CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 12511|Reply: 14

Penganjur Buat Permohonan Maaf, Tarian Dangdut Diva AA Jadi Punca Festival Raya Diarah Tutup

  [Copy link]
Post time 2-4-2024 05:28 AM | Show all posts |Read mode





Tindakan selebriti versatil, Azwan Ali yang lebih mesra disapa Diva AA yang melakukan tarian dangdut di Karnival Fiesta Raya Baling 2024 mengundang padah apabila festival berkenaan diarahkan tutup serta merta oleh kerajaan negeri.


Terbaharu, pihak penganjur bagi karnival berkenaan, Maju Kedah Resources mengakui kekhilafan pihaknya dan tampil membuat permohonan maaf berhubung isu tersebut menerusi satu hantaran di Facebook.





Menerusi hantaran tersebut, persembahan yang dilakukan Diva AA bersama beberapa orang lelaki lain di atas pentas adalah di luat jangkaan mereka memandangkan persembahan tersebut bukanlah salah satu daripada atur cara program mereka.


"Merujuk kepada video tular memaparkan Azwan Ali yang menari di atas pentas Fiesta Raya Baling 2024 baru-baru ini, pihak kami memohon sejuta kemaafan atas isu tersebut."


"erkara tersebut berlaku diluar jangkaan kami yang mana pada asalnya kami menyangka ia hanyalah sekadar gurauan pentaas memandankgan Azwan Ali tiada dalam senara jemputan rasmi program.


"Beliau hadir atas jemputan sahabat TikTokers beliau yang turut sama berniaga di festival tersebut."


Susulan daripada insiden tersebut, pihak mereka mendedahkan ada menerima teguran daripada Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bayu, Mohd Taufik Yaacob yang turut mengarahkan supaya festival tersebut ditutup.


"Dengan kejadian yang telah berlaku ini, pihak kami juga telah mendapat teguran keras daripada Adun Bayu, Mohd Taufik Yaacob dan beliau telah mengarahkan agar Fiesta Raya Baling 2024 ditutup atas dasar tanggungjawab berhubung perkara yang telah berlaku.


"Oleh itu, kami dengan rasa tanggungjawab menerima teguran tersebut dan akur untuk menutup terus penganjuran festival ini."


Di akhir hantaran tersebut, pihak Maju Kedah Resources sekali lagi membuat permohonan maaf atas kontroversi yang melanda.


Terdahulu, tular satu video memaparkan Diva AA bersama beberapa orang lelaki menari di atas pentas pada festival tersebut.


Perbuatan mereka itu meraih perhatian wargamaya yang rata-ratanya mengecam tindakan mereka tersebut yang dianggap sebagai tidak menghormati bulan Ramadan.


Sumber: Facebook Fiesta Raya Baling/OhBulan
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 2-4-2024 08:01 AM | Show all posts
kesian peniaga2. patut ban jer lah heshe dari masuk memana festival. yg lain tu tak berdosa kot.
Reply

Use magic Report

Post time 2-4-2024 08:05 AM From the mobile phone | Show all posts
Si alif belut pun harus di ban! Jgn benarkan Siar lagu and persembahan nya. Semua in sewel punya org
Reply

Use magic Report

Post time 2-4-2024 08:10 AM | Show all posts
aku macam ada baca semalam.. sepatotnya EXCO tu arah tutup yg aktiviti pentas je... tp penganjur tutup terus semua....
Reply

Use magic Report

Post time 2-4-2024 09:06 AM | Show all posts
kesian ler peniaga tu... da ler kena bayar sewa tapak semua...
then takde hasil pendapatan pulak....
Reply

Use magic Report

Post time 2-4-2024 09:18 AM From the mobile phone | Show all posts
Walaun walauntit shaking
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 2-4-2024 09:38 AM From the mobile phone | Show all posts
princessmiang replied at 2-4-2024 09:18 AM
Walaun walauntit shaking

Stim gamaknya tengok dibah menggelitat
Reply

Use magic Report

Post time 2-4-2024 10:35 AM | Show all posts
ada nampak video kat tik tok katanya bukan sbb diva AA bergelek  festival ditutup tapi sebab penganjur. tunggu dan lihat jelah
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 2-4-2024 10:41 AM | Show all posts
sejujurnya iols tengok mcm takde apa pun AA tu joget2. bukan vulgar sgt mcm dancer alif shukri tu. ke ada isu lain, tapi AA dikambing itamkan ni...
Reply

Use magic Report

Post time 2-4-2024 10:52 AM | Show all posts
debab_78 replied at 2-4-2024 08:10 AM
aku macam ada baca semalam.. sepatotnya EXCO tu arah tutup yg aktiviti pentas je... tp penganjur tut ...

ha....betul. tutup pentas saje, bukan karnival tu
netz bising2 libatkan politik
why nak politik semua benda? cari la penganjur yang tutup karnival tu
Reply

Use magic Report

Post time 2-4-2024 10:56 AM From the mobile phone | Show all posts
Iols tengok video AA menari tu. Tarian dia to be honest bukan sejenis kau akan menyampah tengok macam Alep Sokri n gang. Ni menari ala-ala nak buat lawak. N tu macam takde membangkitkan perasaan berahi pun or acah acah terberahi.

Tu baby shima tu… bukan main menari menggoda sana sini. Takde lak kena banned. Diva AA menari camtu pun jadi kontroversi. Apoooo
Reply

Use magic Report

Post time 2-4-2024 11:41 AM | Show all posts
kambeng itam jer dibah AA ni
Reply

Use magic Report

Post time 2-4-2024 11:44 AM | Show all posts
BoongaKertas replied at 2-4-2024 08:01 AM
kesian peniaga2. patut ban jer lah heshe dari masuk memana festival. yg lain tu tak berdosa kot.

yang penganjur pun x ada retis lain
bayar murah ke
Reply

Use magic Report

Post time 2-4-2024 01:03 PM | Show all posts
pembacagosip replied at 2-4-2024 03:44 AM
yang penganjur pun x ada retis lain
bayar murah ke

hahaha! jgn memacam chuols. meroyan dibaAA baca komen chuols.
Reply

Use magic Report

Post time 2-4-2024 01:25 PM From the mobile phone | Show all posts
Kat indo bulan Ramadan pun ada hiburan..time malam berjoget
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

26-5-2024 05:03 AM GMT+8 , Processed in 0.390845 second(s), 40 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list