CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

123Next
Return to list New
View: 8142|Reply: 54

[Dunia] Pulau Berbahaya, Pengunjung Akan Dibunuh

[Copy link]
Post time 23-4-2015 12:35 PM | Show all posts |Read mode


SEBUAH pulau di Lautan Hindi dilapor mempunyai 'syurga pantai' yang pasti akan memikat sesiapa sahaja selepas melihat keindahannya.

Namun, pulau yang didiami suku kaum orang asli sejak 60,000 tahun lalu itu amat berbahaya untuk orang asing.

Hal ini kerana, sesiapa sahaja yang mendekati pulau tersebut akan dibunuh serta merta, sama ada dipanah atau dibaling batu.



Pada 2006, dua lelaki yang memancing berdekatan Pulau Utara Sentinel dibunuh penghuninya.

Selain itu, tinjauan udara yang dilakukan pihak berkuasa menggunakan helikopter juga dipanah dan dibaling batu oleh orang asli terbabit.



Berikutan itu, pihak berkuasa India kini mengawal pulau tersebut dan membuat larangan pihak luar mendekatinya sebagai langkah keselamatan.

Difahamkan, sebelum ini terdapat bot nelayan cuba menangkap ikan berhampiran pulau tersebut, bagaimanapun mereka telah ditahan pihak berkuasa.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 23-4-2015 12:44 PM | Show all posts
effective  sungguh cara org pulau ni jaga sempadan diorang ..

kalau sempadan malaysia buat macam ni leh tak

Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2015 12:46 PM From the mobile phone | Show all posts
Pengambaran siri Canibal Holocaust kah sis?
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2015 12:50 PM From the mobile phone | Show all posts
Uiks ade lg ka tmpt gini?
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2015 12:52 PM From the mobile phone | Show all posts
Selayaknyalah..tanah diorang,xda undang2.sukahatilah diorang nk bunuh,sula dan pelbagai.
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2015 01:29 PM From the mobile phone | Show all posts
Avatar tu. :zz
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 23-4-2015 01:32 PM From the mobile phone | Show all posts
Lautan hindi????MH370???eeee seram plak aku
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2015 01:48 PM | Show all posts
seronok baca kisah pulau ni...gugel le.  ada documentary
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 23-4-2015 02:03 PM | Show all posts
Menarik
Tq TT.....
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2015 02:13 PM | Show all posts
andai kata mh370 tu landin:g kat pulau ni mcmaa nak ambil blac box aka blackboard
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2015 02:28 PM | Show all posts
mesti cantik pulau tu
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2015 02:32 PM From the mobile phone | Show all posts
Tringt cita lord of the flies..zaman kecik2 suchi.
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2015 02:32 PM | Show all posts
Aku jumpa kat gugel pasal nih :  

The Deadliest Islanders Of The Andaman. Welcome to the North Sentinel Island.

http://foundily.com/the-deadliest-islanders-of-the-andaman/
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2015 02:48 PM | Show all posts
model pulau ni kelassss koooo...


This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2015 02:53 PM | Show all posts
x sangka wujud lagi pulau cenggini...mesti bersih n suci dari pencemaran
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2015 03:08 PM | Show all posts
aurora273 replied at 23-4-2015 02:48 PM
model pulau ni kelassss koooo...

pergh....berkilat...
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 23-4-2015 03:09 PM | Show all posts

klau rendam klorok putih tuh
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2015 03:11 PM | Show all posts
xtahumenahu replied at 23-4-2015 02:53 PM
x sangka wujud lagi pulau cenggini...mesti bersih n suci dari pencemaran

boring la takde internet
diorg ni dah la takde sampai seru.....
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2015 03:12 PM | Show all posts
yeww... dah la aku tgh minum time tgk picca akk berkilat ni
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2015 03:19 PM | Show all posts
Bot nelayan ditahan phk berkuasa ? Phk berkuasa  pulau sentinel ni ?  kira pulau ni bwh pemerintahan sapa ? India?
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT


Forum Hot Topic
Dividen KWSP 2023 5.4% dan 5.5%
AbahmungDividen KWSP 2023 5.4% dan 5.5%
Views : 1718 Replies : 0
'Raja Jalanan' Myvi tewas kepada Bezza pada 2023
ultra78'Raja Jalanan' Myvi tewas kepada
Views : 9488 Replies : 28
Emma Maembong mohon maaf, tersilap langkah 'voice note' Ruhainies isu Bella Astillah
YgBenarEmma Maembong mohon maaf, tersilap langk
Views : 5956 Replies : 63
Belum masanya Malaysia laksana aturan waktu kerja fleksibel
ultra78Belum masanya Malaysia laksana aturan wa
Views : 6218 Replies : 20
Janji manismu
maklukpenggodaJanji manismu
Views : 25419 Replies : 2
Kekecohan Ada pemandu yg membunyikan hon sewaktu ketibaan jenazah komander firdaus di masjid sungai nibong
YgBenarKekecohan Ada pemandu yg membunyikan hon
Views : 4714 Replies : 15
Penyondol Tetap Isteri Sah, Boleh Tuntut Hak’ – Kenyataan Watak Imani Dalam ‘Lelaki Itu’ Mula Dibenci Netizen
YgBenarPenyondol Tetap Isteri Sah, Boleh Tuntut
Views : 13226 Replies : 172
'Diam sajalah Sanusi'
maklukpenggoda'Diam sajalah Sanusi'
Views : 5021 Replies : 8
Restoran Kantan Datin Isma
AngelFreakyAFRestoran Kantan Datin Isma
Views : 17996 Replies : 89
Betul ke tu….cinter?
stingerkentotBetul ke tu….cinter?
Views : 16382 Replies : 15

 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

25-4-2024 01:49 PM GMT+8 , Processed in 0.231008 second(s), 46 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list