CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
Author: Adiya

[BEST] Lima jam yang tiada kesudahan

  [Copy link]
 Author| Post time 1-2-2019 06:54 PM From the mobile phone | Show all posts
halimi78 replied at 31-1-2019 09:34 PM
sila tambah citer..
kasihanilah kami yg menanti..

Adoi...sabo cho..aku sibuk awal thn ni.yg dok pm pun aku tak dan nak layan.huhuhu
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 23-8-2021 01:30 PM | Show all posts
Edited by Adiya at 23-8-2021 01:36 PM

Tak mandang tajuk nye cho...

Suatu petang sedang aku berehat sambil layan movie, sahabat zaman sek aku dulu msg bertanyakan
khabar.. Pelik jugak si Asy ni, tak pernah2 dia msg rope itu.. Sambil2 tu dia respond wasap status aku.. Asy ni pompan, dah kawin pun.. Tu la pelik sikit tak pasal2 nak msg.. Jarang kawan pompan aku msg ni, walaupun aku agak rapat ngan dia masa sekolah dulu. Dah pakat2 ada keluarga sendiri ni, takkan nak mcm sek dulu lagi ye tak? Aku pun layan je la msg dia.. Tiba-tiba ada persoalan yang dia ajukan pada aku.

Asy : “Diya, ko boleh ngubat orang ek?”
Aku : “Hah apa hal ko tanye? Dah lame aku slow down. Ni pun aku buat balik sbb org tua aku tak larat dah nak buat.. Banyak pesakit dia, dia tolak kat aku. Dah tak lalu tu, tolak je la. Ni dia pass kat aku pulak,  udah apak aku yg suruh takkan aku nak tolak.. Buat je la mn yg mampu..”
Asy : “Betul la kata arwah apak aku dulu.. Suatu hari nanti kamu akan boleh merawat orang.”
Aku : “Ye la kamu tu.. dulu aku budak lagi, mn tau bende2 ni.”
Asy : “Ye…Betul…Kamu mana tau, aku yang sembang ngan apak aku.”
Aku : “Ye la…..”

Untuk pengetahuan kome, arwah apak Asy ni pernah merawat aku waktu aku di tingkatan 4 dulu. Ayah Asy ni memang handal jugak orangnya. Cuma aku tak sempat nak menuntut dengan dia. Ye la masa tu aku budak lagi.. Koje nak main je, mn tau bende2 ni semua..

Asy : “Kamu boleh tolong tngkkan aku tak?”
Ahhhh sudah..ni semua punce aku nak kena buat koje..
Aku : “Kamu kenape? Sakit ape”
Asy : “Aku ni dengan Remy (suami Asy) udah pernah naik mahkamah untuk berpisah. Tapi tiba2 dalam mahkamah tu aku mcm tersedar n tak jadi pisah. Ms tu aku yang mintak. Aku tak tau le kenapa aku mintak.”
Aku : “ Aiiii..pelik jugak kamu ni.. Kamu ngan Remy ada masalh ke sebelum ni?”
Asy : “Tak ada pun.. Cuma aku tak suka tengok dia. Kalau dia kat rumah, aku rasa benci beno. Tapi kalau dia kat luar, elok je aku msg n call dia. Janji jgn dekat..”
Aku : “Sebelom ni kamu ada p berubat mana2 tak?”
Asy : “Ada la jugak..Tapi mcm tak rasi je..Pas tu org ngubat tu mcm pelik2 je cara dia. Aku ada ingat pesanan apak aku, katanya nanti kalau nak berubat, berubat dengan orang yang sama caranya dengan apak. Aku baca dari cerita ko tulis sebelum2 ni, nampak mcm sama dengan apak aku.”
Aku : “Eh ye la kamu tu..mn kamu tau cara aku sama mcm apak kamu? Guru aku pernah kerja sama dengan apak kamu, tapi aliran lain2. Mana ada sama..” itu cara aku nak start melepaskan diri…
Asy : “Aku tau la cara apak aku mcm mn.aku yang hidup dengan dia, bukan kamu…”
Aku : “Hahaha…marah?”
Asy : “Kamu ni dari dulu rope ini kan?Menyakitkan hati aku je.”
Aku : “Macam ni la Asy, mengenangkan arwah apak kamu pernah ubatkan aku dulu sampai sembuh, aku amik kes kamu ni. Kamu set time, aku g umah kamu terus settlekan hal kamu ni.kat sana nanti baru tngk ape hey nye kome dua ni. Pastikan Remy ada skali. Jgn time dia xde kamu suruh aku dtg pulak..Kang jadi bende lain, lagi haru biru kita.
Asy : “Aku tau la tu…Ok nanti aku msg kamu lagi bila nak dtg umah aku ye.”
Aku : “Ok ngam.”

