CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 12776|Reply: 81

Jebat mengamuk lagii...Sharnaaz Ahmad Utamakan Keselesaan Dalam Rekaan Jubah

[Copy link]
Post time 26-1-2016 10:15 AM | Show all posts |Read mode
Kehadiran pelbagai jenis rekaan jubah daripada pelbagai pereka pakaian baru-baru ini, sedikit sebanyak memberikan reaksi berbeza bukan sahaja orang ramai malah turut dirasai oleh Sharnaaz Ahmad, lebih-lebih lagi dia turut mengeluarkan jenama jubah lelaki sendiri.“Ini adalah baju keagamaan jangan buat sesuka hati. Nak pakai baju ketat, pergi kelab bolehlah. Pakai baju ketat nak pergi jumpa Tuhan, engkau dah kenapa? Cara tak betul. Kita ada adab pemakaian dan adab segala adab”
“Kalau kita tak ada adab, itu dah kurang ajar. Bagi saya yang pakai jubah hipster itu kurang ajar dan penciptanya juga kurang ajar. Kalau nak ketat, buat baju kemeja ketat cantik-cantik,” katanya dipetik daripada Malay Mail Online.Tambah Sharnaaz, dia sesekali tidak akan memakai pakai berkenaan yang disifatkannya terlalu ketat malah menjelaskan bahawa keselesaan adalah perkara utama dalam rekaan jubah yang baik.
“Jubah hipster potongan ke arah tidak selesa. Berat mata memandang. Nak buat macam mana kalau pereka kita otak singkat di zaman sekarang. Industri jubah dicemari dengan jubah hipster yang agak ketat dan merepek daripada pereka yang tak tentu”
“Saya tak akan pakai jubah yang terlampau ketat menunjukkan otot yang tak berapa nak tumbuh,” katanya. Semoga perniagaan Sharnaaz akan berkembang maju.

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 26-1-2016 10:19 AM From the mobile phone | Show all posts
yela bang jebat oi
Reply

Use magic Report

Post time 26-1-2016 10:22 AM From the mobile phone | Show all posts
Lolll hahaha.. Kdg2 apa yg dia cakap betul jugak..
Reply

Use magic Report

Post time 26-1-2016 10:24 AM From the mobile phone | Show all posts
Diva AA jr?
Reply

Use magic Report

Post time 26-1-2016 10:25 AM From the mobile phone | Show all posts
Hahah betul tu..lelaki pun nak jugak pkai ketat2..tak paham aku
Reply

Use magic Report

Post time 26-1-2016 10:32 AM | Show all posts
Dia ni suka betul melabel2 orang.
Over
Reply

Use magic Report

Post time 26-1-2016 10:33 AM | Show all posts
yg tak leh blah jubah lelaki sskrg bershape shape body bagai
Reply

Use magic Report

Post time 26-1-2016 10:40 AM From the mobile phone | Show all posts
Kalau lelaki pakai ketat kat dada yg bukan aurat bedosa x??hehe
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 26-1-2016 10:43 AM | Show all posts
btl jgk..jubah tp ketat..mcm pompuan pkai maxi ketat melekat berbekas line seluar dlm..
Reply

Use magic Report

Post time 26-1-2016 10:44 AM | Show all posts
apa maksud dia jubah ni baju keagamaan? so baju melayu, kain pelikat tu baju apa pulak?

bukankah jubah tu pakaian tradisional pak arab?

adakah makin ramai org keliru antara agama dan budaya?

just wondering... kalu salah jgn marah ambe...
Reply

Use magic Report

Post time 26-1-2016 10:45 AM | Show all posts
ada betolnya, pakai jubah tapi ramping ikut shape bagai. cukup la baju melayu dihipsterkan, ni jubah pon kena hipster. haishhh.
Reply

Use magic Report

Post time 26-1-2016 10:46 AM | Show all posts
Kali ni apa yg dikata oleh abam Jebat ni mmg betul. Kasar tapi itulah kebenarannya..
Reply

Use magic Report

Post time 26-1-2016 10:57 AM | Show all posts
fully agreed...
ketat = seksa mata memandang..
Reply

Use magic Report

Post time 26-1-2016 10:58 AM | Show all posts
aku sokong jebat ni....
cumanya salah statement dia baju keagaamaan tu.....
tu baju tradisional je...
org lelaki ni nk menghadap tuhan tak berbaju tak apa asalkan tutup aurat dr pusat hingga ke lutut...
kalau salah mohon betulkan aku jugak....
Reply

Use magic Report

Post time 26-1-2016 10:58 AM From the mobile phone | Show all posts
lelaki boleh je pakai ketat asalkan xnmpk aurat.
sepatutnya,dia tegur design jubah pompuan yg ketat2,nipis smpai nampak apa yg xsepatutnya:zz:zz
Reply

Use magic Report

Post time 26-1-2016 10:59 AM | Show all posts
helooooo.. sekarang ni orang pakai jubah bukan nak pi mesjid jer

nak pi mall pun pakai jubah barulah hispter!


kenalah ketat sampai tersembul puting barulah orang pandang
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 26-1-2016 11:01 AM From the mobile phone | Show all posts
org lelaki nk jaga aurat time solat lagi susah dari kaum pompuan.
Reply

Use magic Report

Post time 26-1-2016 11:15 AM | Show all posts
Abg jebat, jgnlah garang2.. erm ala, bukannya seksa pun jubah hipster laki tu.. kalau yg gegirl hipster punya tu harus 'diselarkan'
Reply

Use magic Report

Post time 26-1-2016 11:26 AM From the mobile phone | Show all posts
Iols mungkin ketinggalan. Hipster jubah ketat tu cemana?
Reply

Use magic Report

Post time 26-1-2016 12:02 PM | Show all posts
de_ikea replied at 26-1-2016 11:26 AM
Iols mungkin ketinggalan. Hipster jubah ketat tu cemana?

i pun ketinggalan jgk....tlg bg pencerahan please...
adekah salah 1 ciri utama baju hipster tu..ketat & sendat??
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

9-12-2022 03:55 AM GMT+8 , Processed in 0.154386 second(s), 44 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list