CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

12Next
Return to list New
View: 12076|Reply: 34

[Tempatan] Mat Lalok rempuh warga Pakistan pergi solat Syawal, tiga maut

[Copy link]
Post time 11-4-2024 09:19 AM | Show all posts |Read mode
Edited by maklukpenggoda at 12-4-2024 10:56 AM

IPOH: Hajat enam warga Pakistan mengerjakan solat sunat Aidilfitri tidak kesampaian apabila tiga daripadanya maut dilanggar kereta terbabas di KM16 Jalan Teluk Intan-Bidor di Teluk Intan semalam.

Ketua Polis Hilir Perak, Ahmad Adnan Basri berkata, dalam kejadian 8.10 pagi itu, semua mangsa sedang berjalan ke masjid berdekatan apabila Proton Saga dipandu seorang lelaki dipercayai di bawah pengaruh dadah terbabas dan melanggar mereka.

Hasil siasatan mendapati kereta dipandu lelaki tempatan 36 tahun itu dipercayai hilang kawalan lalu terbabas ke kiri bahu jalan dan melanggar enam pejalan kaki yang melalui bahu jalan tersebut,” katanya dalam kenyataan malam tadi.

Beliau berkata, mangsa maut berusia 20 hingga 35 tahun, manakala tiga yang parah dirawat di Hospital Teluk Intan, dengan semuanya mempunyai permit kerja dan dokumen perjalanan sah.

Katanya, saringan awal air kencing pemandu kereta itu didapati positif ganja dan ditahan untuk siasatan mengikut Seksyen 44 (1) (a) Akta Pengangkutan Jalan 1987, iaitu memandu di bawah pengaruh dadah dan menyebabkan kematian.

Menurutnya, pemandu kereta itu bekerja sebagai pembantu kedai makan di kawasan Teluk Intan.

Orang ramai mempunyai maklumat mengenai nahas itu diminta membantu siasatan dengan menghubungi pegawai penyiasat kes, Mohd Amirrudin Shafiei di talian 013-9126959 atau 05-612 2222.


This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 11-4-2024 12:58 PM From the mobile phone | Show all posts
Ni yg aku dgr kt radio pg td neh.
Siannya lahai.
Innalillah.
Reply

Use magic Report

Post time 11-4-2024 02:51 PM From the mobile phone | Show all posts
Sian la tak pasal2 melayang diorang  kena hentam
Dah kepala tu weng, kenapa nak kena driving jg
Reply

Use magic Report

Post time 11-4-2024 03:02 PM From the mobile phone | Show all posts
Sepatutnya mat lalok tu yg mampusss...

Reply

Use magic Report

Post time 11-4-2024 03:22 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by Skuau at 11-4-2024 04:16 PM
jazaa100 replied at 11-4-2024 03:02 PM
Sepatutnya mat lalok tu yg mampusss...


"abang tolong jer..kurangkan warga asing@pakis ni...kang 'DEPA MEROGOL ANK GADIS MSIA SEMUA' kt jejantas...acik2 kepam porom jugok yg MENGGELUPOR"-Mat LALOK
Reply

Use magic Report

Post time 11-4-2024 03:35 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by B40tastePosh at 11-4-2024 03:52 PM

Banyak orang Melayu kita jadi Mat Lalok...pelik macam mana diorang boleh dapat bekalan padahal negara kita bukan banyak sempadan darat

Kebanyakan kes yang dibicarakan di Mahkamah Majistret adalah kes dadah dan melambatkan perbicaraan kes kes lain...takda tamat sebab PDRM tak menyiasat telus jalur dadah ke Malaysia...sama macam scammer. Tak jumpa pusat scammer di Malaysia. Dan geng nikky tu lepas camtu je.
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 11-4-2024 03:39 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by B40tastePosh at 11-4-2024 03:56 PM

Sepatutnya siasatan dadah dan pendakwaan kes dadah ni tak boleh melalui PDRM dan Mahkamah Majistret.

Kena tubuhkan Mahkamah lain iaitu Mahkamah Khas Dadah (Specialized Drug Court) dan Jabatan Siasatan Khas Dadah audited by SPRM..bukan under PDRM tapi direct under KDN.
Polis pun boleh disiasat under Jabatan Siasatan Khas Dadah.

Contoh Jabatan Imigresen Malaysia ada pejabat sendiri dan depot tahanan sendiri yang PDRM tak boleh interfere.
Reply

Use magic Report

Post time 11-4-2024 03:41 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by B40tastePosh at 11-4-2024 03:42 PM


Speed up special court to handle drug cases

Adie Suri Zulkefli
By Adie Suri Zulkefli


Speed up special court to handle drug cases
Malaysia Crime Prevention Foundation deputy chairman Tan Sri Lee Lam Thye (second from left) with Kedah police chief Datuk Asri Yusoff (second from right) after a meeting at Alor Star, Kedah. Pix by Amran Hamid
ALOR STAR: The Malaysia Crime Prevention Foundation (MCPF) today appealed to the government to expedite the setting up of a special court to handle drug-related offences.