Selang beberapa hari, Asy msg n set masa untuk aku ke rumahnya. Remy pun cuti hari tu, so dia ada di rumah la time tu. Deme dua ni dok asing. Bukan sebab masalah deme ni, cuma sebab Remy ni koje jauh, tapi dalam negeri yang sama jugak. Jadi bila cuti je dia akan balik ke rumah Asy.

Malam hari yang ditentukan dah tiba. Lepas solat isyak aku bersiap untuk ke rumah Asy. Tp malam tu aku rasa sgt panas. Berpeluh2 aku sebelum keluar rumah lagi. Ini biasanya tanda2 perang sudah bermula. Aku di rumah lagi, serangan dari pihak sana dh sampai. Memang aku libang libu dibuatnye masa tu. Ikutkan hati, memang aku nak cancel je. Tapi sebab ingat dah berjanji, kang jadi munafiq pulak aku..hehehe.. Dengan berat hati aku gerak jugak ke rumah Asy.

Dipendekkan cerita, aku dah ada dalam rumah Asy. Segala kisah deme berdua, Remy ceritakan semula pada aku. Jadi aku dah dapat sedikit sebanyak punca masalah deme ni. Ianya berpunca dari dengki khianat kenalan deme. Bukan nak sgt pun pada salah sorg dari deme. Tapi saja nak rosakkan rumah tangga org. 1 lagi Remy ni pun ada pakaiannya. Mgkn dari warisan keturunannya. Dia sendiri pun tak tau.
Sebaik saja aku nak mulakan proses, hp aku berbunyi. 1 msg masuk di telegram dari sahabat seperguruan aku.
Arjuna : “Tengah buat ape tu ji?”
Aku : “Aku nak rawat orang ni. Ko cover aku jap.” Simple je mtk mamat ni cover..hahaha
Arjuna : “ok.on”

Aku mulakan acara dengan bacaan Al-Fatihah, Syahadah, Selawat Nabi dan Bismillah..
Usai bacaan itu, aku mohon gerak utk kesan dimana bangsa yang diutuskan manusia lain utk merosakkan hidup anak cucu adam ni. Ada beberapa ekor yang dapat aku kesan dan seimbas lalu terlihat 1 susuk bertubuh besar di belakang Remy. Sesi mengesan telah selesai, aku mulakan utk menarik makhluk2 ini dalam kurungannya.

Bacaan 3 3 7 aku mulakan semula beserta permohonan utk menarik. Seperti kebiasaannya aku menarik mereka 1 per 1 dan aku kuncikan dalm kurungan. Peliknya proses ini tak seberat yang aku sangkakan. Mudah dan ringan saja rasanya.. “tadi sebelum datang bukan main lg aura perang kome. Ni dah aku start buat koje, idak pulak kome melawan.” Kataku dalam hati..
Dari keadaan itu, aku cuba untuk scan lebih jauh.takut dah lari keluar yang melawan tadi. Scan aku tak nampak pun yg lepas. Semua dah selamat dalam kurungan..
Aku selesaikan tugas aku dengan membuat air bacaan doa utk mandi dan minum. Selesai semuanya, aku balik dengan pesan kepada sahabat aku berdua tu utk alert dengan perubahan mereka.terutama Asy. Kalau ada rasa mcm sebelom2 ni lagi, terus maklum aku.

