CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

1234Next
Return to list New
View: 11106|Reply: 62

[Politik] Sumbangan kepada negara antara asas 'diskaun' hukuman Najib - Anwar

  [Copy link]
Post time 5-2-2024 11:11 AM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Edited by Highflyer19 at 5-2-2024 11:15 AM



PUTRAJAYA: Asas Lembaga Pengampunan memutuskan memberi pengurangan hukuman kepada Datuk Seri Najib Razak, antaranya dibuat atas sumbangan bekas Perdana Menteri itu kepada negara, kata Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Perdana Menteri berkata, perkara itu diambil kira dalam perbincangan mesyuarat Lembaga Pengampunan, termasuk kaedah lain yang diperincikan.

"Pertama apa asas rayuan, selalunya memikirkan peranan dia, perjalanan hidup dia sebelum itu, peranan kepada keluarga dia, kehidupan di penjara, jasa dan khidmat dia, peranan kepada keluarga atau masyarakat dan dalam kes Najib, kepada negara.

"Jadi diberikan juga mengenai proses badan kehakiman, apa kesnya, apa hukumannya, kemudian kalau ada kes dalam proses, itu semua dijelaskan sebelum masing-masing (ahli lembaga) beri pandangan dan akhirnya Yang di-Pertuan Agong membuat keputusan," katanya.

Beliau berkata demikian ketika menyampaikan amanat pada Majlis Perjumpaan Perdana Menteri bersama Warga Jabatan Perdana Menteri di sini, hari ini.


https://www.bharian.com.my/berita/nasional/2024/02/1208792/sumbangan-kepada-negara-antara-asas-diskaun-hukuman-najib-anwar

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 5-2-2024 11:28 AM | Show all posts
halllaaaaaaaaaaaa....hallaaaaaaaaaahhhh....
Reply

Use magic Report

Post time 5-2-2024 12:20 PM From the mobile phone | Show all posts
Terima kasih bang non. Semoga bang non dimurahkan rezeki. Selagi bang non bersama najib, nescaya majoriti rakyat akan bersama bang non
Reply

Use magic Report

Post time 5-2-2024 12:54 PM | Show all posts
setuju dgn pmx
Reply

Use magic Report

Post time 5-2-2024 01:07 PM From the mobile phone | Show all posts
Kan bangkem dah cakap dah dari dulu lagi dah.....

Setakat kesalahan cuai guna duit SRC tu apalah sangat kalau nak dibandingkan dengan jasa2 najib

Lain la kalau najib jadi pembunuh bersiri bunuh kevin morais altantuya teoh beng hock ke, songlap 60 bilion ke, sembunyi mh370 ke etc..

Anwar pon setuju dengan bangkem tauuuuu
Reply

Use magic Report

Post time 5-2-2024 01:11 PM | Show all posts
rakyat yang menyumbang selamatkan negara zaman PH pestaim jadi kerajaan tu pun dikira berjasa pada negara. in case kena tangkap dengan polis waima salah apa pun... sila bagitau sumbangan masing2...
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 5-2-2024 01:27 PM | Show all posts
lawak antarabangsa sangattttt
Reply

Use magic Report

Post time 5-2-2024 01:30 PM | Show all posts
nazurah replied at 5-2-2024 01:11 PM
rakyat yang menyumbang selamatkan negara zaman PH pestaim jadi kerajaan tu pun dikira berjasa pada n ...

bayar cukai kira sumbangan jugak kan ? ke tak bayar cukai pun kira berjasa jugak ? najib ada tunggakan cukai dia x bayar 1.7billion, tp tetap dikata berjasa. so kita pn x perlu byr cukai utk dikira berjasa ? eh pening.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 5-2-2024 01:31 PM From the mobile phone | Show all posts
Kahkakah...gitu je nuart hanjeng gula- gulakan walanon...patut la kena pecat dgn tun m dulo. Sesia je walanon dok guling2 ats jalan raya nk jatuhkan najib..pastu buat bersih konon benci sgt dgn jibby dan kini walanon plak jadi pembela jbby. Walanon serupa Hanjeng
Reply

Use magic Report

Post time 5-2-2024 01:34 PM | Show all posts

Jangan dilupakan ... Sumbangan besar Najib Razak bagi kejayaan dan kebesaran  agama islam di Alam Melayu dan Alam Semesta semasa beliau menjadi Khalifah .... Hehehehe
Reply

Use magic Report

Post time 5-2-2024 01:37 PM From the mobile phone | Show all posts
Hari tu bukan bang non tak mengaku ada campurtangan kerajaan hari ni ker? Hari ni nada lain pula lepas kantoi dengan lobakman
Reply

Use magic Report

Post time 5-2-2024 01:37 PM From the mobile phone | Show all posts
✓ najib sumbat nuart ke penjara
✓ tun m lepaskan nuart
########
✓tun m sumbat najib ke penjara
✓nuart "lepaskan" najib
Reply

Use magic Report

Post time 5-2-2024 01:39 PM From the mobile phone | Show all posts
MissYouSayang replied at 5-2-2024 01:37 PM
✓ najib sumbat nuart ke penjara
✓ tun m lepaskan nuart
########

Episod lepas ni,

Bang non sumbat Tun M dalam penjara
Najib lepaskan Tun M???
Reply

Use magic Report

Post time 5-2-2024 01:48 PM From the mobile phone | Show all posts
MissYouSayang replied at 5-2-2024 01:37 PM
✓ najib sumbat nuart ke penjara
✓ tun m lepaskan nuart
########

Bkn najib lah sumbat anwar dlm penjara. Kes saiful bukhari x de kaitan ngan kem najib. Kalo tak, takkanlah anwar sakit najib lawat dia

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

Post time 5-2-2024 02:07 PM From the mobile phone | Show all posts
mojarean_X replied at 5-2-2024 01:48 PM
Bkn najib lah sumbat anwar dlm penjara. Kes saiful bukhari x de kaitan ngan kem najib. Kalo tak, t ...

Selama ni walanon yg ckp jibby yg sumbat idola dia ke penjara. So bukan salah jibby la, rhopernyeh salah diri sdiri ketagih main jubo la khens
Reply

Use magic Report

Post time 5-2-2024 02:07 PM | Show all posts
macam celaka geng2 politik... pakat bekap sama korang ja
zunar x keluar kartun baru ke pasal kes ni?
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 5-2-2024 02:10 PM From the mobile phone | Show all posts
naj13 replied at 5-2-2024 01:39 PM
Episod lepas ni,

Bang non sumbat Tun M dalam penjara

Pastu tun m sumbat nuart ke penjara balik.
Turn Jibby  lak lepaskan nuart sebab nak balas jasa balik, ahgitew...
Reply

Use magic Report

Post time 5-2-2024 02:18 PM From the mobile phone | Show all posts
Jadi, pembesar2 negeri, negara, pulis2 yg kaki rasuah tu silaaaaaaaaa gunakan hujah ini utk rayuan hukuman andaaa
Reply

Use magic Report

Post time 5-2-2024 02:19 PM From the mobile phone | Show all posts
So, lps ni kak mah punya turn pun dpt ampun terus buang kes sbb lg byk berjasa pd ngra ke?
Reply

Use magic Report

Post time 5-2-2024 02:27 PM | Show all posts
MissYouSayang replied at 5-2-2024 02:10 PM
Pastu tun m sumbat nuart ke penjara balik.
Turn Jibby  lak lepaskan nuart sebab nak balas jasa bal ...

iols pun rasa2 bangnon bakalan ke penjara semula bila dia dh x jd PM....
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

21-4-2024 01:10 AM GMT+8 , Processed in 0.101007 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list