CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

12Next
Return to list New
View: 18678|Reply: 30

[Tempatan] Akhirnya beranak juga:PMX kata Masalah miskin tegar hampir diselesaikan.Anda bangga?

  [Copy link]
Post time 8-12-2023 12:31 AM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
PENAMPANG – Kerajaan Madani pimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim hampir menyelesaikan isu miskin tegar di negara ini.



Beliau berkata, usaha itu dapat dijayakan hasil kerjasama daripada semua pihak termasuk kementerian dan di semua peringkat termasuk di mukim.

“Alhamdulillah sampai Disember kita hampir selesaikan masalah ini. Yang miskin masih ramai, yang saya maksudkan miskin tegar yang makannya ada masalah, yang bayi menyusu dan untuk anak dia uniform ke sekolah kita telah selesaikan.

IKLAN
“Kita selesaikan kerana muafakat dan kerjasama semua peringkat kerajaan negeri sehingga ke pejabat daerah dan mukim, jadi ini kita jayakan,” katanya ketika berucap sempena sambutan Hari Penjaja dan Peniaga Kecil Peringkat Kebangsaan 2023 (HPPK2023) di Buhavan Square, di sini pada Khamis.

Bagaimanapun, beliau tidak menolak isu di Sabah dan Sarawak berkaitan kos sara hidup yang tinggi berbanding di Semenanjung.

“Di Sabah dan Sarawak masalahnya masih rumit, Ketua Menteri jelaskan pada saya tentang harga ayam, harga beras, harga barang makanan masih tinggi di Sabah.

“Oleh itu saya memutuskan bahawa kita harus tanggani dengan baik kalau perlu suntikan wang kita tambah supaya kita apung dengan harga yang dibantu seperti mana harga ayam sekarang, kerajaan Persekutuan bayar subsidi seperti mana beras kita bayar subsidi supaya kurang kita dapat turunkan sedikit harga barang di Sabah ini.

“Jadi orang-orang Sabah kena tahu kalau tak kita tampung harga itu akan melambung lebih tinggi, bagaimanapun masih tinggi jadi saya minta Timbalan Perdana Menteri II Datuk Seri Fadillah Yusof mempengerusi jawatankuasa khas bagaimana tangani harga barang terutama di Sabah dan Sarawak dengan bantuan kerajaan Persekutuan dan dengan beberapa kaedah lain dan ini akan disegerakan,” jelasnya.

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 8-12-2023 03:07 AM From the mobile phone | Show all posts
Mabuk ketum kah?
Reply

Use magic Report

Post time 8-12-2023 04:40 AM From the mobile phone | Show all posts
Kerap main jubo ni memang blh buat seseorang tu jadi delusional dan seterusnya mereng ke bukti dah ade sekor da tu
Reply

Use magic Report

Post time 8-12-2023 05:11 AM | Show all posts

[t r y i n g   t o   w o r k   o u t   w h a t   y o u r   a v a t a r   r e p r e s e n t s. . . ]
Reply

Use magic Report

Post time 8-12-2023 06:38 AM From the mobile phone | Show all posts
Terbayang2 mamat ni tengah posisi menonggeng atas lantai penjara sambil jubor berlumuran planta kahkahkahkah
Reply

Use magic Report

Post time 8-12-2023 07:31 AM From the mobile phone | Show all posts
Senang sungguh...dlm tempoh setahun
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 8-12-2023 07:35 AM From the mobile phone | Show all posts
WakakakkakakakakakKkK sembang smpai ke bulan..
Reply

Use magic Report

Post time 8-12-2023 07:46 AM From the mobile phone | Show all posts
Ada org caya ka?
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 8-12-2023 07:49 AM From the mobile phone | Show all posts
Highflyer19 replied at 8-12-2023 07:31 AM
Senang sungguh...dlm tempoh setahun

Dah hangpa asyik duk tanyee bukti bukti buktiiu.. sekali dia bg terus miskin tegarr.. hebakk pm aku.  Hahaha.. pm lain sila meninggal sbb tak reti buat keje..
Reply

Use magic Report

Post time 8-12-2023 07:50 AM From the mobile phone | Show all posts
Tinot7 replied at 8-12-2023 07:46 AM
Ada org caya ka?

Ade.. jiran aku salah sekonyaa..hahaha
Reply

Use magic Report

Post time 8-12-2023 07:53 AM From the mobile phone | Show all posts
Tadika kemas ank aii yg yuran rm30 sebulan tu pun masih ada tunggakan..pibg sekolah ank rm50 pun dah hujung tahun ni pun cikgu2 masih dok up suruh bayaq dlm group whatapp..masih ada lg naa yg xmampu bayaq yuran wajib sekolah.
Reply

Use magic Report

Post time 8-12-2023 07:55 AM From the mobile phone | Show all posts
Apa yg dia ckp ni...

Cuba tgk bawah jambatan, ada lg tk gelandangan?
Reply

Use magic Report

Post time 8-12-2023 08:01 AM From the mobile phone | Show all posts
Buritan replied at 8-12-2023 07:50 AM
Ade.. jiran aku salah sekonyaa..hahaha

Iols nak tergelak jahh..
Reply

Use magic Report

Post time 8-12-2023 08:05 AM From the mobile phone | Show all posts
Sabah Sarawak tu ramai warga asing kan..
Kalau sekadar asyik bagi bantuan kewangan je tak membantu sangat tu Dato
Bagilah kerja..
Reply

Use magic Report

Post time 8-12-2023 08:06 AM From the mobile phone | Show all posts
Lagi 1 ramai jantan2 penagih ni..buatla sesuatu yang keras kat mereka2 ni. Biar generasi baru takut nak mencuba
Reply

Use magic Report

Post time 8-12-2023 08:08 AM From the mobile phone | Show all posts
ipes2 replied at 8-12-2023 05:11 AM
[t r y i n g   t o   w o r k   o u t   w h a t   y o u r   a v a t a r   r e p r e s e n t s. . .  ...

BLACK HOLE......ENTER AT YOUR OWN RISK...
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 8-12-2023 08:14 AM From the mobile phone | Show all posts
Bukan masalah aku. Negara super kaya pun ada miskin tegar ni. Orang bodoh pun sama. Perlu untuk keseimbangan ecosystem kerana itu diciptakan.
.
Reply

Use magic Report

Post time 8-12-2023 08:16 AM From the mobile phone | Show all posts
orkid_amani replied at 8-12-2023 07:53 AM
Tadika kemas ank aii yg yuran rm30 sebulan tu pun masih ada tunggakan..pibg sekolah ank rm50 pun dah ...


Yang tak bayar yuran tadika kemas tu kat rumah silap2 ada wifi astro coway bagai.
Reply

Use magic Report

Post time 8-12-2023 08:24 AM From the mobile phone | Show all posts
Decaffeinated replied at 8-12-2023 08:16 AM
Yang tak bayar yuran tadika kemas tu kat rumah silap2 ada wifi astro coway bagai.

Ha'a.. jenis yg liat byr utang ni, mcm tu lah. Ada duit joli kok lain.
Reply

Use magic Report

Post time 8-12-2023 08:33 AM From the mobile phone | Show all posts
Dah nyannyuk atau mai mai
Masalah apo yg dah diselesaikan

Sila beri PENJELASAN YANG TUNTAS
Apo?????????????????????????????????
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

25-2-2024 01:28 AM GMT+8 , Processed in 0.327796 second(s), 51 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list