Setibanya aku di rumah, aku msg semula Arjuna.
Aku : Wey ji, ko buat ape tadi? Aku suruh cover je…
Arjuna : hahahaha…dah ko cakap cover, aku cover la…ala sikit je aku bagi..
Aku : ko buat ape gile???
Arjuna : ala…….settle ke tak?
Aku : settle la..tp pelik jugak aku, mudah sgt…
Arjuna : Alhamdulillah la…

Esoknya Arjuna msg aku semula..
Arjuna : Hj, Syed sound aku tadi. Dia msg tanya semalam aku buat apa? Dah tu aku cakap le Diya suruh tolong, aku tolong la…
Aku : Apa hal pulak ko jual nama aku?
Arjuna : Betul la ko yang suruh cover…hahahaha… Syed tau le kita buat keje smlm..
Aku : Mcm mn dia tau? Korg dua ni pelik2 la..
Arjuna : Smlm bila ko suruh cover tu, aku terus boom tempat ko ngubat tu..benda2 lain area situ yang tak terlibat pun kene..hahahaha.. Dorg datang bising kat aku, aku buat xtau je. Skali dorg p bg tau Syed.. Boleh ubat le aku…hahahahaha
Aku : Bongok, aku suruh cover, bukan boom..barai…
Arjuna : Ahhhhh…dorg ni jgn bagi muke…
Aku : dah tu Syed bising ke?
Arjuna : Nak bising pun buat apenya, bende dah jadi..hahahaha..dia pesan lain kali jgn buat le..clear dl kwsn tu baru tibia..
Aku : Ko yang buat hal..bukan aku..
Arjuna : Hahahahahaha…

Itu la connection antara kami.. Sorg buat hal, semua tau..

Lama beno aku tak menulis ni ye? Udah rope ape lagi…Layankan aje la kome oii..Bila2 rajin nanti aku nulis lagi bagi elok2 sikit..
Gerak lu..
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2021 02:08 PM From the mobile phone | Show all posts
Lamanya baru timbul..jgn pulak nnt thn 2023 baru sambung citer..haha
Selamat kembali
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2021 02:11 PM | Show all posts
Adiya replied at 23-8-2021 01:30 PM
Tak mandang tajuk nye cho...

Suatu petang sedang aku berehat sambil layan movie, sahabat zaman se ...

x cukup.... mana lg?? ni br satu langsai, byk lg yg tertangguh..
ingat 10persen sehari tau interest dia..

nape bacaan 3 3 7.. susah la nk pi tikam no ada 3 jek
soklan jujur: apekah itu 337

tp kan... tukang cover mmg best lah.. tros kasi bom area kasi clear.
so blh la ek nk pass dekat inche? tp masalahnya skrg inche jauh nun d sana gunung

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 23-8-2021 03:51 PM | Show all posts
zarasofia replied at 23-8-2021 02:08 PM
Lamanya baru timbul..jgn pulak nnt thn 2023 baru sambung citer..haha
Selamat kembali

Itu pun nyareh awok bosan tadi kat opis..hahahaha..kalau idak,haram nak jengok romah usang ni..
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 23-8-2021 03:57 PM | Show all posts
halimi78 replied at 23-8-2021 02:11 PM
x cukup.... mana lg?? ni br satu langsai, byk lg yg tertangguh..
ingat 10persen sehari tau intere ...

Ui mak...kalau dpt nk mengene org,bg ke mike ye? Sabo nanti teman tulis lg..bnyk cite udah lupe cho..sblm ni ada tulis dlm pc, ntah mn hilangnye..

Jauh pun, bukan xboleh msg ke ape.ke no teman mike udah treban?🤣🤣🤣

337 tu,org yg tau,tau le.xkan semua nak bekabo dlm ni..bahaya ooo..
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2021 09:16 PM | Show all posts
Adiya replied at 23-8-2021 03:57 PM
Ui mak...kalau dpt nk mengene org,bg ke mike ye? Sabo nanti teman tulis lg..bnyk cite udah lupe ch ...

