CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 38868|Reply: 5

Minyak petrol tumpah dari bawah tangki minyak kereta

[Copy link]
Post time 26-2-2013 07:49 PM | Show all posts |Read mode
Salam,

nak tanya pendapat korang...
aku isi minyak kete kancil 850 selalu aku isi rm30...
hari ini isi rm30 tp meter jarum kat tangki minyak mcm minyak lg rm5..
selalunya bila isi terlebih skit xde masalah...
tp hari ini isi...minyak tumpah dari bawah kete dari tangki minyak...
jatuh ke lantai melimpah gak la...pastu lps beberapa minit minyak yg keluar trus berhenti...
bila sampai rmh cek tangki minyak bwh kete...x de pun minyak yg jatuh menitik...
meter jarum pun kat takat minyak penuh...
kompius lah..adakah tangki minyak bocor?
saya keje jauh dari rmh kira2 45minit ke pejabat...
risau la plak...
kalo tangki bocor ape nak buat camne ek?
terima kasih...
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 26-2-2013 10:22 PM | Show all posts
aliena. cuba google. sy tak dapat membantu. lgpun sy tak faham rm 30 dengan rm 5 tu kalau bocor? waktu malam harus keluar minyak. masa u dekat ofis u perasan ada minyak leakage ke? masa kt rumah ada bocor tak? cuba perhatikan? kalau tak de, tak delah.. kalau risau sgt.. bawa ke mekanik yang awk percaya. takut tak de bocor nanti dia ckp ada bocor. mekanik ni banyak tipu org. jd cari yg jujur dan awk kenal ok moga masalah awk selesai

adam jarang isi minyak sebab naik taxi dengan komuter biasanye pg ofis
Reply

Use magic Report

Post time 26-2-2013 10:25 PM | Show all posts
saya suspek hose yg sambung inlet dgn tangki tu yg bocor.dia mcm getah paip.
sbb time refuel dia menitik,tp kalau biar lama2 minyak dlm tank cepat meresap.
better suh pomen cek
Reply

Use magic Report

Post time 26-2-2013 11:38 PM | Show all posts
bab2 minyak tumpah ni aku penah kena..paip connection kat fuel pump tercabut..huhu
Reply

Use magic Report

Post time 27-2-2013 08:49 AM | Show all posts
betul...chek getah saluran dari tempat isi petrol ke tangki...getah ni selalu pecah...
boleh dilihat dgn membuka tayar belakang...tengok gambar

Reply

Use magic Report

Post time 27-5-2016 02:31 AM From the mobile phone | Show all posts
N aru jadi kat kete aku ..start kete xbunyi..minyak petrol KL keluar Dr bwh kete...p imen cek masalah fuel pump
Reply

Use magic Report

Follow Us
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

25-2-2024 12:22 AM GMT+8 , Processed in 0.058149 second(s), 29 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list