CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Author: bianglala

•• Floria •• V8

 Close [Copy link]
Post time 21-11-2014 02:36 PM | Show all posts
anniez08 posted on 21-11-2014 10:13 AM
owh.. btl ke?.. takut lak n..
sb nk pown suka tdo lelama..

nnti klu N kene bgthu taw
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 21-11-2014 02:36 PM | Show all posts
anniez08 posted on 21-11-2014 10:14 AM
owh.. cis kek ke intan?..

carot kek taw N

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 21-11-2014 02:36 PM | Show all posts
Elle_mujigae posted on 21-11-2014 02:35 PM
Assalamualaikum warga Floria...

waalaikumussalam. amboi avatar..  tapi bukan couple yang selalu tu ya? yang tu camne pulak nak jejak madinah, ye dak.
Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2014 02:36 PM | Show all posts
bianglala posted on 21-11-2014 10:27 AM
gunalah Libresse.

lala pki libress ke?
tan x pnh beli yg tu
best tk

Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2014 02:38 PM | Show all posts




semerbak harum mewangi wahai bungaku yang kembang di taman larangan...

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 21-11-2014 02:38 PM | Show all posts
intan_smsb posted on 21-11-2014 02:36 PM
lala pki libress ke?
tan x pnh beli yg tu
best tk

best jugak. lagipun pada kita, murah. tan try la. jenama K yang popular tu lama dah kita tak beli.

Reply

Use magic Report

Follow Us
 Author| Post time 21-11-2014 02:39 PM | Show all posts
Elle_mujigae posted on 21-11-2014 02:38 PM
semerbak harum mewangi wahai bungaku yang kembang di taman larangan...

siapa bagi bunga tu. tepek la kat thread Flora. hehe.

Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2014 02:40 PM | Show all posts
bianglala posted on 21-11-2014 02:36 PM
waalaikumussalam. amboi avatar..  tapi bukan couple yang selalu tu ya? yang tu camne pulak nak jej ...

hehehe...sejukkk mata memandang tak avvy baru iols...hehe.. a;ah bukan couple yg femes tu..rasanya bukan Muslim kan mereka...yang avvy ni tak tahu siapa gerangan mereka berdua..
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 21-11-2014 02:43 PM | Show all posts
bianglala posted on 21-11-2014 02:39 PM
siapa bagi bunga tu.  tepek la kat thread Flora. hehe.

tak sapa beri...hehe...ni bunga hari tu kakak kita bertunang,dia gubah hantaran sendiri..pastu dia tukar kaler nak guna rose kaler lain so bunga ni kita ambil la...

oh okay..iols pergi tepek dgn tulis madah madah sekali...
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 21-11-2014 02:48 PM | Show all posts
Elle_mujigae posted on 21-11-2014 02:40 PM
hehehe...sejukkk mata memandang tak avvy baru iols...hehe.. a;ah bukan couple yg femes tu ...

sejuk dan sweet gitu. kita minat couple ni Elle... konsepnya menarik jugak. LensBetweenUs cuma diorang tak travel banyak tempat lagi...








Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 21-11-2014 02:49 PM | Show all posts
Elle_mujigae posted on 21-11-2014 02:43 PM
tak sapa beri...hehe...ni bunga hari tu kakak kita bertunang,dia gubah hantaran sendiri..pastu dia ...

weekend hari tu ke? pandainya dia gubah sendiri.. tema pink ke?

Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2014 02:53 PM | Show all posts
intan_smsb posted on 21-11-2014 02:31 PM
hang wat malam kan masa tu

mmg kerugian la aku

hang yg tknk msuk mlm tu..
dah lejen kan.. apa le sgt +50 tu
Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2014 02:53 PM | Show all posts
bianglala posted on 21-11-2014 02:49 PM
weekend hari tu ke? pandainya dia gubah sendiri..  tema pink ke?

bila le title lejen tu nk bertukor..
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 21-11-2014 02:56 PM | Show all posts
ip_lepat posted on 21-11-2014 02:53 PM
bila le title lejen tu nk bertukor..

idak le teman tahu... mana siggy kaler-kaler? sila letak.

Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2014 03:01 PM | Show all posts
bianglala posted on 21-11-2014 02:56 PM
idak le teman tahu... mana siggy kaler-kaler? sila letak.

tkyah siggy pun 2 medal jgk
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 21-11-2014 03:03 PM | Show all posts
ip_lepat posted on 21-11-2014 03:01 PM
tkyah siggy pun 2 medal jgk

simpan dalam peti besi ke medal tu.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 21-11-2014 03:04 PM | Show all posts
bianglala posted on 21-11-2014 03:03 PM
simpan dalam peti besi ke medal tu.

dlm dry box..

mata wa rasa penuh pasir.. ngantuk betoi
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 21-11-2014 03:07 PM | Show all posts
ip_lepat posted on 21-11-2014 03:04 PM
dlm dry box..

mata wa rasa penuh pasir.. ngantuk betoi

tetiba wa bayangkan mata tu ada bokeh-bokeh...

apa yang dipandang semuanya berbokehan, sebab ngantuk.
Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2014 03:09 PM | Show all posts
thanks biang beritahu..tapi iols dah terlepas kuiz...lumayan tachangss...aiiyoo...
Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2014 03:09 PM | Show all posts
anniez08 posted on 21-11-2014 01:52 PM
lagi tazkirah jumaat..

lu mcm putus chenta je ni...
amik ni baca..