Ahahaha.. dah lama bebenor kan xde cite br. Tu yg x menyempat nk mintak lg dan lg dan lg.. kat tred lain pon x brp nk ada jugok. Jd inche lepas ni jgn la segan2 nk sambung stori mori.

No blm tukor lg kan? Kalau blom insyaAllah elok ja ada dlm tepon tp gitula dia, nk menaip dekat tepon tu la sikit susah. Tatau apa nk taip.


Reply

Use magic Report

 Author| Post time 31-8-2021 11:22 PM | Show all posts
Assalamualaikum….
Kebetulan aku ada masa sikit hari ni nak menulis.. Kalau sempat habiskan hari ni, aku habiskan la.. kalau idak, nanti kita sambung semula.

Suatu hari tika aku sedang sibuk di pejabat, aku terima 1 msg di aplikasi whatsapp dari Imam Muas.
Imam : Assalamualaikum en Diya. Malam ni datang rumah boleh?
Aku : Wsalam..Ada apa imam? Org rumah tak sihat ke?
Imam : Jiran saya ni.. Mertua dia tak sihat..
Aku : Aii.. Imam kan… Try le buat..hehehe
Imam : Mana saya tau bende2 ni..
Aku : Petang ni sy maklum semula ye..takut ada hal lain.
Imam : Baik2

Aku dgn imam Muas ni dah biasa sgt dah…dah lebih sethn aku handle kes bini dia. Tapi biasa la on off, on off sakitnye.. Cuma nampak perubahan ketara dah.. Alhamdulillah.. Rumah imam ni dalam kawasan masjid daerah aku tinggal. Kira muas ni imam 1 masjid tu dan jiran dia tu imam 2. Tak semestinya nama je imam, mereka ahli dlm bidang perawatan. Jadi aku ni cuma sebagai perantara mengangkat doa2 mereka yg teraniaya dan yg dalam ujian Allah.

Sampai ke ptg aku sibuk dgn tugas2 di pejabat. Memang tak ambil pusing pun dgn msg dari muas tadi. Selesai punch out dan dlm perjalanan balik ke rumah, baru la aku teringt msg dari muas. Memandangkan tiada panggilan lain utk rawatan malam tu, jadi aku desite utk ambil kes jiran muas tu. Setibanya di rumah, aku msg semula muas mengatakan yg aku akan ke rumahnya selepas isyak. Nak pergi awal pun, deme bukan ada di rumah. Dok ada dlm masjid le imamkan Jemaah maghrib n isyak.

Usai solat maghrib, aku isikan sedikit amalanku sebagai bekal untuk rawatan malam ni. Aku tak tngk apa2 pun lagi kes mertua jiran muas tu. Pada aku mungkin tak berat mana kot sbb aku tak rasakan apa2 aura yang panas.
Ketika zikir aku mulakan, dalam keadaan mata ku pejamkan untuk mendapatkan khusuq, tiba2 pandangan ke tiga ku terpandang keluar rumah. Di luar pagar berdiri seorg nenek tua bongkok 3 sambil menggoyang2kan tubuhnya mengikut irama zikir yang aku alunkan. Mungkin dia turut sama berzikir atau pun saja mengajuk bacaanku. Amalanku ketika zikir,tubuh hendaklah statik, tidak boleh ada pergerakan yg bnyk. Sebaik2nya duduk diam tanpa pergerakan langsung, hanya mulut dan hati sahaja yg melantunkan alunan zikir. Mungkin nenek ni nak mengajuk gamaknya kan...Aku biarkan saja dia disitu. Aku tiada urusan dengan beliau.

Selesai zikir, aku terus solat isyak. Usai solat dan doa ringkas, aku bersiap utk ke rumah imam Muas. Sebelum gerak,aku msg dulu imam muas. Bagi dia standby kat umah siap2..Kang aku sampai xde org kat rumah, mula la aku bak bebai..

