CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

12
Return to list New
Author: komkom_2

salah isi....

[Copy link]
 Author| Post time 17-12-2015 03:31 PM From the mobile phone | Show all posts

Bala datang lagi..
Td aku nk n pegi keje bole plak motor x leh start..
Memula nak start tu mmg xleh..meter minyak ad naik tp tekan starter x mau hidup...lpstu aku tutup dulu baru pulas balik..still sama gak..lagi skali tekan starter baru bole hidup..tu pun mcm sipi2 x nak hidup...smpi tmpt kerja aku matikan lpsru hidup balik..pun sma gak jadinye..skag ni aku kt tmpt keje.dh la baik malam...tkot lak aku kalo xleh hidup..
Nak tendang starter blakang aku x penah buat  kt motor tu..kirenye starter blakang tu mmg x penah usik pun lagi...
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 17-12-2015 04:04 PM | Show all posts
komkom_2 replied at 17-12-2015 03:31 PM
Bala datang lagi..
Td aku nk n pegi keje bole plak motor x leh start..
Memula nak star ...

ader gak aku dengar ego baru ni payah sket nk start guna electrik starter tu...
takde pilihan lain ko kena guna kick starter la....

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 17-12-2015 04:52 PM From the mobile phone | Show all posts
zulka replied at 17-12-2015 04:04 PM
ader gak aku dengar ego baru ni payah sket nk start guna electrik starter tu...
takde pilihan lai ...


Naya la aku..
Aku dh la x pernah lagi start kaki kat motor tu lagi...
Reply

Use magic Report

Post time 17-12-2015 05:38 PM | Show all posts
komkom_2 replied at 17-12-2015 04:52 PM
Naya la aku..
Aku dh la x pernah lagi start kaki kat motor tu lagi...

kalau tak pernah guna kick starter tu.. boleh jadi susah nak pijak... jadik ketat... aku punyer scoot  cemtu lah... bila bateri kong... nak guna kick starter sampai peluh satu badan...

Reply

Use magic Report

Post time 18-12-2015 09:12 AM | Show all posts
komkom_2 replied at 17-12-2015 04:52 PM
Naya la aku..
Aku dh la x pernah lagi start kaki kat motor tu lagi...

bhahahaha...eksesaisla bro...kasi keluar peluh jantan

Reply

Use magic Report

Post time 1-3-2016 07:05 PM From the mobile phone | Show all posts
Biasa la moto still ada minyak dlm piston silinder..plug basah takdan nak membakar..bukak plug..cuci pakai kain kt tapak palam pencucuh tu..nak cepat..lepas cuci..bakar kasi panas kt palam pencucuh tu..pastu ketatkn balik..dan start..gi kedai..isi minyak ron 97.. Utk cuci secara semula jadi..bawak la ronda2.. Kasi tgk plug tu kong ke tidak..spare kan plug baru
Reply

Use magic Report

Follow Us
12
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

27-2-2024 12:50 AM GMT+8 , Processed in 0.047695 second(s), 28 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list