CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Author: Ipo

KOLEKSI CERPEN - (6) Misteri Thriller- TAMAT) -page #7

[Copy link]
 Author| Post time 23-6-2015 11:54 AM | Show all posts
aku patut citer kat bod MPS nun...yg cik pon cantik cute miut tu
tersalah landing aku pun..
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 23-6-2015 12:34 PM | Show all posts
Ipo replied at 23-6-2015 11:53 AM
time aku taip citer ni..tambah waktu malam..
aku ternampak kelibat2 tu...
bilik study aku ni ...

errkkk.. die mau bagi warning tu..

teringat satu kisah..bapak budak belikan skuter mainan kat anak die..

lama2 dah tak main, skuter tu letak luar rumah.
tiba-tiba satu malam kat belakang umah tempat letak skuter tu terdengar lagu

'mary had a little lamb
little lamb little lamb
mary had a little lamb
it's fleece was white as snow'


itu adalah salah satu dari beberapa lagu yg akan keluar dr skuter bila satu butang kat handlenye di tekan.
masalahnye, sapa yang main? dorg famili berempat jek.. sume dlm rumah..
jiran? tak mungkin sbb skuter tu kat belakang rumah dan belakang rumah tu ada tembok 10 kaki
memisahkan rumah tu ngan jirang belakang.
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 23-6-2015 12:36 PM | Show all posts
cmf_conan replied at 23-6-2015 12:34 PM
errkkk.. die mau bagi warning tu..

teringat satu kisah..bapak budak belikan skuter mai ...

waaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh sereeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeemmmmmmmmmmmmmm

anak jin yang main tu gamaknya............
Reply

Use magic Report

Post time 23-6-2015 03:18 PM | Show all posts
cerita ni buatkan aku teringin nak makan kipap..

#kipidap
Reply

Use magic Report

Post time 24-6-2015 08:34 AM From the mobile phone | Show all posts
Semakin seram..teruskn aje ipo..sedey tau po klu tergntung citer...
Reply

Use magic Report

Post time 24-6-2015 08:35 AM From the mobile phone | Show all posts
Tp kesian lak kne hadap sicantik landing baik punya
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 24-6-2015 09:26 AM | Show all posts
makin lama makin seram...tapi makin nak tau....
Reply

Use magic Report

Post time 24-6-2015 02:53 PM | Show all posts
sambung la pls..
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 25-6-2015 08:31 AM | Show all posts
Ipo.....tolonglah update...
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 27-6-2015 12:26 PM | Show all posts
Edited by Ipo at 12-7-2015 09:02 AM

AZHAR menunggu Saiful dan Ajid di tempat letak kereta. Sementara menunggu mereka datang, Azhar memerhati keretanya yang sudah dicemari dengan darah pagi tadi. Bukan darah yang dirisaukannya tetapi apa yang tertulis sebenarnya. Masih terbayang tiga perkataan itu yang begitu misteri baginya. Tambah lagi kemunculan perempuan berbaju pengantin itu. Azie, Saiful dan Ajid juga bercerita perkara yang sama.
"Siapa perempuan tu? Hantu?" Sudah rasa berkedut seribu dahinya bila memikirkan kejadian itu.


Reply

Use magic Report

 Author| Post time 27-6-2015 12:47 PM | Show all posts
Edited by Ipo at 12-7-2015 09:01 AM

BAB AKHIR


SEMINGGU berlalu. Saiful masih termenung. Dia masih memikirkan kejadian di rumah  hijau itu. Tidaksangka selama hampir dua minggu mereka menghuni di rumah itu, kejadian yang menimpa Ajid sungguh tidak diduga olehnya. Ingin saja dia memaki hamun tuan rumah  hijau itu tetapi nasi sudah menjadi bubur. Ajid sudah pergi untuk selamanya. Allah telah menjemput Ajid ke sana terlebih dulu.