Tiba aku di rumah imam,deme dh pun tunggu aku kat luar rumah. Iman muas dan jiran dia tu imam zul. Dipendek cerita, aku mulakan scanning diluar rumah imam zul. Isterinya maklum ibunya tak tau yg dorg panggil aku utk buat rawatan n kalau ada apa2 masalah pun jangan cite kat ibunya. Takut ibunya risau dan akan bertambah sakit pulak. Aku iakan aje la.. Dalam scan yg aku buat diluar rumah, nampak ibunya ni ada warisan keturunannya yg dok ikut dia. Waktu aku scan tu, tiba2 timbul nenek tua yg dok ngajuk2 aku waktu zikir di rumah tadi. Dia berdiri di pintu pagar belakang masjid. "Oooo..ko ke yg dtg umah tadi?nak usya i ye???" kata ku dlm hati.

Aku : Tak ape la, kita settle kat dlm la.. Cepat sy buat keje,cepat sy balik rumah.
Imam Zul : Ha' jom la..

Kami pun masuk la ke dlm rumah imam zul. Ibu mertuanya sedang berbaring di satu sudut di ruang tamu. Tak larat dh nak naik ke bilik tingkat atas, sakit lutut katanya.
Aku : Makcik tau ke sebab apa sy dtg ni?
Makcik : Tau...Tadi anak br je kabo..
Aku : Kita tngk2 dl ye?kalau ada apa2 tak kena,br sy cuba rawat. Cuma kaedah sy tak mcm org lain ye.. Sy tak pakai rukyah. kalau rasa tak kena, lepas ni jgn panggil lagi la ye? Mcm mn sy belajar, mcm tu la sy buat.
Makcik : Tak ape.. Kita tngk2 je kan???
Aku : Ha'a tngk je...
"Tngk mende? Kalau dah ada tak kan aku nak tngk je? Ingt tngk je, bende tu nak nyeghongeh sesaje ke? Tak pasal2 aku balik kene henjut ngan die.." suaraku dlm hati.

Aku mulakan bacaan Al Fatihah, Syahadah, Selawat dan beberapa ayat pembuka serta penggerun. Usai bacaan, aku mula utk cari dimana kedudukan nenek tadi. Dia masih berada diluar pagar rumah. Melihat air mukanya,dia seakan sedih. Tak tau le sedih sbb yg dijaganya sakit,atau dia yang  nak boleh penyakit..hahaha.. Tanpa berbicara, aku mulakan permohonan utk tarik nenek tu, aku tak biasa settle bab warisan keturunan ni. Bukan kepandaian aku dlm bab ni, cuma dah org berhajat aku cuba la bantu mn yg boleh..

Dengan sekali tarikan saja,nenek tu dh berjaya aku tawan. Tak melawan mana pun. Tapi 3-4 kali jugak aku terpaksa ulang proses yg sama. Memang tak lawan mana pun, tapi lepas tarik n ikat dia timbul semula. Cuma makin lama makin dekat. Kali terakhir aku tarik, terus menghilang. Aku harap dpt la aku settlekan nenek ni. Memngikut bijak pandai dlm hal ni, memang kita nampak seko je,tapi yg belakang2nya berpuluh2,beratus2 malah boleh pergi beribu2.. Ntah le, aku tak pakar dlm bab pusaka keturunan ni.

Selesai proses tarik dan buang, aku beralih kepada bacaan doa pada air penawar. Selesai bacaan pada air penawar, aku bg la sikit pencerahan pada keluarga imam zul. Tp pencerahan tu diluar rumah. Sebab pesanan isteri imam zul,jgn cerita apa2 depan ibunya. Takut org tua tu risau @ fikir yg bukan2 pulak nanti.
Selesai la tugas aku mlm tu. Aku pulang le rumah dengan harapan kes tu selesai dan ibu mertua imam zul kembali sihat seperti sedia kala.

