CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
12Next
Return to list New
View: 37841|Reply: 38

Petua ilangkan cacing di bilik air

[Copy link]
Post time 7-12-2011 07:23 PM | Show all posts |Read mode
salam forumer. harap x salah tempat.

adik ipar dah bising, suh cari petua hilangkan cacing yang suka naik ke bilik air. adik ipar selalu cuci tandas, guna klorox lagi, tapi, masala tu x selesai, qt ni yg geli cacing, apa lagi.. eiiii... masalahnyer(dijangka la), celah2 mozek tu, banyak thakis, so, ada ruang2 tanah, dr situ cacing naik. atau, dari lubang air mengalir. erm... tolong yer.
Reply

Use magic Report

Post time 11-12-2011 10:44 AM | Show all posts
same ar bilik air haku pon slalu naek cacing yg kecik2 tuh...
basuh ngan clorox ilang ler die 2-3 ari
abes bau clorox tuh die dtg balik...
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 11-12-2011 10:33 PM | Show all posts
xder saper sudi bantu... huhuhu... geli.... ruma taman ni, mcm2 la... kita jaga kebersian uma kita, klu org len x jaga, kita kene gak... huhuu...
Reply

Use magic Report

Post time 12-12-2011 02:45 PM | Show all posts
rmh mak aku pon same...
biasa sental lantai bilik air dgn klorek je..
tp nnt dia naik kt celah2 mozek...
kalu x buh mozek..simen je tebal2
agak2 dia blh naik x?
Reply

Use magic Report

Post time 12-12-2011 05:39 PM | Show all posts
ohh. memula pikir gak cacing.. tetibe teringattt

ni yg cacing halus2 tu kan. meliuk lentok si cacing ni. belah 10 pon idop lagi >.<
yg cm benang je saiz dia kan
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 13-12-2011 12:36 AM | Show all posts
umah qt tu, cacing memang alus, tapi color merah. klu lantai kering, xde la cacing tu. masalah pada mozek jer ker? ( kat kg x guna mozek, tu x tau)
Reply

Use magic Report

Post time 13-12-2011 01:27 AM | Show all posts
arituu ada gak.. aah kale merah. halusss je kan

nak kata ada tanah. toilet bulan ni tgkat 2 >.<

tapi dah xde dah lame.. dlu ingatkan ape.. oh skang bru tau cacing.
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 13-12-2011 02:10 AM | Show all posts
Reply 7# bulanpurple


laaa... baru tau cacing ker? cacing tu klu potong 10 pon x mati ker??? yerk!!!

p/s: amboi... nice signature.... nak join de club leh??? hehehe
Reply

Use magic Report

Post time 13-12-2011 02:27 AM | Show all posts
Reply 8# cubby_qt


   aaah.. ngatkan ape la. assume cacing jugak tp x brape sure la time tu. hehehe
x la kerat smpai 10.. hehe. kerat dlm  4 cmtu masih gerak2 dia. eiii
skang da xde da. lame da xde. hee


errr... alaa. ni diet x sihat la QT
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 13-12-2011 09:37 AM | Show all posts
Reply  cubby_qt


  kerat dlm  4 cmtu masih gerak2 dia. eiii
bulanpurple Post at 13-12-2011 02:27


eeeeeeeeeeeeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii, beraninyer..
Reply

Use magic Report

Post time 16-12-2011 10:29 AM | Show all posts
selalu klu nampak, terus spray ngan klorox..mengeletek dia jatuh..hehhehhe...
selalu sental pun , masih ada... takut masuk celah kaki je...huhuhuhu
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 16-12-2011 12:24 PM | Show all posts
takut masuk celah kaki je...huhuhuhu
sweetlips Post at 16-12-2011 10:29


leh masuk celah kaki ker?? eiii... bahaya la... dah la ada ank sedara kecik2...huhuhu
Reply

Use magic Report

Post time 17-12-2011 11:57 PM | Show all posts

Hmmm...

salam forumer. harap x salah tempat.

adik ipar dah bising, suh cari petua hilangkan cacing yang s ...
cubby_qt Post at 7/12/2011 19:23





Mungkeng boleh cuba guna tabor garam kot sebab secara logiknya cacing suka suasana yang lembab tapi kita tak pernah jumpa cacing kat tempat yang lembab dan masin... Contohnya seperti dekat laut... Dekat sungai tu banyak lar...


Jizzz... Klong! Klong!
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 18-12-2011 01:38 AM | Show all posts
Mungkeng boleh cuba guna tabor garam kot sebab secara logiknya cacing suka suasana yang le ...
AceHand Post at 17-12-2011 23:57


secara logiknyer, bagus cadangan nie... TQ
Reply

Use magic Report

Post time 18-12-2011 02:03 AM | Show all posts

Hmmm...

secara logiknyer, bagus cadangan nie... TQ
cubby_qt Post at 18/12/2011 01:38




Cacing tu mesti merayap masok ikot salurang air kuar kan...? Jadi letak ajer garam bebanyak kat situ... Tak payah risau takot tersumbat ke hapa sebab garam tu mesti cair jugak... Worang tetua pakai teknik sama jer untok sinki yang tersumbat pong...


Jizzz... Klong! Klong!
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 18-12-2011 11:38 PM | Show all posts
Reply 15# AceHand

ooooo... tq..tq...
Reply

Use magic Report

Post time 19-12-2011 12:03 AM | Show all posts

Errr...

Reply  AceHand

ooooo... tq..tq...
cubby_qt Post at 18/12/2011 23:38




Berjaya ke tak ni...?


Jizzz... Klong! Klong!
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 19-12-2011 02:09 AM | Show all posts
lum buat sbb xder nampak dah cacing tu... tapi.. "klu ko berani muncul wahai sang cacing, siaplahhh....." hahahahaha....
Reply

Use magic Report

Post time 21-12-2011 02:25 AM | Show all posts

Errr...

lum buat sbb xder nampak dah cacing tu... tapi.. "klu ko berani muncul wahai sang cacing, siaplahhh. ...
cubby_qt Post at 19/12/2011 02:09





Ko ada buat camne yang dia dah jadi tarak tu...?


Jizzz... Klong! Klong!
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 21-12-2011 04:52 PM | Show all posts
xder wat per, bila kering, dia xder la... ari tu ada banyak lagi, qt letak garam atas dia terus, aahahaha... (gelak jahat), x sempat melenting2, dah kejung
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 



Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

5-7-2022 04:46 AM GMT+8 , Processed in 0.093271 second(s), 21 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list