CariDotMy

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

12Next
Return to list New
View: 10999|Reply: 31

[Tempatan] Susut teruk, Sultan titah adakan solat hajat

  [Copy link]
Post time 29-3-2024 03:18 AM | Show all posts |Read mode
Edited by maklukpenggoda at 29-3-2024 03:22 AM

KUANTAN – Sultan Pahang, Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah hari ini mengambil kesempatan meninjau paras air Sungai Pahang yang semakin surut akibat kemarau.

Baginda melakukan tinjauan menerusi helikopter ketika dalam perjalanan dari Kuala Lumpur ke Kuantan.

Terdahulu, Seri Paduka Baginda menitahkan agar dilaksanakan solat hajat di semua masjid dan surau di Pahang bermula 23 Mac lalu susulan cuaca panas.

Berikutan itu, Jabatan Agama Islam Pahang melaksanakan solat hajat khas selepas solat Isyak sebelum solat sunat tarawih bagi memohon agar Allah menurunkan hujan dan paras air sungai kembali normal.

Harian Metro




This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 29-3-2024 03:41 AM From the mobile phone | Show all posts
Tengok tengok macam tu pakai helikopter hujung2 solusi suruh solat hajat.

Entah ape ape
Reply

Use magic Report

Post time 29-3-2024 03:41 AM From the mobile phone | Show all posts
Hutan kita tebang, bukit dan gunung botak licin, sungai dan tasik kita cemari, Tasik Bera dah mati.
Lepas ni mohon Tuhan bagi belas kasihan
Lepas ni
Reply

Use magic Report

Post time 29-3-2024 06:57 AM From the mobile phone | Show all posts
Suruh sholat hajat. Kalau tak hujan gak pray harder?
Reply

Use magic Report

Post time 29-3-2024 07:07 AM From the mobile phone | Show all posts
Kesan penebangan hutan tuanku...tulah makin tahun makin panas teruk
Reply

Use magic Report

Post time 29-3-2024 07:08 AM From the mobile phone | Show all posts
Sapa yg arahkan penebangan hutan..entahla tuanku
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 29-3-2024 07:14 AM | Show all posts
moga dia imamkan dulu, lepas tu baru sarankan pada yang lain2....................
Reply

Use magic Report

Post time 29-3-2024 07:17 AM From the mobile phone | Show all posts
B40tastePosh replied at 29-3-2024 03:41 AM
Tengok tengok macam tu pakai helikopter hujung2 solusi suruh solat hajat.

Entah ape ape

Kau cuba menghina raja dan agama kami? Itu solusi yang nabi Muhammad kami ajarkan, dan raja kami suruh laksanakan.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 29-3-2024 09:25 AM From the mobile phone | Show all posts
noor2 replied at 29-3-2024 07:07 AM
Kesan penebangan hutan tuanku...tulah makin tahun makin panas teruk


Ko rase dia naik helikopter tu nampak tak lombong bauksit dan musang king?
Reply

Use magic Report

Post time 29-3-2024 09:29 AM | Show all posts
boleh pergi tgk FB wartawan Tua, byk dibongkarkan di sana.
Reply

Use magic Report

Post time 29-3-2024 09:54 AM | Show all posts
Tempat iols kat shah alam ni siang panas berkicap tiak ye.. Petang tu hujan lebat petir kilat berdentum masa nak dekat berbuka puasa
Reply

Use magic Report

Post time 29-3-2024 09:58 AM From the mobile phone | Show all posts
Pahan n Tganu mmg panas terik yooo…berkicap lh raya nnt..
Ni blk Tganu jap abah iols kata sdap lh nk byr bil letrik musim raya ni anak cucu blk on aircond 24/7…dlu2 400-600 tu biasa bil letrik musim rsya… ni mau kna extra 3-4 ratus
Reply

Use magic Report

Post time 29-3-2024 10:08 AM From the mobile phone | Show all posts
aechae replied at 29-3-2024 09:58 AM
Pahan n Tganu mmg panas terik yooo…berkicap lh raya nnt..
Ni blk Tganu jap abah iols kata sdap lh n ...

Tak balik nanti jadi issue pula.. Si polan si polan tak balik kampung jenguk mak ayah.

Balik nanti komplen bil tinggi
Reply

Use magic Report

Post time 29-3-2024 10:08 AM | Show all posts
Edited by nusaraya at 29-3-2024 10:38 AM
Triple_8 replied at 29-3-2024 07:17 AM
Kau cuba menghina raja dan agama kami? Itu solusi yang nabi Muhammad kami ajarkan, dan raja kami s ...

Yup ... Raja Pahang adalah juga wakil Tuhan atau rasul Allah di Pahang ...

Mungkin wakil Tuhan di Pahang ini sudah mendapatkan pesan dari langit melalui malaikat Jibril  tentag penyebab bencana kekeringan itu ... Dan tampaknya shalat hajat adalah solusi yang disarankan oleh malaikat Jibril itu ... Hehehehe ..
Reply

Use magic Report

Post time 29-3-2024 10:22 AM From the mobile phone | Show all posts
white_musk replied at 29-3-2024 10:08 AM
Tak balik nanti jadi issue pula.. Si polan si polan tak balik kampung jenguk mak ayah.

Balik nan ...

Xpe msti balik panas2 pn xpe..bil tggi byr jelah

Kita bkn mcm tred 1 lg yg sskjp tu, xnk balik raya sbb air x molek ala mocha capuccino / xda
Reply

Use magic Report

Post time 29-3-2024 10:25 AM | Show all posts
B40tastePosh replied at 29-3-2024 03:41 AM
Tengok tengok macam tu pakai helikopter hujung2 solusi suruh solat hajat.

Entah ape ape



Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 29-3-2024 10:36 AM From the mobile phone | Show all posts
Alamak Pahang kemarau ke
Lupa plak kipas dah patah
Kalau blk kg ada standby kipas mr diy ni
Angin kuat tp risiko kalau terlanggar patah plak so bila satu dh patah takleh nk berpusing ngn baik.
Ekceli bilik iols kt kg ada aircond tp kami sebolehnya takmo guna sgt kang tinggi bil.
Mana nak cari kipas gini eh sbb mcm dah takda kat mr diy, dh lama beli dkt 10 tahun gak guna.

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

Post time 29-3-2024 10:38 AM From the mobile phone | Show all posts
Temerloh & Kuantan ke????  Ni tempat scammer noraidil tu duduk..

Mmg suweyyyyy laa kalo simpan scammerr

Kena kasi mati kefakiran dulu keturunan scammer tu.. baru selamat hidup rakyat pahang
Reply

Use magic Report

Post time 29-3-2024 10:39 AM From the mobile phone | Show all posts
aechae replied at 29-3-2024 09:58 AM
Pahan n Tganu mmg panas terik yooo…berkicap lh raya nnt..
Ni blk Tganu jap abah iols kata sdap lh n ...

Semalam hujan lebat uolz...  sini takde cloud seeding pun padahal
Reply

Use magic Report

Post time 29-3-2024 10:46 AM From the mobile phone | Show all posts
green~tea replied at 29-3-2024 10:39 AM
Semalam hujan lebat uolz...  sini takde cloud seeding pun padahal

Smalam blk Tganu dgn flight, berawan je spnjang perjalanan ingatkn xda lh terik sgt, tp pilot announce pn suhu destinasi 33 deg.. kluar dr airport maak aiii bahang nyaaa tgk rumput2 pokok kecik pn smpai kuning dh… ni pegi pulau laut cantik lh tp kulit confirm rentung
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

22-6-2024 08:05 AM GMT+8 , Processed in 0.065567 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list