CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

12Next
Return to list New
View: 4703|Reply: 38

[Politik] Ahmad Samsuri boleh jadi PM sebelum PRU16, kalau PAS berjaya yakinkan UMNO untuk bekerjasama semula – Isham Jalil

  [Copy link]
Post time 6-12-2023 10:35 AM | Show all posts |Read mode




2 Disember lalu, calon PAS bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Kemaman, Ahmad Samsuri Mokhtar, menang dengan majoriti 37,220 undi, menewaskan calon Barisan Nasional (BN, Jeneral (B) Tan Sri Raja Mohamed Affandi Raja Mohamed Noor.

Susulan kemenangannya itu, Ahli Majlis Kerja Tertinggi UMNO, Isham Jalil berkata, Ahmad Samsuri boleh menjadi perdana menteri sebelum Pilihan Raya Umum ke-16, sekiranya PAS berjaya menyakin UMNO untuk berkerjasama semula.

“…jika mereka berjaya menyakinkan UMNO untuk bermuafakat semula, maka tidak mustahil Kerajaan Perpaduan ini akan tumbang dan digantikan dengan Kerajaan Muafakat dalam masa terdekat,” katanya memetik laporan daripada Malaysia Gazette, Selasa, 5 November 2023.

Mengulas mengenai kekalahan BN di PRK Kemaman, Isham mendedahkan sikap segelintir individu dalam UMNO yang terlalu berlebihan dalam mempertahankan DAP menjadi punca kekalahan BN, Sabtu lalu.

Sikap lebih sudu dari kuah itu telah menjejaskan sokongan orang Melayu terhadap UMNO.

“Jadi saya nak cakap, cukup-cukuplah jadi ‘penjilat DAP’,” katanya memetik daripada rakaman video yang disiarkan di laman Facebook Isham, hari ini.

Sumber: Malaysia Gazette


This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 6-12-2023 10:37 AM From the mobile phone | Show all posts
Edited by mojarean_X at 6-12-2023 10:41 AM

Semoga dipermudahkan. Pastikan letak syarat pembebasan najib sbg syarat utama kerjasama. Sbb utama slps kerajaan dibentuk, pengaruh najib diperlukan utk kerajaan kekal stabil
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2023 10:38 AM | Show all posts
Tak payah propa lah. Nak tebuk atap sebab akaun Bersatu kena beku...

dan ko plak nak Najib bebas. Acik2 forem boleh la ko nak kelentong.
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2023 10:38 AM From the mobile phone | Show all posts
Saya sokom mcmnila org bijak cukup kriteria bkan sembang gajah terbang tau2 tgk ganu kemajuang tiada batasang.
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 6-12-2023 12:35 PM | Show all posts
mojarean_X replied at 6-12-2023 10:37 AM
Semoga dipermudahkan. Pastikan letak syarat pembebasan najib sbg syarat utama kerjasama. Sbb utama s ...



dan masukkan wak jahid
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 6-12-2023 12:36 PM | Show all posts
rospinki replied at 6-12-2023 10:38 AM
Saya sokom mcmnila org bijak cukup kriteria bkan sembang gajah terbang tau2 tgk ganu kemaju ...



orang bijak tak cakap merapu2.dia buat kerja je tak ada kutuk2 orang
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 6-12-2023 12:37 PM From the mobile phone | Show all posts
chacon replied at 6-12-2023 12:35 PM
dan masukkan wak jahid

Wak jahid dh nk bersara dah. Tu yg ada ura2 nk jd TYT Melaka. Tp bar council bkn main bitter soh semak blk DNAA Zahid
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2023 12:38 PM From the mobile phone | Show all posts
chacon replied at 6-12-2023 12:36 PM
orang bijak tak cakap merapu2.dia buat kerja je tak ada kutuk2 orang

exactly. meols stuju. spjg bkempen pun dia sgt bhati2 dlm mnjawab soalan wartawan. wpun dia mb,dia mngambil langkah slamat x umumkan apa2 peruntukan atau projek tmasuk dgn ganjaran kakitangan awam ganu.  
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 6-12-2023 12:40 PM From the mobile phone | Show all posts
Takkan sbb menang kat terengganu terus layak jd PM?

Nnt 5 tahun lagi kita undi semula ok, penat la setiap tahun nk kena tukar pm
Bila tukar pm maka tukar juga menteri sana sini, segala visi misi pun tukar juga.
Org yg rigid rutin akan menderita tiap kali kena tukar2 nih.

Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2023 03:37 PM | Show all posts
chacon replied at 6-12-2023 12:36 PM
orang bijak tak cakap merapu2.dia buat kerja je tak ada kutuk2 orang

khuennnn...merapu mereban mcm org porem perengai
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2023 03:39 PM From the mobile phone | Show all posts
Antara bukti pencapaian terbesar Dr.Sam utk jadi PM Msia..menyediakan 20k peluang pkerjaan utk ank2 Tganu di negeri PH








This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2023 03:46 PM | Show all posts
secara peribadi mmg ada penyokong, ahli malah ahli parlimen yg tak suka DAP. I punya andaian, selepas beberapa ahli parlimen bersatu menyatakan sokongan kepada Anwar tanpa perlu melepaskan kerusi parlimen mungkin 'kaedah' yg dikaji oleh PN sebagai uji kaji. Tiada seorang pun yg perlu letak jawatan sebagai ahli parlimen.

So lepas ini mana2 ahli UMNO boleh menyatakan hilang sokongan pada Anwar dan menyokong calon PM baharu. Jadi x mungkin ahli parlimen ini akan dipaksa dgn akta lompat parti kerana tiada mana2 ahli parlimen bersatu dipaksa buat begitu.
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2023 04:11 PM | Show all posts
udah2 la..move on la..rakyat penat la..teruskan je la khidupan sampi next PRU..semak la korang ni asyik nak tebuk atap, tebuk dinding segala.
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2023 04:16 PM From the mobile phone | Show all posts
pokokmeranti replied at 6-12-2023 03:46 PM
secara peribadi mmg ada penyokong, ahli malah ahli parlimen yg tak suka DAP. I punya andaian, selepa ...

Adakah yg sokong tu tiba2 tarik sokongan blk bilamana geng umno dh beralih sokongan
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2023 04:21 PM | Show all posts
mojarean_X replied at 6-12-2023 04:16 PM
Adakah yg sokong tu tiba2 tarik sokongan blk bilamana geng umno dh beralih sokongan

dalam politik itu boleh berlaku. dah terbukti menyatakan sokongan kepada pihak lawan telah disahkan oleh speaker bahawa tidak hilang sebagai ahli parlimen. I punya teori itu yg PN nak tunjuk kepada UMNO dan parti lain bahawa menyatakan sokongan kepada PN utk melantik PM baharu tak perlu kosongkan kerusi. Itu sbb ada asas keyakinan mereka kerajaan PMX boleh ditumbangkan.
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2023 04:22 PM From the mobile phone | Show all posts
Ni isham kata. Bukan wakjaid kata.

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 6-12-2023 04:24 PM From the mobile phone | Show all posts
Apa yang berebut2 jadik PM ni
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2023 04:31 PM From the mobile phone | Show all posts
X de mana2 gabungan pun yg menang majority masa PRU15, jd keadaan mmg sudah dijangka yg bila2 masa boleh berlaku perubahan jika salah satu gabungan berubah fikiran
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2023 05:11 PM | Show all posts
Okeh daddy
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2023 05:22 PM From the mobile phone | Show all posts
Klo dia jadi pm ok jelah. Janji muka baru.

Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

26-2-2024 09:55 PM GMT+8 , Processed in 0.580448 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list