CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 16398|Reply: 133

Istri2x Ashraf Muslim dh tutup akaun IG, weols biler lg?

[Copy link]
Post time 24-2-2016 09:17 AM | Show all posts |Read mode
" thread pertama sy... sy dh pndai bukak thread."


Kehidupan keluarga mereka ternyata lebih tenang semenjak kedua-dua isteri tidak berhubungan secara terbuka dengan laman sosial tersebut.


"Alhamdulillah saya sangat bersyukur apabila isteri-isteri saya dapat hidayah untuk menutup laman Instagram mereka dan tidak lagi berkongsi gambar-gambar keluarga kami.

"Saya sudah nasihatkan untuk tutup laman sosial itu sejak setahun lalu, namun tidak memaksa sehingga mereka sendiri dengan rea hati menutupnya,"


"Saya sedar kerana saya sering mendapatkan maklumat dan pandangan daripada pihak jabatan agama tentang punca utama masalah perceraian dan memang mengejutkan ia daripada laman sosial.

"Daripada situ saya tidak selesa isteri-isteri saya berkongsi gambar keluarga kami di laman sosial. Ini kerana komen-komen orang luar yang suka membandingkan mereka sedikit sebanyak akan menjadi punca masalah keluarga,"


"Biar saya seorang sahaja yang ada laman sosial kerana saya perlu promosikan drama-drama yang saya terbitkan, mereka bukan artis untuk berbuat begitu.

"Anak-anak pun saya tidak mahu ada laman sosial kerana mereka adalah ahli syurga dan tidak ada dosa lagi (belum cukup umur), jadi mengapa perlu dedahkan mereka kepada perkara tidak bermanfaat,"



Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 24-2-2016 09:30 AM From the mobile phone | Show all posts
Biar saya saja ada laman sosial.....
Reply

Use magic Report

Post time 24-2-2016 09:32 AM | Show all posts
yelah ashraf.. demi kebahagiaan rumahtangga bautlah apa yg patut.

tp iols rasa satu je yg menjadikan rumahtangga dia berjaya bertahan. sb dayana sanggup terima dia ada madu.cuba kalau dayana kompem nk cerai? ujung2 tgal kinah n ashraf kena kecam n cerca netizen habis keturunan perampas laki org dan gatal nk berbini lain.

tp dayana dah redha so aman2 saje. kinah lak kalau kau dh rampas laki org dan sibuk nk berebut serap hanya milik kau, ganda2 lagi ko jahat, rmps laki org satu hal wat perangai bodo satu hal. so, kinah pun lulus lah sbg penambah keharmonian rumahntangga deols bertiga plus serap pun cuba adil takde la sibuk nk bkepit ngn yg muda aje.

tp kita d luar ni x tau sape melebihkan sape n sape yg kurang, biarlah kisah mereka bjalan lebih baik dan kesilapan lama tu deols baiki.

eh pjg lak aku melalut.
Reply

Use magic Report

Post time 24-2-2016 09:40 AM From the mobile phone | Show all posts
mcm best plak sebut 'isteri-isteri saya'

ok ler tuh tutup ig, tak perlu nk hadap komen2 dr peminat yg acah2 pakar motivasi, kaunselor umah tangga, setazah laman sosial, peguam syarie, pengurus umahtanggaorglain..
Reply

Use magic Report

Post time 24-2-2016 09:46 AM | Show all posts
ok la tu..akak ada ig pun sebulan sekali je bukak, radanya tak perlulah akak delete ig
Reply

Use magic Report

Post time 24-2-2016 09:51 AM | Show all posts
nampak kuat genggaman cinta kinah kat ashraf. sampai senget tgn kanan ashraf, dan abis ronyok lengan baju beliau.

dayana plak nampk lembut je dia pegang..soft gituu
Reply

Use magic Report

Post time 24-2-2016 09:53 AM | Show all posts
saya xde ig pun... xde kepentingan... so x payah la nak berig-ig nih... lgpun xde masa nak layan...

