CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT
Search
Carian Terbanyak:
View: 1661|Reply: 0

ganjaran badal haji

[Copy link]
Post time 19-8-2013 11:15 AM | Show all posts |Read mode
Assalamualaikum wrt. wbt.,
Tokwan ni belum sampai lagi la ke Mekah buat haji atau umrah... dah lah begitu, pi mengaji bab haji dan umrah pun belum lagi... jahil sungguh bab haji dan umrah ni, mengaku sungguh!... Tokwan ada dok dengaq ustaz2 kita berceramah... terutama bila nak dekat musim2 haji ni... orang yg pi haji, haji dia dapat haji mabrur... ganjarannya macam bayi yg baru dilahirkan, makna kata hapus semua dosa... Tokwan tak tau la bila nak sampai... doa2 tu sempatlah sampai sebelum habis nafas...
Persoalan dia begini... kita kan boleh hajikan arwah mak/ayah kita... badal haji, bukan?... Kita upah orang buat haji untuk arwah mak/ayah kita... pertanyaan Tokwan, ganjaran utk haji mabrur bagi badal haji ni sama ke tak dgn ganjaran haji bagi orang yg hidup (yg buat haji)?... Harap sangatlah diberikan pencerahan oleh mereka yg ahli... Sekian, wassalam.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

8-8-2022 11:39 AM GMT+8 , Processed in 0.090059 second(s), 21 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list