CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

12Next
Return to list New
View: 26173|Reply: 22

"Padang Sekolah Dan Bendang Lagi Cantik Dari Stadium Nasional Bukit Jalil"

  [Copy link]
Post time 6-12-2023 06:07 PM | Show all posts |Read mode
PETALING JAYA – Keadaan padang Stadium Nasional Bukit Jalil (SNBJ) disifatkan teruk seolah-olah belum bersedia sepenuhnya bagi aksi final Piala Malaysia yang akan berlangsung pada Jumaat ini.


Menerusi video yang dimuat naik di media sosial, kelihatan beberapa pekerja melakukan kerja-kerja menabur sesuatu bahan bagi mengembalikan keadaan padang SNBJ.


Bagaimanapun, tindakan itu mendapat kritikan dan komen sinis daripada orang ramai yang mendakwa kerja penambahbaikan itu tidak sempat untuk aksi final Piala Malaysia.










Bukan itu sahaja, mereka turut membandingkan keadaan padang SNBJ itu dengan padang sekolah.


“Padang sekolah lagi cantik,” kata pengguna Facebook yang turut diakui seorang lagi netizen dengan mengatakan bendang juga lebih cantik.


“Macam tabur benih pokok je,” kata seorang lagi netizen merujuk kepada perbuatan pekerja itu dan kemudian dibalas individu lain, “malam ini tumbuhlah, ini benih baik punya”.


Selain itu, ada pengguna media sosial yang meninggalkan komen yang bimbang keselamatan pemain berdasarkan keadaan tekini padang SNBJ.


“Boleh cedera pemain,” kata individu itu.


“Tengok pun ngeri, boleh ‘makan’ buku lali dengan lutut,” kata pengguna lain.


Kosmo! hari ini melaporkan keadaan padang SNBJ terus menjadi tanda tanya sama ada bersedia atau tidak untuk digunakan pada final Piala Malaysia melibatkan Terengganu FC (TFC) dan Johor Darul Ta’zim (JDT) pada Jumaat ini.




Pihak Liga Bola Sepak Malaysia dan Perbadanan Stadium Nasional masih belum mengeluarkan sebarang kenyataan rasmi mengenai isu padang yang telah didedahkan Tunku Mahkota Johor, Tunku Ismail Sultan Ibrahim pada Isnin lepas.


Pemerhati sukan negara, Datuk Dr. Pekan Ramli dipetik berkata, barisan pemain kedua-dua pasukan berisiko untuk mengalami kecederaan andai keadaan padang tidak dipulihkan dalam masa kurang tiga hari lagi menjelang final. –CARI


Sumber: Kosmo

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 6-12-2023 06:23 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by stingergrumpy at 6-12-2023 06:24 PM

Chaiyok Hans Isaac , chaiyok....

Pestabola  diikuti dgn kemampatan stage gergasi concert coldplay dan hentaken ribuan kaki penonton penonton konsert diatas permukaan padang walau beralas....dlm keadaan cuaca yg lembab......memang wajarler keadaan padang seperti hari ini...

Beri je piala malaysia pada JDT....tak payah adakhen perlawanan akhir.....

Kahkahkahkah
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2023 06:32 PM From the mobile phone | Show all posts
Berita baik tuk PASUKAN YG KALAH.....
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2023 06:33 PM From the mobile phone | Show all posts
Pelir keras


Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2023 03:35 PM | Show all posts
hahaha dh kenapa hodoh rupe padang tu...
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2023 08:56 PM From the mobile phone | Show all posts
Haritu konpiden si HI kata boleh repair...
Bila artis jaga padang...tu yg jadi gitu
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 7-12-2023 09:31 PM From the mobile phone | Show all posts
Kikiki muka tmj td xpuas hati. Klau i dah mengamuk kt situ. Dah la heols yg sponsor rumput baru. Pihak stadium kena jawab la sbb penganjur konsert suppose dah byr kan?
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2023 09:32 PM From the mobile phone | Show all posts
haruslah replied at 7-12-2023 08:56 PM
Haritu konpiden si HI kata boleh repair...
Bila artis jaga padang...tu yg jadi gitu

