Peniaga di Pandan Safari Shopping Complex dakwa ditipu
Mohamad Fadli
| September 28, 2015
Peniaga menerima notis pemotongan elektrik tetapi mendakwa telah membuat pembayaran kepada pihak pengurusan.
KUALA LUMPUR: Beberapa peniaga di Pandan Safari Shopping Complex di Pandan Perdana mendakwa ditipu oleh pihak pengurusan pusat beli belah itu melibatkan pembayaran bil elektrik dan sewa kedai.
Peniaga terbabit mendakwa akibat penipuan itu mereka telah menerima notis pemotongan elektrik daripada Tenaga Nasiobal Berhad (TNB).
“Sejak beroperasi tahun 2010, kedai saya antara menjadi mangsa penipuan oleh pihak pengurusan.
“Apa yang menjadi isunya adalah bil elektrik dan sewa kedai yang dibayar tidak mempunyai rekod pembayaran oleh pihak pengurusan.
“Ini menyebabkan kami keliru sama ada perlu membayar kos itu atau tidak… Kerana jika kami bayar, tetapi kedai saya dapat notis pemotongan elektrik oleh TNB.
“Jika kena potong elektrik, macam mana nak teruskan operasi kedai saya?,” kata Pengurus Kedai Aircond, Ooi Chee Wah.
Sementara itu, pekerja kedai pengiklanan, Hafiz Zainuddin mendakwa walaupun sudah membayar bil elektrik, namun di dalam rekod pihak pengurusan menunjukkan tiada pembayaran dibuat.
“Disebabkan itu saya menjadi keliru untuk meneruskan pembayaran bil itu atau tidak.
“Saya mampu bayar, tetapi saya ingin tahu ke mana duit yang saya telah bayar selama ini.
“Diharap pihak pengurusan dapat membuat penjelasan agar kami tidak merasa terus ditipu,” katanya kepada Free Malaysia Today.
Sementara itu, Ketua Biro Aduan DUN Teratai, Ben Liew Pok Boon berkata , dia akan membawa isu berkenaan kepada Majlis Pembandaran Ampang Jaya (MPAJ) bagi menyelesaikan masalah peniaga berkenaan.
“Kita beri tempoh sebulan kepada pihak pengurusan.
“Sekiranya tidak ada penyelesaian, kita akan membuat sesi dialog antara peniaga dan pihak pengurusan pusat beli belah ini bagi menjelaskan masalah yang dihadapi antara semua pihak yang terlibat,” katanya.
smbr
|