CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

12Next
Return to list New
View: 4988|Reply: 34

[Dunia] Menteri pertahanan dijatuhi hukuman mati...sebab tidur semasa mesyuarat.

[Copy link]
Post time 13-5-2015 07:46 PM | Show all posts |Read mode


Hyon (kanan) dibunuh hanya kerana tertidur dalam mesyuarat dan enggan mematuhi arahan yang diberikan Kim terhadap dirinya.

MENTERI pertahanan Korea Utara, Hyon Yong-chol dilaporkan dibunuh hanya disebabkan tertidur ketika menghadiri mesyuarat menteri-menteri bersama pemimpin negara komunis itu, Kim Jong-un seperti yang dilaporkan oleh agen perisik dari Korea Selatan.

Agensi perisikan itu melaporkan Hyon ditembak mati pada 30 April lalu di hadapan ratusan saksi yang hadir.

Berita itu terbongkar seminggu lalu selepas 15 pegawai atasan kerajaan turut dikenakan hukuman sama selepas mengingkari dan membantah arahan Kim.

Termasuk mereka ialah dua timbalan menteri yang telah mencabar polisi pemerintahan Kim.

Di sana difahamkan tiada sesiapa boleh membantah arahan daripada ketua negara mereka.

Menurut BBC, pertukaran menteri di Korea Utara memang sentiasa berlaku tetapi hukuman mati yang dilaksanakan amat jarang dilaksanakan di sana memandangkan Hyon merupakan di antara salah seorang menteri kabinet yang telah lama berkhidmat di bawah pemerintahan legasi Kim

http://www.bbc.com/news/world-asia-32716749




Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 13-5-2015 07:48 PM From the mobile phone | Show all posts
kite pm tido.guaner
Reply

Use magic Report

Post time 13-5-2015 07:54 PM From the mobile phone | Show all posts
Huduh pesen rambut dia.
Reply

Use magic Report

Post time 13-5-2015 07:59 PM | Show all posts

Eh.. Sokong Ape

Lengkali baek bubuh stok peluru kat Parlimen.

Sape yang tertido dihukom tembak kaki sendiri.

Sape yang tak hadir pulak dihukom tembak kepale sendiri.

Reply

Use magic Report

Post time 13-5-2015 08:07 PM | Show all posts
belum masuk benang, tengok tajuk je dah tau negara komunis mana
Reply

Use magic Report

Post time 13-5-2015 08:15 PM | Show all posts
Tidur mati
Reply

Use magic Report

Post time 13-5-2015 08:33 PM | Show all posts
kijam sesangat .... dah rasa diri tu cam Tuhan
Reply

Use magic Report

Post time 13-5-2015 09:16 PM From the mobile phone | Show all posts
Bagus la tu kan
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 13-5-2015 09:59 PM From the mobile phone | Show all posts
Ni pengganti nazi ke?
Reply

Use magic Report

Post time 14-5-2015 07:53 AM | Show all posts
MissNigga replied at 13-5-2015 08:33 PM
kijam sesangat .... dah rasa diri tu cam Tuhan

in other terms, bagus jugak sis...suruh sentiasa sedar...jadi pemimpin kan memimpin rakyat..bukan makan duit rakyat...
Reply

Use magic Report

Post time 14-5-2015 07:59 AM | Show all posts
kentel replied at 14-5-2015 07:53 AM
in other terms, bagus jugak sis...suruh sentiasa sedar...jadi pemimpin kan memimpin rakyat..bukan  ...

kalo kat malaysia .. sesuwai ler uols ...
PM ngan muntri sama jerrr
Reply

Use magic Report

Post time 14-5-2015 08:03 AM | Show all posts
kuku besi dh ni...kalo ye pon x kn smpi tembak kot...kewjammmnya
Reply

Use magic Report

Post time 14-5-2015 08:05 AM | Show all posts
Kejamnya...
Reply

Use magic Report

Post time 14-5-2015 08:10 AM From the mobile phone | Show all posts
Boleh caya ke? Berita kalau sumber dr barat ni.. Dulu aku baca rambut mangkuk ni bunuh awek dia...alih2 surface gmbr awek dia elok pulak wujud balik... Mcm2 la media barat ni..
Reply

Use magic Report

Post time 14-5-2015 08:11 AM | Show all posts
MissNigga replied at 14-5-2015 07:59 AM
kalo kat malaysia .. sesuwai ler uols ...
PM ngan muntri sama jerrr

kalau kt mesia, kita tidur dia curi duit kita...kalau dia tidur, dapat duit jugak dlm parlimen...sama je mana2 parti
Reply

Use magic Report

Post time 14-5-2015 08:21 AM | Show all posts
yg kat belakang tu pun sume da tua2...

harus la pakcik2 tuh minum kopi sejug xmo kasi tido masa meetg..

agak2 kalo letak jawatan kena pancung plak ke..

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 14-5-2015 08:23 AM | Show all posts
siapa siapa yg tak syukur syukur hidup di Malaysia baik hantar di sana....untung dapat 1 2 das tembakan sbb membantah kerajaan segala...
Reply

Use magic Report

Post time 14-5-2015 10:41 AM | Show all posts
Klu membantah demi kebaikan rakyat takde masalah... lagipun rakyat tak tidur... yg tidur pemimpinnya..... cuba ckp ada tak rakyat bantah sebab tidur tak ikut cakap? ada? rakyat kena paksa ikut ada la... saper nak ikut "kereta" driver yg "tidur"... of couse tak nak kan?
Reply

Use magic Report

Post time 14-5-2015 10:46 AM | Show all posts
agaknya kalau kat malaysia dilayan hukum hukum cam gini...dah berapa ramailaahhh menteri menteri yang mampus kena tembakkkan?..
Reply

Use magic Report

Post time 14-5-2015 10:54 AM | Show all posts
mcam tak nampak sape2 bukak mata pun dlm pic tu kecuali Kim
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

4-12-2022 03:04 AM GMT+8 , Processed in 0.111366 second(s), 42 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list