CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 34077|Reply: 207

Fiza Elite Dan Adam AF Bercerai Lagi!!!

[Copy link]
Post time 20-1-2016 01:08 PM | Show all posts |Read mode
Edited by jelitaqasyah at 20-1-2016 01:13 PM



Pelakon dan bekas penyanyi kumpulan Elite, Fiza Halim mengesahkan dia bukan lagi isteri kepada bintang Akademi Fantasia (AF), Adam.

"Kami berpisah cara baik. Saya anggap sudah bukan jodoh untuk kami bersama lagi. Saya minta dia lepaskan saya tanpa dendam di hati. Sekarang masing masing bawa haluan sendiri.

"Saya mahu kongsi hal ini kerana mahu maklumkan status sebenar. Ini kerana ramai sudah mula bertanya setiap kali saya berjalan tanpa Adam di sisi.
Buat kali kedua, Adam menceraikan Fiza dengan talak satu di rumah mereka di Gombak pada 21 September lalu. Mereka kemudian mengesahkan lafaz cerai di Mahkamah Syariah Shah Alam pada 28 Disember lalu.

Fiza berkata, dia sudah berusaha sebaik mungkin serta memberi peluang kepada Adam mempertahankan rumah tangga mereka. Namun, akui Fiza, hubungan mereka makin jauh dan hambar.

"Kali pertama bercerai, saya masih berharap kami akan terus bahagia. Tetapi semakin lama, semuanya dilihat semakin kelam. Jadi, pada tahun lalu, saya nekad untuk berpisah dengannya. Kami tidak tinggal sebumbung beberapa bulan. "Malah, pada sambutan Aidilfitri lalu, Adam beraya seorang diri di Sabah. Saya pula beraya dengan keluarga.

Malah, tahun lalu, saya diuji dengan kehilangan bapa tercinta.

"Saya buat solat istikharah dan minta petunjuk daripada Tuhan. Keputusan lebih condong kepada perpisahan," katanya yang enggan mendedahkan punca sebenar mereka bercerai.

Akui Fiza, pernah tahun lalu, mereka kembali tinggal sebumbung dengan harapan dapat menyelamatkan perkahwinan. "Tetapi semakin dicuba, semakin jauh perasaan itu. Sekitar Ogos tahun lalu, kami sebumbung tetapi tinggal dalam bilik berbeza.

"Malah, hari jadi saya pada bulan Ogos lalu tidak diraikan," katanya yang sudah habis tempoh edah pada 31 Disember lalu.

Mengenai hubungannya dengan bekas suami pertama, Dato' Ahmed Farriq, Fiza berkata, dua anak menjadi penyatu mereka.

"Hubungan saya dengan bekas suami pertama dan keluarganya masih baik. Anak-anak menyatukan kami dalam hal ini," katanya.

BH Online



This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 20-1-2016 01:08 PM | Show all posts
Laa pulokkkk............
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2016 01:10 PM | Show all posts
adoiiii...... pulak dah
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2016 01:11 PM | Show all posts
Dlu kemain lagi si adam ni
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2016 01:11 PM | Show all posts
alahai ..
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2016 01:12 PM | Show all posts
dh tak sehaluan better la hidup sendiri sendiri
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2016 01:12 PM | Show all posts
Bertabahlah...
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2016 01:13 PM | Show all posts
ada la tu...
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 20-1-2016 01:14 PM From the mobile phone | Show all posts
Dah gitu pulak...parah sgt ni sampai cerai lagi .. Bertabahla yek
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2016 01:14 PM | Show all posts
lerrrrrrrrrrrrrrr
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2016 01:16 PM From the mobile phone | Show all posts
For real?! Kesahnye pulakk..ku pikir lps first divorce aman aman jahh
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2016 01:17 PM | Show all posts
Apesal pulak kali ni
Tapi mmg dari dulu aku rasa diorang mcm tak sesuai
Entah lah...nasib masing2
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2016 01:18 PM From the mobile phone | Show all posts
haah dorg ne mcm bukan psangan suami isteri..adam tu tak nmpk mcm matang ..entah laa..bukan jodoh
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2016 01:20 PM | Show all posts
nape bercerai yg laki kaya tu?
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2016 01:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Adam ooohh adam...
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2016 01:22 PM | Show all posts
alahai.. kesiannya.. tapi kalau dah bukan jodoh, cuba kuat mana pun memang tak akan berjaya.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 20-1-2016 01:22 PM | Show all posts
dorang bdua ni sempat ade anak ke??
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2016 01:26 PM | Show all posts
semoga tabah mengharungi cabaran hidup akan datang.... teruskan berusaha mencari bakal suami lain.... ehehhe
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2016 01:28 PM | Show all posts
hanezzafirah replied at 20-1-2016 01:20 PM
nape bercerai yg laki kaya tu?

dulu Fiza ni ligat jugak..
kan dedulu pernah ada scandal ngan pak si erin malik..
tapi alhamdulillah dah berubah ke arah lebih baik...
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2016 01:29 PM | Show all posts
bambimbom replied at 20-1-2016 01:22 PM
dorang bdua ni sempat ade anak ke??

blum ada rezeki...so kira tak de zuriat lagi la diaorg ni..
apa pun semoga kedua2nya menemui kebahagiaan nanti
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

30-11-2022 04:44 AM GMT+8 , Processed in 0.116725 second(s), 47 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list