|
Post Last Edit by medangmru at 4-10-2011 08:43
hye. anyone boleh terangkan pada saya mcm mana tugas seorang penolong pendaftar di universiti? saya ada interview utk post tu...nk taw serba sedikit tentang jwtn tersebut.kalau ada tips2 utk interview yg nak di sahre pun sgt alu2 kan. saya tak pernah involve dlm keje pentadbiran sebelum ni. |
|
|
|
|
|
|
|
kalau tgk ranking ( organization Chart )...Penolong daftar ni terletak kat ranking antara yg tertinggi...kira2 mcm tugas Setiusaha kat Company2 Besar.... |
|
|
|
|
|
|
|
Penolong Pendaftar ni bos die adalah Timbalan Pendaftar...
kat tempat aku, die lebih kepada pengurusan hal2 berkaitan sumber manusia...
die kena uruskan staf2 dalam sesuatu PTJ tu...
dari segi pelantikan, cuti, gaji bla bla bla...
die jugak terlibat secara langsung dalam hal2 pengurusan PTJ...cam pengurusan kewangan, penyediaan kemudahan, disiplin staf...
tu je yang aku tau hehe...
apa yang aku nampak, PP ni ramai yang muda2...fresh grad pun ade...
macam PP aku, mude bergaye...ehehe... |
|
|
|
|
|
|
|
Post Last Edit by tapibukanaku at 18-10-2011 09:46
penolong pendaftar N41 adalah sama post macam pegawai tadbir N41. dulu dipanggil pegawai tadbir tetapi telah ditukar ke penolong pendaftar
di universiti tugas sebagai penolong pendaftar merangkumi banyak skop tugas. kalau anda ditempatkan di pejabat dekan/am sesuatu jabatan, maka kerja anda berkaitan dengan sumber manusia (pelantikan,gaji.cuti,kewangan,aset dan segala urusan pengurusan)
sekiranya anda ditempatkan di unit siswazah, kerja anda adalah berkaitan siswazah under/post-graduates students. kalau bahagian jaminan kualiti, sudah pasti terlibat dlm ISO yg sgt menyusahkan.
kesimpulannya bergantung kepada di mana jabatan/unit anda akan ditempatkan.
di universiti selalunya jabatan yg agak besar seperti fakulti terdapat timbalan pendaftar dan penolong pendaftar. sesetengah jabatan hanya ada penlong pendaftar sebagai orang kuat selain pengarah dan timb.pengarah. |
|
|
|
|
|
|
| |
Category: Belia & Informasi
|