Pesananku pada pembaca,jgn la kita berprasangka pada org2 yg punya warisan pusaka dr keturunan mereka.. Mereka sendiri tidak tahu dan mereka jugak mendapat bahana dr perbuatan nenek moyang mereka. Ada lebih baik kita sama2 periksa diri kita sndr, mgkn kita jugak punya pusaka dr keturunan kita.. Wassalam....

Selesai jugak tulisan aku kali ni... Penat cho nak ingat balik cita2 lama ni... Fuhhhh
Reply

Use magic Report

Post time 1-9-2021 12:30 PM | Show all posts
menarik cite TT, sila sambungi lagi
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 1-9-2021 04:55 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by Adiya at 4-9-2021 02:44 PM
havovasta replied at 1-9-2021 12:30 PM
menarik cite TT, sila sambungi lagi

In sya Allah... Teman cuba la menulis sikit2.. udah lame beno tak menulis, pening nak buat ayat..
Reply

Use magic Report

Post time 2-9-2021 10:45 AM From the mobile phone | Show all posts
Yoshhhh.. sekali dapat 2 update sekaligus
Tima kasey TT

Next update jangan tunggu 2023 pulak
Reply

Use magic Report

Post time 2-9-2021 12:15 PM | Show all posts
Fuhhh, Alhamdulillah, habis jugak baca sampai page 96 ni... hampir 2 minggu jugak nak habiskan baca ni (curi2 baca dlm ofis, sambil2 konon buat kerja). Banyak ilmu dan pengajaran dari cerita2 tuan Adiya...
Reply

Use magic Report

Post time 2-9-2021 04:46 PM | Show all posts
Adiya replied at 31-8-2021 11:22 PM
Assalamualaikum….
Kebetulan aku ada masa sikit hari ni nak menulis.. Kalau sempat habiskan hari ni ...

Cantik ah.. pasni lg byk cite utk katup umah ni bukak umah lain plak... Mmmmmm, lps 5jam jd 6jam plak.. ngehngehngeh...

Kalo inche rasa ok2, nanti kita wasep eh.. sure dpt kes br
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 2-9-2021 06:45 PM From the mobile phone | Show all posts
Ramai jugak yg masih berminat dgn forum ni ye?ingat dh sendu..maklum la skrg ramai yg buat filem pendek je.rekod penceritaan dan upload d youtube. Duit pun dapat..

In sya Allah sehari dua lg teman up cerita lg..itu pun cerita lama dulu la..ingt lupe dh mcm mn jalan ceritanya..
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 2-9-2021 06:46 PM From the mobile phone | Show all posts
halimi78 replied at 2-9-2021 04:46 PM
Cantik ah.. pasni lg byk cite utk katup umah ni bukak umah lain plak... Mmmmmm, lps 5jam jd 6jam p ...

Kalau udah katup,xdenye nak buka rumah baru...biar je la rumah ni tenggelam pelahan..
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 2-9-2021 06:47 PM From the mobile phone | Show all posts
ally9970 replied at 2-9-2021 12:15 PM
Fuhhh, Alhamdulillah, habis jugak baca sampai page 96 ni... hampir 2 minggu jugak nak habiskan baca  ...

Terima kasih sudi merempit rumah teman ni...xde apa yg menariknya..sembang kita aje...tambah kenalan n pengalaman hidup..
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 2-9-2021 06:52 PM From the mobile phone | Show all posts
trexxxxxi replied at 2-9-2021 10:45 AM
Yoshhhh.. sekali dapat 2 update sekaligus
Tima kasey TT


Hahaha..setahun teman tak update ye?terok beno ropenye...forumer lama pun udah tak mandang dlm ni..semua org baru..kami yang lama ni dok lepak bace je la tulisan org baru, tngk mcm mn dia punya pergi...
Reply

Use magic Report

Post time 3-9-2021 10:44 AM | Show all posts
Adiya replied at 2-9-2021 06:47 PM
Terima kasih sudi merempit rumah teman ni...xde apa yg menariknya..sembang kita aje...tambah kenal ...