MCPF deputy chairman Tan Sri Lee Lam Thye said there is a pressing need to have a special court to expedite the trial for drug-related offences, as drug addiction has reached a "very serious" stage.


He said the country risks being dragged into a major crisis as drug abuse not only destroys the family institution, but also poses a grave threat to the country’s future generations as well as the economy at large.

“As we know, drug abuse is the main contributor for criminal cases such as snatch-thefts and burglaries.


“The drug abuse menace is so rampant that not only teenagers, but even children as young as seven have become involved in drug addiction,” he told a press conference after attending a meeting with Kedah police chief Datuk Asri Yusoff and his officers here today.

Lee also announced that MCPF has approved a RM30,000 allocation to fund part of the Kedah police's effort to produce a documentary, which is part of its "Jihad Against Drugs Abuse" campaign.

He commended the effort spearheaded by Asri to curb drug abuse in the state, adding that MCPF would be using the documentary as part of its education campaign nationwide, once the video is released.

In February last year, Deputy Prime Minister Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi, who is also the Home Minister, had announced that the government would set up the special court for drug-related offences nationwide.

Zahid was quoted as saying that the court, which would be established in stages, is meant to clear the backlog of drug-related cases.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 11-4-2024 03:51 PM From the mobile phone | Show all posts
Skuau replied at 11-4-2024 03:22 PM
"abang tolong jer..kurangkan warga asing@pakis...kang 'DEPA MEROGOL ANK GADIS MSIA' kt jejantas... ...

Reply

Use magic Report

Post time 11-4-2024 04:05 PM From the mobile phone | Show all posts
B40tastePosh replied at 11-4-2024 03:35 PM
Banyak orang Melayu kita jadi Mat Lalok...pelik macam mana diorang boleh dapat bekalan padahal negar ...

"apa jer yg mendatangkan wang,keuntungan walau memudaratkan.....akan lambat 'dihapuskan'...TETAPI tuan2,puan2...walau sepaket minyak masak diseludup warga asing ke luar negara...makanya subsidi minyak masak akan kami hapuskan dengan serta merta"-Saiya ulam
Reply

Use magic Report

Post time 11-4-2024 04:23 PM From the mobile phone | Show all posts
Harap mat lalok dah apply oku kad siap2 mcm mat mabuk
Reply

Use magic Report

Post time 11-4-2024 05:26 PM From the mobile phone | Show all posts
Melampau  bunuh tonggak ekonomi negara
Reply

Use magic Report

Post time 11-4-2024 05:26 PM From the mobile phone | Show all posts
Melampau  bunuh tonggak ekonomi negara
Reply

Use magic Report

Post time 11-4-2024 05:37 PM From the mobile phone | Show all posts
KM16 jalan Teluk Intan Bidor ni macam jalan dekat kilang Medicare atau Changkat Jong.
Reply

Use magic Report

Post time 11-4-2024 06:23 PM From the mobile phone | Show all posts
pagi raya pun nk lalok ke, sian abg paki..
Reply

Use magic Report

Post time 11-4-2024 10:47 PM From the mobile phone | Show all posts
innalillahwainnalillhirojiun.
moga Allah mengampunkan dosa2 mereka
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 12-4-2024 10:30 AM | Show all posts
kesiannya lah...
Reply

Use magic Report

Post time 12-4-2024 12:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Sebab tu sape yang mendadih ni, yang jual dadih ni, import dadih, pengilang dadih ni ditembak mati tang tang tu jugak. Bila lepas, buat lagi dan lagi dan lagi. Bila nak habis najis dadih ni. Nasib aku bukan bilionnaire, kalu tak dah habis dah diorang ni kena tembak mati hahaha hidup menyusahkan orang
Reply

Use magic Report

Post time 12-4-2024 12:55 PM From the mobile phone | Show all posts
cashewnut replied at 12-4-2024 12:21 PM
Sebab tu sape yang mendadih ni, yang jual dadih ni, import dadih, pengilang dadih ni ditembak mati t ...


salah tu...kalo hang kayo..beli la semua dadah tu untuk dibakor..so..xde la hang perlu membunuh...betul x???
Reply

Use magic Report

Post time 12-4-2024 12:57 PM From the mobile phone | Show all posts
hokeypokey replied at 11-4-2024 06:23 PM
pagi raya pun nk lalok ke, sian abg paki..

.......tak dapek la peluang nk merogol di jejantas lg.
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

22-5-2024 09:16 AM GMT+8 , Processed in 0.086649 second(s), 53 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list