CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 9442|Reply: 10

[Politik] MCMC sita telefon aktivis politik

[Copy link]
Post time 18-4-2024 08:49 PM | Show all posts |Read mode
Edited by maklukpenggoda at 19-4-2024 08:08 AM

KUALA LUMPUR: Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (MCMC) menyita telefon bimbit milik tiga pengguna akaun media sosial berhubung siasatan penyebaran kandungan palsu di media sosial.

MCMC dalam kenyataan berkata, pihaknya merakam percakapan tiga pemilik akaun media sosial iaitu Badrul Hisham Shaharin, juga dikenali sebagai Chegubard, penulis blog Salim Iskandar, manakala rakaman percakapan bagi Wan Muhammad Azri Wan Deris atau lebih dikenali sebagai Papagomo dilakukan di tempat berasingan.

"Badrul Hisham dan Salim telah diambil keterangan mereka di ibu pejabat MCMC di Cyberjaya, manakala rakaman percakapan bagi Muhammad Azri dilakukan di Balai Polis Setapak.

"Kes di siasat mengikut Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 yang memperuntuk hukuman denda maksimum RM50,000 atau penjara sehingga satu tahun, atau kedua-duanya sekali jika sabit kesalahan.

"Orang ramai diingatkan agar tidak menyalahgunakan perkhidmatan rangkaian dan perkhidmatan aplikasi dalam talian untuk menyebarkan sebarang kandungan tidak sahih atau palsu," katanya.

Menurut kenyataan itu lagi, penyebaran kandungan tidak benar dengan niat mengganggu pihak lain melanggar peruntukan mengikut Akta Komunikasi dan Multimedia 1998.

"Setelah selesai siasatan, kertas siasatan akan diserahkan kepada Jabatan Peguam Negara untuk arahan lanjut.

"Pegawai penyiasat telah menyita telefon bimbit milik ketiga-tiga individu terbabit yang telah digunakan untuk memuat naik video berkenaan bagi membantu siasatan," katanya.

BH



This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 18-4-2024 08:58 PM From the mobile phone | Show all posts
Awat aktivis politik ni semua tenbun. Baik lelaki baik yg pompuan nagasakti.

Yg hat tengah2 tu kan yg buat cerita planta ujung2 gaduh sesama sendiri kantoi cuma fabrication. Tapi walaun dlm porum percaya sungguh naaaaaaaaa
Reply

Use magic Report

Post time 18-4-2024 09:25 PM From the mobile phone | Show all posts
Lantak la korang.. Tukar gomen.. Org baru plak muncul.. X de beza
Reply

Use magic Report

Post time 18-4-2024 09:28 PM From the mobile phone | Show all posts
Jamal pak tongkol dah tak aktif ke?


Reply

Use magic Report

Post time 18-4-2024 09:34 PM From the mobile phone | Show all posts
Muka sekor2 cam jembalang tanah.. eloklah sgt lah ber geng sama saka..



This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

Post time 18-4-2024 10:48 PM From the mobile phone | Show all posts
pejuang bangsa agama konon…org kafir tengok korang pun tak tertarik sama islam kalau gini punya perangai.
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 19-4-2024 09:26 AM | Show all posts
sharlenetexas replied at 18-4-2024 09:28 PM
Jamal pak tongkol dah tak aktif ke?

kena cancer...so take a break kot

Reply

Use magic Report

Post time 19-4-2024 09:51 AM From the mobile phone | Show all posts
Lukemann Adam senyum sinis sambil ngunyah sate.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 19-4-2024 09:52 AM | Show all posts
Muka2 kayu api neraka.

walaon yg buat fitnah sendiri yg ngaku Planta tu fitnah tapi ada lagi walak-on bodoh yg pecaya





Reply

Use magic Report

Post time 19-4-2024 09:56 AM | Show all posts
Samerosie replied at 18-4-2024 08:58 PM
Awat aktivis politik ni semua tenbun. Baik lelaki baik yg pompuan nagasakti.

Yg hat tengah2 tu kan  ...

fabrication apo..
yg pasti mmg bangnon tu peliwat...

Reply

Use magic Report

Post time 19-4-2024 12:53 PM From the mobile phone | Show all posts
3 Stooges!!
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

19-5-2024 06:35 AM GMT+8 , Processed in 0.067191 second(s), 46 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list