Banyak pengajarannya tuan... contohnya mcm cerita akak cleaner tu, kadang2 kita pelik kenapa org tak suka kita tapi selalunya kita lupa nak lihat dlm diri sendiri, kenapa orang tak suka kita, mungkin ada kata dan perbuatan kita yg mengguris dan menyinggung perasaan org lain...

Look forward utk cerita2 tuan selanjutnya...
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 3-9-2021 12:00 PM | Show all posts
Edited by Adiya at 3-9-2021 12:16 PM

Assalamualaikum semua..

Hari ni aku nak ngesahkan 1 pengalaman yang agak rumit diterima akal normal manusia..

Kisah ni berlaku lebih kurang tahun lepas, waktu itu aku masih baru dalam beberapa amalan yang diperturunkan oleh Arjuna. Mungkin dalam beberapa bulan selepas selesai amalan untuk jazam satu keilmuan ini. tak ada ilmu apa pun sangat.. Hanya amalan zikir harian sahaja.. Bukan la ilmu halimunan, terbang, kebal dan sebagainya.

Setelah beberapa bulan aku fokus dalam amalan zikir ni, 1 hari tu aku rasa badan aku tak begitu selesa.. Sendi2 semua sakit, badan jadi angin, dengan sembelitnye lagi.. Entah la, aku anggap benda tu biasa sebab aku ada anxiety. Ye la keadaan sekarang dengan pandemic ni, kerisauan aku mula memuncak kadang2 tu.

Keadaan aku makin lama makin terok. Seminggu selepas tu, aku cuba untuk semak diri aku sendiri kot2 ada yang tak kena melibatkan penghuni alam sebelah. Hasil dari semakan aku tu, aku dapati ada yang berhajat rupanya.. Tapi aku tak la focus sgt ke arah itu, sbbnya aku lebih percaya sakit aku ni adalah sakit sains @ nyata. Ubatnya kena p jumpa doctor la kan...

1 malam tu aku cuba untuk merawat diri aku sendiri dengan sedikit pengetahuan yang aku ada... Dapat la tarik seko dua.. Lepas tu angin berpusu2 keluar melalui sendawa. Aku buatkan segelas air doa menggunakan air zam2 yang ada aku simpan sikit dulu.. Barang rare kena simpan jugak habuan guna utk diri sendiri..

Pada keesokan harinya, aku berasa lebih selesa. Tapi tidak la begitu sihat sangat. Kebetulan hari tu, Arjuna msg aku melalui telegram.
Arjuna : Salam ji, apa cita?
Aku : Wsalam, xde cita apa pun..melepak rumah je la...
Arjuna : Hahahaha...Ko ok ke?
Aku : Ko ni mcm tau2 je aku tak ok kan? Aku tak brapa nak sihat sgt le ji.
Arjuna : Amalan mcm mn?
Aku : Dah rope ini, kurang le aku beramal.. seminggu kadang sekali je aku buat induk. Ce kamu tengok aku jap. Aku tak boleh blah dh ni..
Arjuna : Kang aku tngk. Ape2 aku msg balik..

