

Use magic Report

Post time 8-3-2016 10:31 AM | Show all posts
aireen24 replied at 7-3-2016 10:17 PM
i puji kesungguhan jep dgn shuib nak bukak topik yg mmg kena dgn pengalaman masing2. tapi kadang2 ra ...

so far sepahtu sinar tu berinformasi jugak.. dan relate kan dgn kehidupan masing2.
pagi2 update bola(local/international)... word english yg sama bunyi lain makna..
slot meja bulat discuss pasal isu2 semasa...
cuma like you said kadang2 rahim buat lari tempo sikit... kadang2 okay.

aritu jep mcm sindir sinis laa bila bab yg discuss pasal cemburu.
Dia cakap bab cemburu/ iri hati... dia no. 1 dalam Msia(sambil gelak2 ngan shuib).
Terus teringat kes wartawan cakap dia cemburu kat Tok AC...
Reply

Use magic Report

Post time 8-3-2016 10:36 AM | Show all posts
Sbb tu saya dgr best.fm sbb bkn pelawak yg jd dj.  Klu hr cuti buka thr gegar di astro 863.  Lbh byk lagu dr menceceh x tentu pasal dan byk jgk info yg berguna terutamanyer info trafik time nk blk keje dan pergi keje.
Reply

Use magic Report

Post time 8-3-2016 10:37 AM | Show all posts
.....byk yg syok sendiri
Reply

Use magic Report

Post time 8-3-2016 10:39 AM | Show all posts
AshkieLa replied at 8-3-2016 10:31 AM
so far sepahtu sinar tu berinformasi jugak.. dan relate kan dgn kehidupan masing2.
pagi2 update b ...

haah btol tu. aku pn dh bleh terima sepahtu..jauh lg btter kot dari si SY n KE dok melalak ntah pape tu


Reply

Use magic Report

Post time 8-3-2016 10:39 AM | Show all posts
so far sepahtu ok lg
Reply

Use magic Report

Post time 8-3-2016 11:36 AM | Show all posts
tak sesuai...bukan shj pelawak, tp penyanyi/pelakon2 yg taraf gred2 dibawah par like haiza tu pun tak layak jadi DJ...setau den, dulu masa belum ada trend2 artis jadi dj ni, dj2 profesional dipilih berdasarkan kelayakan akademik kan?melalui procedure ujibakat and temuduga ni semua... and mesti kena ada sekurang2nya diploma...tp skrg dah lain...

den rasa, baik penyanyi,pelakon atau pelawak mmg tak layak jadi dj...sbb depa2 ni taraf PMR,SPM je and kita ni bukan nak dgr depa2 yg IQ rendah ni membebel benda2 bodoh tak berfaedah ni....lai pun,depa bukan reti pun pasal isu2 semasa ni semua,yg depa tau merepek...plus cara cakap pun mcm budak tak sekolah...annoying dan takde standard utk jadi seorang pengacara/dj/hos...
Reply

Use magic Report

Post time 8-3-2016 11:38 AM | Show all posts

abang setuju tu. sepahtu lawak je abang dgr. xde la merapu sepanjang masa macam geng2 johan kt era pastu gelak sendiri padahal x lawak pn
Reply

Use magic Report

Post time 8-3-2016 11:39 AM | Show all posts
patut letak pelawak leh la menceriakan hari
tp aku rasa makin murung dan nak memaki

buat lawak tak sampai pastu gelak sendiri

haih.
Reply

Use magic Report

Post time 8-3-2016 12:26 PM | Show all posts
tujuan radio pd asalnya adalah utk menyalurkan informasi di samping berhibur...
utk menyampaikan informasi secara hiburan kita perlukan DJ yg berinformasi, rajin membaca, matang dan pandai melayan pendengar di samping pandai memutarkan lagu2 yg sesuai dgn taste khalayak. Lawak hanyala sekadar bonus...kalu nak dengar lawak 24 jam silalah tgk maharaja lawak.
Sekiranya pelawak2 atau artis  mempunyai ciri2 di atas adalah digalakkan utk mencuba nasib menjadi DJ radio. Sekiranya hanya sekadar mampoo berbual kosong sambil membuat lawak bodoh...tujuan asal radio tidak kesampaian. Yang sampai hanyala bilangan pendengar yg sanggup mendengar lawak2 bodoh. Mereka teruja dgn populariti pelawak dan artis tersebut....soal matlamat radio not significant anymore....janji leh gelak2 dan excited ketika drive.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 



Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

5-7-2022 11:24 PM GMT+8 , Processed in 0.087390 second(s), 21 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list