Kelemahan Perempuan Tetapi Sebenarnya Adalah Kekuatannya

Assalamaualaikum

Alhamdulilah masih lagi bernafas di muka bumi Allah ini, ucapkanlah syukur atas nikmatnya yang tak terhingga. Marilah berselawat ke atas junjungan besar Nabi Muhammad saw. Saban hari kita mendengar rungutan perempuan pelbagai pekara sama ada di kehidupan seharian mahupun di laman sosial. Memang benar setiap manusia yang bernyawa mempunyai kelemahan yang tersendiri begitu juga seorang perempuan mempunyai kelemahan tersendiri.

Terutama bagi perempuan muslim yang terikat dengan beberapa aturan dalam agama. Dan itulah mengapa kaum feminis berkata susah menjadi wanita atau perempuan, kerana melihat beberapa aturan ini:

1. Perempuan auratnya lebih susah dijaga (lebih banyak) dibanding lelaki.
2. Perempuan perlu meminta izin dari suaminya apabila mau keluar rumah tetapi tidak sebaliknya.
3. Perempuan saksinya (apabila menjadi saksi) kurang berbanding lelaki.
4. Perempuan menerima warisan lebih sedikit daripada lelaki.
5. Perempuan perlu menghadapi kesusahan mengandung dan melahirkan anak.
6. Perempuan wajib taat kepada suaminya, sementara suami tak perlu taat pada isterinya.
7. Talak terletak di tangan suami dan bukan isteri.
8. Perempuan kurang dalam beribadah karena adanya masalah haid dan nifas yang tak ada pada lelaki.

Itu sebabnya mereka tidak henti-hentinya berpromosi untuk “memerdekakan hak perempuan.”
Tapi, lihatlah sebalik dari kelemahan itu. Dibalik kelemahan tersebut perempuan memiliki kekuatan yang teramat besar.

1. Benda yang mahal harganya akan dijaga dan dibelai serta disimpan ditempat yang teraman dan terbaik. Sudah pasti intan permata tidak akan dibiarkan terserak bukan? Itulah bandingannya dengan seorang perempuan.

2.Perempuan perlu taat kepada suami, tetapi tahukah lelaki wajib taat kepada ibunya 3 kali lebih utama daripada kepada bapanya.

Abu Hurairah radhiallahu 'anh berkata:
Seorang lelaki datang menemui Rasulullah shallallahu 'alaihi wasallam dan bertanya:
“Siapakah manusia yang paling berhak untuk aku layan dengan sebaik-baiknya?”
Baginda menjawab: “Ibu kamu.”
Dia bertanya lagi: “Kemudian siapa?”
Baginda menjawab: “Ibu kamu.”
Dia bertanya lagi: “Kemudian siapa?”
Baginda menjawab: “Ibu kamu.”
Dia bertanya lagi: “Kemudian siapa?”
Baginda menjawab: “Ayah kamu."
Seorang sahabat bernama Jahimah radhiallahu 'anh datang menemui Rasulullah shallallahu 'alaihi wasallam meminta pandangan baginda untuk dia ikut serta dalam ekspedisi Jihad.

Rasulullah bertanya: “Adakah kamu masih mempunyai ibu?”
Jahimah menjawab: “Ya.”
Lalu Rasulullah bersabda:
“Tinggallah bersamanya kerana sesungguhnya syurga terletak di bawah tapak kakinya."

3. Perempuan menerima warisan lebih sedikit daripada lelaki, tetapi tahukah harta itu menjadi milik peribadinya dan tidak perlu diserahkan kepada suaminya. Sementara apabila lelaki menerima warisan, ia perlu/ wajib juga menggunakan hartanya untuk isteri dan anak-anak.

4. Perempuan perlu bersusah payah mengandung dan melahirkan anak, tetapi tahukah bahwa setiap saat dia didoakan oleh segala makhluk, malaikat dan seluruh makhluk Allah di muka bumi ini. Dan tahukah jika ia meninggal dunia kerana melahirkan adalah syahid dan surga menantinya.

5. Di akhirat kelak, seorang lelaki akan dipertanggung- jawabkan terhadap 4 prempuan, iaitu: isterinya, ibunya, anak perempuannya dan saudara perempuannya. Artinya, bagi seorang perempuan tanggung jawab terhadapnya ditanggung oleh 4 orang lelaki, iaitu: suaminya, ayahnya, anak lelakinya dan saudara lelakinya.

6. Seorang Perempuan boleh memasuki pintu syurga melalui pintu surga yang mana saja yang disukainya, cukup dengan 4 syarat saja, yaitu: solat 5 waktu, puasa di bulan Ramadhan, taat kepada suaminya dan menjaga kehormatannya.

7. Seorang lelaki wajib berjihad fisabilillah, sementara bagi perempuan jika taat akan suaminya, serta menunaikan tanggungjawabnya kepada Allah, maka ia akan turut menerima pahala setara seperti pahala orang pergi berjihad fisabilillah tanpa perlu mengangkat senjata.

Masya Allah, demikian sayangnya Allah pada perempuan. Namun, kelemahan yang paling nyata bagi seorang perempuan itu adalah “perempuan selalu lupa betapa berharga dirinya.”

Dirinya mahal tetapi di biarkan dirinya ............


Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

Category: Gambar & Video


ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

2-3-2024 01:25 AM GMT+8 , Processed in 0.252372 second(s), 43 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list