CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

123Next
Return to list New
View: 22563|Reply: 41

[Tempatan] Mak Aku Ajar Anak Jantan Kena Pandai Buat Kerja Rumah’ – Imran Bard.Anda setuju?

  [Copy link]
Post time 6-12-2023 10:03 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Edited by YgBenar at 6-12-2023 10:06 PM

Pempengaruh media sosial Imran Bard menyatakan dia dan adik beradiknya telah dididik oleh ibu mereka untuk melakukan kerja rumah seperti mengemas dan memasak sejak kecil.

Menerusi perkongsian di TikTok, Imran berkata, meskipun dia anak lelaki, namun ibunya tetap mengajarnya cara menguruskan kerja rumah yang sepatutnya dilakukan kaum wanita.

Kata Imran, didikan tersebut akan diguna pakai kelak sekiranya dia mendirikan rumah tangga.

Aku ada adik beradik lelaki ramai, adik beradik perempuan ada seorang sahaja, tapi yang perempuan dah keluar ikut suami.

Yang jadi anak dara itu aku, faham tak? Kalau orang datang rumah cakap ‘rajin anak dara ni’, aku pun tersipu malu (seloroh).

Mak aku dari kecil dah ajar anak-anak dia, tidak kisah lah jantan (lelaki) ke perempuan tetap kena pandai buat kerja rumah.

Kalau jantan kena pandai buat kerja perempuan, sebab esok lusa anak bini mengandung, tak kan diam melepek rumah berserak.

Dengan kain baju menimbun, tak akan nak suruh bini dalam pantang lipat kain kan.

Dalam perkongsian sama, Imran berkata, ibunya tidak pernah membezakan antara anak lelaki mahupun perempuan.

Mak aku tiada diskriminasi atau membeza-bezakan anak lelaki mahupun perempuan. Jantan tetap kena buat kerja perempuan.


Sementara itu, rata-rata wargamaya yang singgah ke ruangan balas bersetuju dengan pandangan yang diutarakan pempengaruh itu.

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 6-12-2023 10:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Jenis mak yg rajakn ank jantan ujung² nangis kt bucu katil.
Xcaya tnya mil aku.
Mula mmg mngeryih bangga ank (bukan laki aku) sikit² zikir mak.. Mak.. Mak.. Kalo nk apa². Manjahhhhh kunun.
Now nk mintak tolong beli garam pon mak takut kna sergah sbb anak xbiasa angkat jari tolong apa².
Sependa pn mak yg masih kutip basuh.
Bulu pubis dh beruban yachhh..
Acik² porom take note.
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2023 10:22 PM From the mobile phone | Show all posts
X phm nape mak2 ni suka rajakan anak lelaki?
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2023 10:47 PM From the mobile phone | Show all posts
Masalahnya, terlalu keperempuanan kot mak kau didik kau sampai jadik nonok.

But kesah la yang penting hati baek?
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2023 10:48 PM From the mobile phone | Show all posts
Dah makin ramai polowers budak ni. Tapi ok la content dia idok cringe menyakitkan hati so far (bagi aku).
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2023 11:02 PM From the mobile phone | Show all posts
Ajar buat keje rumah sesama tu betul dah...

Tp Mak dia ajar sampai jadi kelempuk ke
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 7-12-2023 12:45 AM From the mobile phone | Show all posts
Padahal kau memang nonokk pun, just mampu buat keje pompuan.....
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2023 01:13 AM From the mobile phone | Show all posts
Mak kau ajar kau macam mana nak layan suami... okey la tu..boleh export ke negara LGBT.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 7-12-2023 01:21 AM From the mobile phone | Show all posts
Mak kau ajar mekap sekali ke
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2023 01:24 AM From the mobile phone | Show all posts
green~tea replied at 6-12-2023 11:02 PM
Ajar buat keje rumah sesama tu betul dah...

Tp Mak dia ajar sampai jadi kelempuk ke

Bapak tak ajar buat keje luar rumah kot
Potong rumput angkat pasu toreh getah dan bg makan lembu
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2023 01:31 AM | Show all posts
Besok kahwin dgn anak menteri.... lepas tu ko propa sampai dpt anak...cerai
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2023 01:41 AM From the mobile phone | Show all posts
baik utk diri sendiri. tkde la rumah bersepah walau hidup bujang.
bila mak sakit ke, boleh la tolong uruskn rumah
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2023 01:45 AM From the mobile phone | Show all posts
Ni indirectly nak cakap mak dia approved jadi kelempuk ke?
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2023 03:02 AM From the mobile phone | Show all posts
Sbb adik beradik heol seko je pompuan…so heol ni masa kekecik grooming ala2 gegirl..dah beso jd nonok wannabe….skru longgar sgt dek non..genZ skrg byk kenonokan ye uolss…mcm dedulu geng nonoks ni sorok dlm lemari jek..skrg open gittew..lantak ko la dek non…jgn smp buang bebirddd udah lerr…
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2023 07:36 AM From the mobile phone | Show all posts
Iolss pun didik anak2 tuk kemas rumah,memasaK segala x kira laki atau perempuan..banyak cantik masing2 dah sekolah nk mak bt itu ini...laki ke perempuan ke x de makna nye nk gantung tgn...
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2023 07:42 AM From the mobile phone | Show all posts
Pdhal sbb dh beradik ko laki sume kekdahnya mak ko nk biar je dok saja x reti nk tolong dia lgsung??
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 7-12-2023 08:26 AM From the mobile phone | Show all posts
Ak rase kat umah ak ank2 lelaki ak plg ringan tulang compere ngn ank dara ak.. Risau pulak ak kawen nnti jd pemalas laki pulak yg kn buat keje umah
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2023 08:35 AM | Show all posts
masa PKP rajin le jugak tertengok dak Imran ni....ok je asalkan kau jangan makan sambil bercakap sis....bersepai2 burokkkk ghoman eh!!!


sementara tu ada mak yang jenis sayang nau anak pompuan sampai tak reti buat keje. semua kije mak buat. balik kampung bangun pagi dah la lambat, nak buat susu anak tanya mak ada air panas tak? air tu tade kaki nak masuk dalam cerek.

dah bangun berkumpul anak beranak yang pompuan menyembang tade kisah anak nak mandi ke lapau ke berak ke. semua laki dgn mak setelkan. pandai jeles plak tu bila jiran sebelah puji laki kau rajin.....tatau la kalau terancam sbb jiran jando mudo
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2023 08:40 AM | Show all posts
Breaking news: Ibubapa ajar life skills penting dengan anak lelaki. Seluruh negara terkesima dan terharu.

Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2023 09:32 AM | Show all posts
Aku ada kenal someone ni, sejenis tak apa letak situ mak basuh pakaian pun mak basuhkan.  anak kata mak pakaian ini kena basuh tangan maka mak pun basuhlah dengan tangan iols dlm hati hayoooo seyes lah cannot brain
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

24-2-2024 11:49 AM GMT+8 , Processed in 0.079612 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list