Reply

Use magic Report

Post time 24-2-2016 09:54 AM | Show all posts
IG ni tempat nak show off saja...
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 24-2-2016 09:58 AM From the mobile phone | Show all posts
Edited by red_velvet at 24-2-2016 10:00 AM

Tutup bukak account ig pun blh kire dpt hidayah .... insap iols... kire iols y masih ade acc ig n pesbuk ni jauh dr hidayah kah?

Btw abam serap, bila nk wt photoshoot utk baby anas bg pihak dayana? Iols tertunggu2 .. dulu msa sarah kemain eksaited berphotoshoot dan2 lpas abih hari.... majlis aqiqah suma cukup. utk anas n adam x de ke ?
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 24-2-2016 09:59 AM | Show all posts
sy plg setuju statement plg last...anak2x nh tak usahlah berIG..
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 24-2-2016 10:01 AM | Show all posts
red_velvet replied at 24-2-2016 09:58 AM
Tutup bukak account ig pun blh kire dpt hidayah .... insap iols... kire iols y masih ade acc ig n pe ...

nasib baek depa dh tutup IG, klu sis tulis mcm tuh kt IG dorg, mau sentap dayana ngn ashrap....
Reply

Use magic Report

Post time 24-2-2016 10:05 AM From the mobile phone | Show all posts
Depa tutup ig ke bukak ig ke x bnanah pun fuki sis changa..
They r not relevant in the industry.why bother *flipselendangkepamdivaAA
Reply

Use magic Report

Post time 24-2-2016 10:11 AM From the mobile phone | Show all posts
Meluat mamat fake ni
Reply

Use magic Report

Post time 24-2-2016 10:15 AM | Show all posts
ye la.. gaduh cerai ke takde sapa tau..
kang gambor dia takde kat ig bini ni, orang speku kat bini lagi satu..
kang gambor dia takde kat ig bini lagi satu, orang dok memaki bini ni..
tak habis-habis nak nyibuk hal rumahtangga orang..
Reply

Use magic Report

Post time 24-2-2016 10:16 AM | Show all posts
antidote replied at 24-2-2016 09:51 AM
nampak kuat genggaman cinta kinah kat ashraf. sampai senget tgn kanan ashraf, dan abis ronyok lengan ...

haha. gigih i scroll semula keatas dan tengok.
Reply

Use magic Report

Post time 24-2-2016 10:18 AM | Show all posts
red_velvet replied at 24-2-2016 09:58 AM
Tutup bukak account ig pun blh kire dpt hidayah .... insap iols... kire iols y masih ade acc ig n pe ...

anas n adam? dpt twin ke..?? rezeki berganda gitewww..
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 24-2-2016 10:18 AM | Show all posts
Aku suka je ig
Less drama
X suka leh unfollow

Kalau kt fb, byk negative vibe
Kita xnk tgk pun
Tertgk bila org share itu ini

Reply

Use magic Report

Post time 24-2-2016 10:26 AM From the mobile phone | Show all posts
Habih tu ko bila plak nak tutup IG seraf
Reply

Use magic Report

Post time 24-2-2016 10:36 AM | Show all posts
chinta89 replied at 24-2-2016 09:32 AM
yelah ashraf.. demi kebahagiaan rumahtangga bautlah apa yg patut.

tp iols rasa satu je yg menjadi ...

betul la tu noks. dayana mmg payung emas, sangat redha. kita ni tak tau mampu ke nak jadi gitu if kuasa Allah swt jadi kat kita. si kinah tu pun dah mendapat hidayah la kot tak berkelakuan bodo nak tunjuk sangat rebut-rebutan padahal isteri kedua je.
asrap pun nampak mcm adil.
betul ke tu?
oh well, kita pun tak tau apa yg jadi hal rumahtangga diorang. tak ada hak pon nak tau or sibuk2 kan.
kita yg rakyat marhain ni doakan je lah kebahagiaan mereka.


Reply

Use magic Report

Post time 24-2-2016 10:38 AM | Show all posts
barfi replied at 24-2-2016 10:26 AM
Habih tu ko bila plak nak tutup IG seraf

kan die ckp die perlukan ig dia utk promote drama
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

8-12-2022 12:31 AM GMT+8 , Processed in 0.129179 second(s), 44 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list