CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

12Next
Return to list New
View: 29007|Reply: 20

[Tempatan] Menteri terlibat rasuah wajib digugurkan - Anwar

[Copy link]
Post time 1-3-2024 12:10 AM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Anwar menggesa mana-mana pihak untuk tampil membuat laporan kepada pihak berkuasa jika mempunyai bukti mengenai rasuah dalam kalangan pemimpin kerajaan. - Foto Astro AWANI/Shahir Omar

KUALA LUMPUR: Kerajaan memberi jaminan tidak akan bertoleransi dengan mana-mana pimpinan kerajaan yang didakwa terlibat dalam penyalahgunaan kuasa atau rasuah.

Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim menegaskan, pihak berkuasa berkaitan termasuk Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) bebas menyiasat mana-mana pemimpin dalam kerajaaan.

Menurut Anwar, jika benar ada yang terpalit dengan rasuah, beliau tidak teragak-agak untuk menggugurkan individu berkenaan daripada barisan Kabinet.
“Tetapi peringatan itu jelas, SPRM takkan mungkin mengecualikan siasatan ke atas pimpinan yang ada sekarang atau memantau setiap tender atau keputusan yang dibuat.

“Kalau ada saya katakan jangan tanya saya, persila ambil tindakan dan orang-orang berkenaan wajib digugurkan, baru boleh negara ini selamat,” katanya di sini, pada Khamis.

Menteri terlibat rasuah wajib digugurkan - Anwar

Anwar yang juga Menteri Kewangan berkata, dalam tempoh lebih setahun Kerajaan Madani mentadbir negara, tiada mana-mana pemimpin yang terbukti terlibat dengan aktiviti rasuah, setakat ini.

Malah, beliau menggesa mana-mana pihak untuk tampil membuat laporan kepada pihak berkuasa jika mempunyai bukti mengenai rasuah dalam kalangan pemimpin kerajaan.

“Sudah setahun lebih kita perintah, banyak diserang tetapi saya tanya di Parlimen dan luar Parlimen, beri satu bukti menteri atau Perdana Menteri sekarang, kalau ada yang rasuah.

“Tanya Tan Sri Azam Baki, kalau ada siasat, kita siasat, dakwa dan ikut badan kehakiman (untuk) hukum,” tambah beliau.

Perdana Menteri berkata demikian ketika berucap merasmikan Sidang Kemuncak Anti-Rasuah Kebangsaan (NAC Summit) 2024 di ibu negara, hari ini.

Turut hadir Menteri Sumber Manusia, Steven Sim Chee Keong; Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Tan Sri Azam Baki dan Ketua Eksekutif HRD Corp; Datuk Shahul Dawood
Lebih 1,300 peserta hadir sidang kemuncak berkenaan yang bertemakan 'Memupuk Integriti dan Tadbir Urus yang Baik Dalam Pembangunan Modal Insan'.

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 1-3-2024 12:12 AM From the mobile phone | Show all posts
Bak kata omputih, he knows what he is doing
Reply

Use magic Report

Post time 1-3-2024 12:19 AM | Show all posts
Wooow... X ada satupun yang tersisa menjadi menteri jika dipecat melakukan rasuah ... padahal semua tahu bahwa rasuah adalah perilaku asli orang melayu yang telah menjadi warisan tamadun melayu sejak masa empayar melaka .. Hehehehe
Reply

Use magic Report

Post time 1-3-2024 12:19 AM From the mobile phone | Show all posts
off topic jap.. azam baki sekarang ni kelihatan spt dah jadik wangi pada hiduan hidung para walanon.. dah tak busuk dah mcm dulu.. betul ke?
Reply

Use magic Report

Post time 1-3-2024 12:22 AM From the mobile phone | Show all posts
Terbalik ke ayat tu?
Menteri terlibat rasuah
Rasuah digugurkan

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 1-3-2024 12:24 AM From the mobile phone | Show all posts
Azharitubunga replied at 1-3-2024 12:22 AM
Terbalik ke ayat tu?
Menteri terlibat rasuah
Rasuah digugurkan

Pin this comment  please
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 1-3-2024 12:27 AM | Show all posts
Nnt risau yang buat aduan yang kene tindakan.
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 1-3-2024 12:37 AM From the mobile phone | Show all posts
nusaraya replied at 1-3-2024 12:19 AM
Wooow... X ada satupun yang tersisa menjadi menteri jika dipecat melakukan rasuah ... padahal semua  ...

Chuols undi sape tu ari? Prabowo, anies atau ganjar
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 1-3-2024 12:39 AM | Show all posts
mojarean_X replied at 29-2-2024 04:24 PM
Pin this comment  please

Dia lupa dia naik atas tiket DAP. dan dia lupa dia lantik kepala penyamun hoi ho ya hoi jadi TPM

Reply

Use magic Report

Post time 1-3-2024 12:49 AM From the mobile phone | Show all posts
Bgs jgk wak bwk geng dia je...pmx nak tolak wak...silakan..wak musti strike back
Reply

Use magic Report

Post time 1-3-2024 01:27 AM From the mobile phone | Show all posts
Makin bangang sejak dpt kuasa....rasa nk maki cukup2
Reply

Use magic Report

Post time 1-3-2024 04:58 AM From the mobile phone | Show all posts
Terlibat tak apa, tak sengaja, dimaafkan di sisi syarak, selagi ada "ter" memang tak apa
Reply

Use magic Report

Post time 1-3-2024 05:34 AM From the mobile phone | Show all posts
Dengar berita kul 8 tadi pasal ni hanya mampu ketawa jelah,orang kanan kolah yg paling banyak kes rasuah sekali,aman2 leh jadi tpm,yg xpm yg dijatuhkan hukum pulak senang2 dapat diskaun 50% hukuman penjara,yg pmx ni pulak x abis2 cakap pasal anti rasuah...
Reply

Use magic Report

Post time 1-3-2024 07:00 AM From the mobile phone | Show all posts
Bapok tua hari2 mitak kena maki
Reply

Use magic Report

Post time 1-3-2024 08:54 AM | Show all posts
bagi dia ubat nyanyok
Reply

Use magic Report

Post time 1-3-2024 08:59 AM | Show all posts
lupa makan ubat
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 1-3-2024 09:02 AM | Show all posts
org kanan dia....tesenyum sinis....

Reply

Use magic Report

Post time 1-3-2024 09:14 AM | Show all posts
untung la sape jd menteri dia, digugurkan dari rasuah hahaha
Reply

Use magic Report

Post time 1-3-2024 10:24 AM | Show all posts
Yang pernah masuk penjara sebab salah guna kuasa cemana?
Reply

Use magic Report

Post time 1-3-2024 10:26 AM From the mobile phone | Show all posts
Mulut dia pun dah mcm bentuk lubang dubur dah aku tgk
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

16-4-2024 03:16 AM GMT+8 , Processed in 0.388736 second(s), 49 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list