CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 14941|Reply: 324

[Tempatan] Perlis 'akan ada' LRT pertama

[Copy link]
Post time 17-2-2014 01:06 PM | Show all posts |Read mode
KANGAR - Perlis bakal memiliki sekolah agama berasrama penuh iaitu yang pertama di negeri itu, kata Menteri Besar Azlan Man.
Katanya, perkara itu telah dipersetujui secara prinsip oleh Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin yang juga Menteri Pendidikan.
Pembinaan sekolah itu akan dilaksana dalam Rancangan Malaysia ke-10 (RMK10) atau RMK11, katanya semasa berucap dalam perjumpaan dengan pemimpin UMNO di negeri itu, di sini malam tadi.
Katanya, jika direalisasikan, Perlis akan mempunyai dua sekolah berasrama penuh termasuk Sekolah Menengah Sains Tuanku Syed Putra di Behor Pulai.
Diharapkan kewujudan sekolah agama berasrama penuh ini dapat menampung keperluan, selain menarik minat lebih ramai pelajar mengikuti pengajian sekolah menengah aliran agama, katanya.
Selain itu kata Azlan, Perlis juga bakal mempunyai sebuah lagi universiti swasta.
Bagi merancakkan lagi pembangunan Perlis, kerajaan negeri merancang membina perkhidmatan transit aliran ringan (LRT), katanya dan menambah sebuah terminal pengangkutan awam akan turut dibina tidak lama lagi.
Beliau berkata, permintaan terhadap pengangkutan awam di Perlis dijangka meningkat susulan pembukaan banyak pusat pengajian tinggi. - Bernama


Last edited by R2D2 on 18-2-2014 01:30 PM

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 17-2-2014 01:09 PM | Show all posts
LRT??!!

Perlisss???

Reply

Use magic Report

Post time 17-2-2014 01:12 PM | Show all posts
bape stesen ada nanti? abi, padang katong, bintong, utan aji.

mabuk ka apa lan man ni
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 17-2-2014 01:13 PM | Show all posts
negeri kecik
tak sempat nk duduk
dh sampai next station
Reply

Use magic Report

Post time 17-2-2014 01:15 PM | Show all posts
MB paling sombong dlm sejarah Perlis
Reply

Use magic Report

Post time 17-2-2014 01:20 PM | Show all posts
perlis ni kak ipar ckp nek moto pun tak smpt lengoh ponggong
mau bikin lrt.. nyanyuk dah ni
Reply

Use magic Report

Post time 17-2-2014 01:24 PM | Show all posts
Cakkkk....aaaa posted on 17-2-2014 01:09 PM
LRT??!!

Perlisss???

bus pun tak perlu
Reply

Use magic Report

Post time 17-2-2014 01:25 PM | Show all posts
genchi posted on 17-2-2014 01:20 PM
perlis ni kak ipar ckp nek moto pun tak smpt lengoh ponggong
mau bikin lrt.. nyanyuk dah ni

satu hr hbis pusing katanya
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 17-2-2014 01:25 PM | Show all posts
wau apa yang hebatnya perlis sampai akan ada LRT?
Reply

Use magic Report

Post time 17-2-2014 01:25 PM | Show all posts
perlis negeri kecik cemburu melaka negeri kecik ada monorel siap buat extended line lagi
perlis dengki kan melaka
Reply

Use magic Report

Post time 17-2-2014 01:26 PM | Show all posts
NIXAR posted on 17-2-2014 01:15 PM
MB paling sombong dlm sejarah Perlis

bkn mat said ke...
jumpa lg fb fake mat said... tobat kelakar...
Reply

Use magic Report

Post time 17-2-2014 01:27 PM | Show all posts
sana sini nak buat unibersiti...
Reply

Use magic Report

Post time 17-2-2014 01:27 PM | Show all posts
AbukRokok posted on 17-2-2014 01:25 PM
perlis negeri kecik cemburu melaka negeri kecik ada monorel siap buat extended line lagi
perlis den ...

buat la lrt kat sabah n sarawak ka.... ade la logik skit.... ni kat perlis.... alahai...
Reply

Use magic Report

Post time 17-2-2014 01:29 PM | Show all posts
mohon ketawa berdekah dekah..
Reply

Use magic Report

Post time 17-2-2014 01:32 PM | Show all posts
hahahaha,LRT di Perlis...

Perlis maju 2015.....
Reply

Use magic Report

Post time 17-2-2014 01:33 PM | Show all posts
NIXAR posted on 17-2-2014 01:12 PM
bape stesen ada nanti? abi, padang katong, bintong, utan aji.

mabuk ka apa lan man ni {:1_5 ...

The STore bleh laa diupgrade jadi central stesyen....kes kes kes

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 17-2-2014 01:34 PM | Show all posts
nice
Reply

Use magic Report

Post time 17-2-2014 01:35 PM From the mobile phone | Show all posts
NIXAR posted on 17-2-2014 01:12 PM
bape stesen ada nanti? abi, padang katong, bintong, utan aji.

mabuk ka apa lan man ni {:1_5 ...

Semua projek pok dan ngan raja dag sapu dulu .. Sampai xda apa yg boleh dibuat lg kat sana ... Nasib baik dye leh bayang lrt ... Dapat gak masyuk ... Hahaha.  
Reply

Use magic Report

Post time 17-2-2014 01:37 PM | Show all posts
dino posted on 17-2-2014 01:25 PM
satu hr hbis pusing katanya

hahahaha.. tu la psl.. silp2 trlajak smpi thailand.. wahahahaha..
untunglah orang perlis psneh.. urban ade lrt
Reply

Use magic Report

Post time 17-2-2014 01:38 PM From the mobile phone | Show all posts
Zaman shahidan jugak yg best
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

31-3-2023 07:00 AM GMT+8 , Processed in 0.112459 second(s), 42 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list