TAMAT
Reply

Use magic Report

Post time 29-6-2015 11:11 AM | Show all posts

aku x bca hat lain.akubca hat ni kok oi. ni typo- Tigasan yang diberi oleh pensyarah perlu disiapkan sege

*tugasan

Reply

Use magic Report

Post time 29-6-2015 11:16 AM | Show all posts
Ipo replied at 16-6-2015 04:39 PM
MALAM itu, Saiful masih termenung di atas katil. Masih memikirkan mengenai rumah sewa. Dia bingkas b ...

“Be..belum kak..” Saiful tunduk. Adoi..apa hal pula dia ke dapur malam-malam ni..
“Hmm…akak rasa haus pula malam ni. Ada lagi tak air sejuk dalam frigde tu?” Salina menapak mendekati Saiful.
“Err…ada.Abang Sharif dah tidur ke kak?” Saiful ubah topic.
“Dah..lepas mandi tadi, dia terus tidur..” Salina berkata sugul. Matanya melirik pada Saiful.
“Oh…saya masuk tidur dulu kak..” Cepat-cepat Saiful melangkah ke biliknya semula. Duduk berdua di dapur malam-malam macam itu, buatnya abang Sharif terjaga dari tidur nanti, tentu dia ingat yang bukan-bukan nanti. Baik aku blah awal!


Aku dpt samthing dri perenggan ni.
1-kakak ipar dia nk goda dia
2-Nasib saiful kuat iman.fuhh.klau tak, cter ni pasal skandal ipar
3-KAKAK IPAR DIA X RETI JAGA AURAT.PFTT.











Reply

Use magic Report

Post time 29-6-2015 11:21 AM | Show all posts
err... ending citer nih.. ada iras2 citer banglo seksyen 2 shah alam tu ler..
malam akhir sorang tak berani balik umah.. 2 org kene langgor, mati..
Reply

Use magic Report

Post time 29-6-2015 11:23 AM | Show all posts
Ipo replied at 16-6-2015 04:57 PM
SAIFUL senyum. Ajid rupanya sudah dulu masuk ke kelas Profesor Rashid. Dia mendekati Ajid yang sudah ...

kta lgbt. aku teringat berita us yg app gay marriage. n bru kejak tdi,aku tgok berita. rakyat turki tu yg buat lgbt perarakn kna sembur air.pftt.
ok. I love this cerpen.
Reply

Use magic Report

Post time 29-6-2015 11:42 AM | Show all posts
Ipo replied at 16-6-2015 10:14 PM
DI BILIK, Saiful masih memandang siling. Matanya masih segar. Puas dia pejam tapi tidak boleh lelap. ...

apa benda dlm tudung saji tu? wey @Ipo,bila kak cter part tudung saji tu secara detail.


Entah npa aku blh tergelok.muahahaha.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 29-6-2015 11:43 AM | Show all posts
Ipo replied at 16-6-2015 10:14 PM
DI BILIK, Saiful masih memandang siling. Matanya masih segar. Puas dia pejam tapi tidak boleh lelap. ...

apa benda dlm tudung saji tu? wey @Ipo,bila kak cter part tudung saji tu secara detail.


Entah npa aku blh tergelok.muahahaha.
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 29-6-2015 12:18 PM | Show all posts
Esmiria replied at 29-6-2015 11:11 AM
aku x bca hat lain.akubca hat ni kok oi. ni typo- Tigasan yang diberi oleh pensyarah perlu disiapk ...

ya typo...nak cepat kekdahnya..
thanks Es..
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 29-6-2015 12:19 PM | Show all posts
Esmiria replied at 29-6-2015 11:16 AM
“Be..belum kak..” Saiful tunduk. Adoi..apa hal pula dia ke dapur malam-malam ni..
“Hmm…akak r ...

hahha..ya betul!
Kok ipor dia gelenya..gatai meghela, nak goda Pul
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 29-6-2015 12:20 PM | Show all posts
cmf_conan replied at 29-6-2015 11:21 AM
err... ending citer nih.. ada iras2 citer banglo seksyen 2 shah alam tu ler..
malam akhir sorang t ...

ya conan..citer ni pun inspirasi dari rumah seksyen 2 tu..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

30-5-2024 02:53 PM GMT+8 , Processed in 0.088375 second(s), 40 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list