Bodo gila. Mlm sblm baru minta maaf. Dari 23 nov, buat apa selama ni?  Xde la kejap sgt jarak masa. Xsepatutnya buruk mcm tu
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 7-12-2023 09:53 PM From the mobile phone | Show all posts
Tahniah pengikut2 Coldpelir dan Dajjal....
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2023 09:56 PM From the mobile phone | Show all posts
abe hans kompiden dengan pormula dia boleh recover kan?

kihkihkih
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2023 10:06 PM From the mobile phone | Show all posts
anony-mous replied at 7-12-2023 09:32 PM
Bodo gila. Mlm sblm baru minta maaf. Dari 23 nov, buat apa selama ni?  Xde la kejap sgt jarak masa ...

Dia confident dgn formula dia
Cakap pun dah acah2 kj
Reply

Use magic Report

Post time 8-12-2023 01:17 AM From the mobile phone | Show all posts
Edited by ekselen at 8-12-2023 01:19 AM
haruslah replied at 7-12-2023 08:56 PM
Haritu konpiden si HI kata boleh repair...
Bila artis jaga padang...tu yg jadi gitu


mmg le boleh repair tp nk bg dia jadik spt sediakala tu lamberttt lg lah... mimpi je la nk buat final ngan keadaan padang yg cantik...kan tmj ckp aritu yg keadaan padang x sedia guna dlm bbrp bulan tp psm ckp ok boleh guna... psl dh tau padang batu buat napelahhh nk jgk guna utk konsertla bagai..tgk kat luar negara padang depa jaga betul..si HI ni apa je dia tau psl maintenance padang ni semua?kena ambik tau lah psl segala bab kualiti tu bkn main hentam ckp mcm tin kosong
Reply

Use magic Report

Post time 8-12-2023 01:23 AM From the mobile phone | Show all posts
Kalau iols pun mengamuk.. huduhnya padang
Reply

Use magic Report

Post time 8-12-2023 04:36 AM From the mobile phone | Show all posts
Fans kolpelir memang sial. Dah bagi rumput free, taknak jaga plak. Dah la mahal rumput tu. Piyem bapok tua kaki jubo lak mcm biase lepas tgn
Reply

Use magic Report

Post time 8-12-2023 04:43 AM From the mobile phone | Show all posts
damian_lee replied at 7-12-2023 09:56 PM
abe hans kompiden dengan pormula dia boleh recover kan?

kihkihkih

Tu mmg kepakaran org2 peegayarr @ peeeh
Reply

Use magic Report

Post time 8-12-2023 06:30 AM From the mobile phone | Show all posts
Elok2 rumput baru nak hidup dah kena lenjan. Biarlah akar rumput tu kuat dulu. Bodonya pengurusan ni. Mentang2 di sponsor ko buat xtau jemm.. duit hangus camtu je.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 8-12-2023 06:36 AM From the mobile phone | Show all posts
Bangang sgt mgmt stadium ni .yg bg statement pun bangang berjemaah.m
Reply

Use magic Report

Post time 8-12-2023 06:49 AM From the mobile phone | Show all posts
Mcm beruk dpt bunga ataupun tikus baiki labu
Reply

Use magic Report

Post time 8-12-2023 08:27 AM From the mobile phone | Show all posts
ekselen replied at 8-12-2023 01:17 AM
mmg le boleh repair tp nk bg dia jadik spt sediakala tu lamberttt lg lah... mimpi je la nk buat fi ...

Sama mcm padang masa sebelum lawan kyrgystan haritu
Padang belum ready
Tp confident nye PSM mmg x boleh bwk bincang

Ni pun PSM confident aritu. Sehari sebelum baru nak minta maaf
HI senyap sunyi...KBS pun senyap

Dah la player jdt ramai national player
Mmg bising la tmj kalau injured...
Reply

Use magic Report

Post time 8-12-2023 08:28 AM From the mobile phone | Show all posts
Dgn musim ujan nye KL ni
Mmg mcm bendang la jwb nye
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

22-2-2024 12:46 PM GMT+8 , Processed in 0.070127 second(s), 46 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list