CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
View: 4263|Reply: 18

Wanita alami penyakit makan ketika tidur

[Copy link]
Post time 14-2-2015 04:41 PM | Show all posts |Read mode

ARCHIBALD kini mengalami masalah berat badan kerana menghidap penyakit makan ketika tidur. - AGENSI

ABERDEEN, Scotland – Seorang wanita yang juga mahasiswa universiti di sini mendapat perhatian media setelah dilaporkan menghidap penyakit makan tanpa sedar ketika tidur (Nocturnal Eating Disorder) yang menyebabkan dia mengalami kenaikan berat badan.

Pelajar jurusan Falsafah dan Agama Dunia, Kate Archibald, 20, itu berkata, dia tidak tahu mengapa berat badannya semakin bertambah sejak beberapa bulan lalu kerana dia sangat menjaga aspek pemakanan.

“Suatu ketika selepas terjaga daripada tidur saya melihat pelbagai jenis bungkusan makanan ada di katil. Saya tidak menyangka saya telah makan makanan itu ketika tidur.

“Malah, suatu hari sebaik terjaga, saya dapati ada sebungkus keju yang telah dimakan separuh di tepi katil dan disebabkan itu saya membuat keputusan untuk menjalani pemeriksaan kesihatan berkenaan penyakit yang saya alami,” katanya.

Menurut doktor yang merawat Archibald, penyakit yang dihidapi oleh wanita itu merupakan salah satu simptom kepada penyakit parasomnia iaitu gangguan ketika tidur dan kes itu jarang sekali ditemui.

“Penghidap Nocturnal Eating Disorder bukan sahaja tidak menyedari mereka makan, malah terdapat kes mereka menyelongkar peti ais dan ada juga yang memasak hidangan semasa tidur,” ujarnya. – AGENSI

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 14-2-2015 06:52 PM | Show all posts
giler laaa.. kalo kat malaysia jadi ni, tobat heboh 'belaan' berleluasa.. hahhaa
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2015 07:05 PM | Show all posts
penyakit apo nie....lain mcm jea ..
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 15-2-2015 09:57 AM | Show all posts
elmen replied at 14-2-2015 06:52 PM
giler laaa.. kalo kat malaysia jadi ni, tobat heboh 'belaan' berleluasa.. hahhaa

Nanti boleh masuk rancangan paranormal.....

Reply

Use magic Report

Post time 15-2-2015 10:45 AM | Show all posts
tidur besar nyamuk bangun besar gajah hahahahahha....bahye gak ek
Reply

Use magic Report

Post time 15-2-2015 04:25 PM From the mobile phone | Show all posts
elmen replied at 14-2-2015 06:52 PM
giler laaa.. kalo kat malaysia jadi ni, tobat heboh 'belaan' berleluasa.. hahhaa

Hahaha. Tu la pasal. Habis jin dipersalahkan.
Reply

Use magic Report

Post time 15-2-2015 04:42 PM | Show all posts
memasak time tido? giler ker aper. Haruslah terbakau rumah nanti..
Reply

Use magic Report

Post time 16-2-2015 09:05 AM | Show all posts
wahhhh...bole lak cmtu ye
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 16-2-2015 10:02 AM | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 16-2-2015 10:27 AM | Show all posts
wuahhh... masak semasa tidur? tak bahaya ke?
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2015 03:19 PM | Show all posts
hm...my niece lak leh layan movie tgh tido
kita tgk dia mcm sedar tp bila kita ckp dgn dia lgsg tak respond
prnh skali dia tgh tido kat tingkat atas
pastu dia ke dapur soh bikbiknya gorengkan telur mata
bila dah siap masak bibiknya cari la dia
ingatkan dia kemana...rupanya kat bilik tgh m'buta
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2015 05:42 PM | Show all posts
Gila... sedar-sedar tengah masak rendang dengan ketupat.
Reply

Use magic Report

Post time 19-2-2015 09:28 PM | Show all posts
bahayenya siap bole memasak time tido
Reply

Use magic Report

Post time 19-2-2015 09:57 PM | Show all posts
Ini penyakit PPRT ni.
Reply

Use magic Report

Post time 22-2-2015 03:44 AM From the mobile phone | Show all posts
Edited by boyagombak at 22-2-2015 03:48 AM

UTUSAN  MELOYA
Ruangan Tanyalah Doktor Pakar Tidor.
Puan
Saya seorang yg insan yg semikin & hidup sederhana tetapi akhir2 ini saya seringkali mengalami gangguan tidor yg teruk dimana saya merasakan seolah-olah bermimpi berada didalam bank. Apabila saja terjaga ada shj wang disamping di atas katil. Patutlah sejak akhir2 ini saya merasa sungguh kaya & mewah. Ini sgt merunsingkan krn saya takut akn terus bertambah kaya & kaya sdgkn Kak Mah yg menabung semenjak kecil akn bertambah miskin. Diharap puan dpt memberi nasihat apa nama apa nama penyakit gangguan tidor tersebut. Puan jgn bimbang, nnti dlm masa tidor nnti saya akn beri puan byrn khidmat kaunseling.

Mat Kelen Bin Tong                                    Wad Saiketrik                                                      Spital x Berapa Bahagia                                    Tanjung Durian
p/$ : posting ni abam buat masa tgh tidoq, laloq sungguh, x sedaq la apa kemende yg tulis. Klau merapu harap dimaafi
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 22-2-2015 11:51 AM | Show all posts
boyagombak replied at 22-2-2015 03:44 AM
UTUSAN  MELOYA
Ruangan Tanyalah Doktor Pakar Tidor.
Puan

Kak mah juga yang masuk dalam citer.....

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 23-2-2015 10:33 AM | Show all posts
ke jadahnya ms tdo leh masak
Reply

Use magic Report

Post time 24-2-2015 01:49 PM From the mobile phone | Show all posts
Bahaya ni.. siap boleh masak.. dibuatnya lupa tutup api.. naya je
Reply

Use magic Report

Post time 24-2-2015 02:25 PM | Show all posts
bertambah lagi pyakit pelik
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

26-9-2022 02:21 AM GMT+8 , Processed in 0.088056 second(s), 21 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list