Arjuna ni kalau bab suruh tngk aku, memang dia buat lemau2 je... Selang beberapa hari lepas tu baru dia msg.
Arjuna : Hj, ko ada merawat org tak baru2 ni?
Aku : Xde pulak, ada pun beberapa minggu lepas le.. Tu pun kes tumpang2 je..Pesakit p tengok rumah tinggal yang nak dijual..Sekali balik, bawak balik member baru..hahahaha
Arjuna : Ko scan diri ko sndr?
Aku : Aku tngk dah hari tu...Dah buang la..Nape?
Arjuna : Kita ni bila dah main zikir Y, yang datang tu bukan lvl bawah2 ni..maksudnya yg tinggal di bumi. Aku tngok ada 2 puak yang dok hentam ko ni. 1 macam perempuan, tangan silang kat dada. 1 lg, ko pernah tngk cita avatar? hero dia ang? budak botak tu. sebiji mcm tu dengan mata silvernya.
Aku : Apa hal pulak dorang nak buat aku? aku tak buat apa pun kat dorg.. kenai pun idak...
Arjuna : Dah ko main zikir Y, memang le dorg tak suka.. Roh ko kena ikat ni. Aku tanya yang pompan tu kenapa buat Diya? Dia kata ko memusuhi dorg.
Aku : Kepale abah dia kabo kan...aku kenal dia pun idak..
Arjuna : Hahahaha...releks brother..aku dah settlekan dorang tu.. Biasa la tipu daya geng langit ni lg padu dari geng bawah. Lain kali jgn tinggal lama sgt zikir tu..Buat hari2 walau pun tak sempurna.
Aku : Ni semua punca ko la..pandai2 bagi kat aku..ayat bukan main lagi sebelom nak bagi...semua akai je tu..dah aku pulak yang kena.
Arjuna : Hahahahaha...ambil la sorg sikit..aku pun dah kena dulu...
Aku : Wey, yang pompan tangan silang kat dada tu, mcm amalan yang aku selalu buat la..aku baca bismillah 5 n letak tangan mcm tu.Sebab aku selalu angin kat dada..
Arjuna : Ko ni pandai2 je buat..xpayah nak letak tangan kat mana2, baca je zikir n duduk diam. patut la yang dtg mcm tu..
Aku : Hahahaha mana aku tau...aku tngk ustaz tu ajo, letak tangan kat tempat sakit n baca bismillah 5 tu. Aku buat je la...
Arjuna : Itu ilmu dia..dia ajar bukan semuanya..entah apa lg makrifat dia kita xtau..
Aku : Ye la, ye la..aku tak buat dh rope itu...
Arjuna : Ok, ape2 ko bg tau aku..
Aku : Beres..

Keesokan harinya aku berasa lebih baik berbanding sebelom ni..Angin2 semua dah xde dah. Cuma sakit2 sendi tu ada la lagi sikit2.. Selang beberapa hari lepas tu, sakit aku datang balik. Aiii pelik ni, tak kan tak settle lagi...Aku msg Arjuna semula.
Aku : Hj, ko buat air kat aku..aku rasa tak sedap badan lagi la...
Arjuna : Hahahahaha...kesian....
Aku : Gampang kamu...
Arjuna : Bak gambo air..buka tutupnya..
Aku siapkan sebotol air minum n ambil gambar.

Aku : Ni airnye (gambar botol air)
Arjuna : Jap aku benti tepi jap. tgh drive ni..

Tak sampai seminit, dia msg balik.
Arjuna : Dah, ko scan dulu..aku nak tau betul ke apa aku buat..
Aku cuba scan air yang arjuna buatkan utk aku tu..

Aku : Ape ko ingat ni disco? Cahaya warna warni berkelip2 ko anto dalam air tu?
Arjuna : Hahahahaha..betul la tu..dah minum je la..
Aku : OK2, tq Ji.
Arjuna : Baik....

Dengan ikhtiar Arjuna tu, aku kembali sihat seperti sedia kala. Alhamdulillah...

Pesanan aku utk kalian, andainya kalian mengikuti mana2 pengajaran melalui youtube, fb, IG atau mana2 media sekali pun, berhati2 la untuk mengamalkannya. Walau pun ilmu itu ilmu rawatan yang simple. Kesannya kita tak tau. Sebaiknya bersurilah dgn guru tersebut dan jazamkan ilmu yang diperturunkannya. Ni la akibatnya aku ikut cara rawatan dr video2 pakar rawatan kat luar sana.. Sekali yg mai, pompan xde muka tangan silang kat dada..Hahahahaha..Ajenye bajang...
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 



Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

24-5-2022 09:15 AM GMT+8 , Processed in 2.616050 second(s), 20 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list