CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 1986|Reply: 19

[Tempatan] Pulanglah wahai ibu

[Copy link]
Post time 15-7-2014 12:40 AM | Show all posts |Read mode
TASEK GELUGOR:  Ketika orang  lain sibuk membuat persiapan  menyambut Aidilfitri  tidak lama lagi, enam beradik di Taman Cempedak Tasek Gelugor, sebaliknya hanya mengharapkan kepulangan ibu  mereka yang menghilangkan diri sejak awal tahun lalu.

Noor Hamizah Basir, 22, anak sulung keluarga itu berkata, ibunya  menghilangkan diri selepas berkahwin dengan seorang lelaki  selepas kematian bapa mereka akibat  sakit strok dua tahun lalu.

Menurut Noor Hamizah, sejak ibunya berkahwin lain, keadaan hidup mereka menjadi porak poranda apabila  bapa tirinya seorang penagih dadah turut menyebabkan ibu mereka terjebak dengan najis dadah.

Lebih dikesalkan apabila  ibu serta bapa tirinya yang pernah ditangkap polis akibat kesalahan dadah kini menghilangkan diri hingga ke hari ini.

Noor Hamizah yang mengambil alih tugas sebagai ketua keluarga  merayu  agar ibunya  pulang semula ke rumah, apatah lagi hari raya bakal menjelma tidak lama lagi.


kredit to: astro awani Last edited by senahsanasini on 15-7-2014 01:01 AM

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 15-7-2014 12:48 AM From the mobile phone | Show all posts
Anak dh 20 thn pun ibu masih x matang lg nak berfikir berdadah bagai? Aduh...
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 15-7-2014 12:56 AM | Show all posts
Skang mak dh x hiraukan ank lg...
Reply

Use magic Report

Post time 15-7-2014 12:56 AM | Show all posts
cinta punya pasal....
Reply

Use magic Report

Post time 15-7-2014 12:57 AM | Show all posts
Sabarlah adik...saya harap adik dapat menjadi orang yang berguna dan beriman dan mampu menarik ibu semula ke jalan yang benar.
Reply

Use magic Report

Post time 15-7-2014 01:02 AM | Show all posts
Besok dah nyanyok dtg cari anak minta tlg bela bila anak x mau mula lah berfalsafah bagai... IBU 10 anak bleh jaga anak nak jaga sorang ibu pon x leh......
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 15-7-2014 01:19 AM | Show all posts
sigila posted on 15-7-2014 01:02 AM
Besok dah nyanyok dtg cari anak minta tlg bela bila anak x mau mula lah berfalsafah bagai... IBU 10  ...

Ya benar...derhaka kata deme...
Reply

Use magic Report

Post time 15-7-2014 01:19 AM | Show all posts
walaupun pahit ..dan agak kejam..
baik lagi tak yah mengharap si ibu tu balik


Menurut Noor Hamizah, sejak ibunya berkahwin lain, keadaan hidup mereka menjadi porak poranda apabila  bapa tirinya seorang penagih dadah turut menyebabkan ibu mereka terjebak dengan najis dadah.

ntah apa2 terjadi nanti kalau si ibu balik bersama bapa tiri tu


Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 15-7-2014 01:20 AM | Show all posts
xingt anak6 kah? haaaaaihhh.. versi mak mak plak larikan diri.. biasa anak tinggal mak..
Reply

Use magic Report

Post time 15-7-2014 01:30 AM | Show all posts
mak tak kesian kat anak ke..

anak lak boleh pk ngn matang..

pandai jage diri..
Reply

Use magic Report

Post time 15-7-2014 06:56 AM | Show all posts
xde gmba maknye
Reply

Use magic Report

Post time 15-7-2014 06:59 AM From the mobile phone | Show all posts
Bertabah la dik..ko masuk paper jadi usahawan berjaya baru mak ko ngaku .. n menyesal kononnya
Reply

Use magic Report

Post time 15-7-2014 07:05 AM | Show all posts
memang ada perempuan mcm ini...heran....dah tahu betul lelaki penagih dadah pun dibuat couple/laki...heran heran heran...
Reply

Use magic Report

Post time 15-7-2014 07:58 AM | Show all posts
berapa umur mak dia ni? dah tua pun jadi penagih
Reply

Use magic Report

Post time 15-7-2014 08:02 AM | Show all posts
tah2 mak dia dapat laki muda,,tu yang sanggup tinggal anak..
Reply

Use magic Report

Post time 15-7-2014 08:51 AM | Show all posts
pompuan ramai saiko skrg nehh
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 15-7-2014 08:58 AM | Show all posts
bahana dadah... tinggalkan anak 6..
yelah...syok khayal gamaknya...
takde masalah yer cik..
Reply

Use magic Report

Post time 15-7-2014 09:03 AM | Show all posts
Auntie rasa elok jugak emaknya menghilangkan diri. Sbb akal fikiran maknya dah "dijajah" oleh dadah.

Bimbang jika maknya masih bersama 6 org anak2, bila dia ketagihan dadah dan tiada wang, takut anak2 kecil dijual nanti. Atau anak2 yg besar dijadikan pel*c*r utk mendptkan wang utk beli dadah. Dan bila emaknya dah jadi khayal, terpaksalah anak2 jaga mak dan bukan sebaliknya.

Lagipun maknya dah kawin dgn bapak tiri yg lalok jugak. Jika maknya masih bersama, bimbang bapak tiri lalok tu "membaham" anak2 tiri semasa khayal.

Ada hikmah disebalik kehilangan mak yg telah menjadi hamba dadah.

Ini pendapat auntie jer....
Reply

Use magic Report

Post time 15-7-2014 12:43 PM | Show all posts
Malaysia dan kepelikan tak dapat dipisahkan.
Reply

Use magic Report

Post time 15-7-2014 12:59 PM | Show all posts
oh ibu...kau disiram bayu pagey....


pulanglah di hari raya...begitulah harapan anakndaa...
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

25-5-2024 04:46 PM GMT+8 , Processed in 0.074007 second(s), 46 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list