CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

12Next
Return to list New
View: 5374|Reply: 28

[Tempatan] Bazar Ramadan unik dalam Hutan.. Hanya di Johor!!

[Copy link]
Post time 30-6-2015 08:24 AM | Show all posts |Read mode



  




Agak unik dan lain dari yang lain tapak bazar Ramadhan dorang ni. Nampak santai jer.. Nak tahu tak dekat mana tapak berniaga dorang?? Kat dalam kebun kelapa sawit hahaa! Kelapa sawit??! Biar betul buka bazar dekat dalam tempat yang semak macam tu.

Haaaa.. Tapi kebun kelapa sawit ni tak semak la bersih jer kalau tak caya korang pergi la sendiri. Tapak bazar Ramadhan ni terletak di Parit Tengah Darat, Rengit Batu Pahat, Johor. Ramai kot orang yang datang berkunjung dekat bazar tu.

Siap panjang lagi tauu! Memang rare la mana ada orang buat berniaga dalam kebun kelapa sawit.. Cari jumpa ular kapak. Kang tak pasal-pasal dapat penyakit kan.

Walaupun nampak unik tapi ada jugak keburukannya.. Contohnya bagi yang tak puasa tu dorang beli lepas tu kat port situ jugak dorang makan haha. Senang noh! Nanti teringin nak makan yang lain pergi beli je.. Yela dah dekat je dengan port dorang haha!

Binatang-binatang buat jugak boleh bau makanan dorang.. Silap-silap jadi customer dorang haha!-TiraGomez/UtaraNews.com
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 30-6-2015 08:43 AM | Show all posts
BANGSA JOHOR MEMANG SANGAT HEBAT!! bangsa lain tak hebat.. hidup jawa!!!!

Comments

luaskan kuasamu. ale ale ale  Post time 30-6-2015 10:24 AM
Reply

Use magic Report

Post time 30-6-2015 08:46 AM From the mobile phone | Show all posts
Kalau hujan..habislah becak
Reply

Use magic Report

Post time 30-6-2015 09:09 AM | Show all posts
ok la tanah buat tanam sawit, ada tempat lain tanah tak buat apa2 dibiarkan semak berhutan tiada aktiviti ekonomi
Reply

Use magic Report

Post time 30-6-2015 09:15 AM | Show all posts
baya sewa tapak kat majlis daerah ke kat tuan tanah nih??
Reply

Use magic Report

Post time 30-6-2015 09:18 AM | Show all posts
pelik2 ummah jdt nih
Reply

Use magic Report

Post time 30-6-2015 09:20 AM | Show all posts
sejuk perr bazar dalam tuhh
Reply

Use magic Report

Post time 30-6-2015 09:24 AM | Show all posts
okay ape bazar kat kebun sawit
at least tak buat jalan sesak
takde la isu org dah parking takleh kuar pas bazar start

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 30-6-2015 09:59 AM | Show all posts
Kat perlis dah lama ada. Tapi dekat pokok getah laa, bukan kelapa sawit..
Reply

Use magic Report

Post time 30-6-2015 10:12 AM | Show all posts
kot tkde sewa..pasal tu buat dlm sawit. elokler..
Reply

Use magic Report

Post time 30-6-2015 10:18 AM | Show all posts
mesti banyak lipan bara...
Reply

Use magic Report

Post time 30-6-2015 10:19 AM | Show all posts
mesti x panas kannn
Reply

Use magic Report

Post time 30-6-2015 10:20 AM | Show all posts
bkn kt johor ni dekkk...
kata nyer felda kt pahang...
Reply

Use magic Report

Post time 30-6-2015 11:01 AM | Show all posts
bukan kt johor,
kat pahang ler.

parit tengah darat tarak ada bazar, yg ada parit betak,
Reply

Use magic Report

Post time 30-6-2015 11:06 AM | Show all posts
jgn ada benda merayap dalam bekas makanan dah le..ahaha
Reply

Use magic Report

Post time 30-6-2015 11:06 AM From the mobile phone | Show all posts
Bukan johor lah..ada baca dlm portal mana ntah,ketua kampung tu cakap xpernah ada pasar ramadhan mcm diviralkn.ada yg ckp cakap kwn dia yg amik gambo tu kat sabah ke sarawak gitu.tempat tu xjelas..ada yg ckp sana sini.tp ketua kampung kat johor tu dh nafikan.last2 aku baca smpai ada yg ckp tu pasar bunian.haha..
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 6-7-2015 10:19 AM From the mobile phone | Show all posts
Orang johor unik dan kreatif
Reply

Use magic Report

Post time 6-7-2015 10:24 AM | Show all posts
rospinki replied at 30-6-2015 10:12 AM
kot tkde sewa..pasal tu buat dlm sawit. elokler..

Kalu camtu boleh la jual murah2 sikit kan..

Eh.. Murah ke?
Reply

Use magic Report

Post time 6-7-2015 10:32 AM | Show all posts
Bagus jgk tak panas  jalan pun lapang dan tak kena bayar sewa tapak. Boleh jual harga murah skt.
Patut di contohi oleh negeri negeri lain yg ada ladang sawit
Reply

Use magic Report

Post time 6-7-2015 02:48 PM | Show all posts
FMKiller replied at 30-6-2015 09:59 AM
Kat perlis dah lama ada. Tapi dekat pokok getah laa, bukan kelapa sawit..

kat perhelis tu kat nat pauh kaa...
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

31-1-2023 03:53 PM GMT+8 , Processed in 0.119157 second(s), 46 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list