CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

12Next
Return to list New
View: 23680|Reply: 28

[Tempatan] Update:Kanak-kanak autistik, Zayn Rayyan ditemui meninggal dunia.Al Fatihah

  [Copy link]
Post time 5-12-2023 11:49 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Edited by YgBenar at 6-12-2023 11:50 PM

PETALING JAYA – Suasana hiba menyelubungi penduduk di Apartment Idaman, Damansara Damai, di sini sebaik sahaja jasad kanak-kanak autistik yang dilaporkan hilang sejak semalam, ditemui.

Rata-rata penduduk di sini masih lagi menunggu proses membawa keluar mayat Zayn Rayyan Abdul Matiin, 6, yang ditemui di sebatang sungai berhampiran lokasi mangsa hilang.

Terdahulu, Kosmo! melaporkan, mayat kanak-kanak autistik, Zayn Rayyan ditemui meninggal dunia kira-kira pukul 10 malam ini.

Penemuan tersebut hasil kerjasama 40 anggota polis Petaling Jaya serta 60 wakil penduduk Apartment Idaman yang melakukan misi pencarian kanak-kanak tersebut.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Mohamad Fakhrudin Abd Hamid yang berada di lokasi kejadian mengesahkan penemuan tersebut dan akan memaklumkan fakta kejadian sebentar lagi. – KOSMO! ONLINE.

Petaling Jaya- Seorang kanak-kanak lelaki berusia enam tahun yang dikenali sebagai Zayn Rayyan dilapor hilang sejak tengah hari tadi.

Perkara itu telah dikongsikan oleh ibu kanak-kanak tersebut, Izz Manaf di laman Facebook miliknya hari ini.

Menurut perkongsian tersebut, Zayn Rayyan yang merupakan kanak-kanak Orang Kelainan Upaya (OKU) Autism dan tidak boleh bercakap dilapor hilang sejak 12 tengah hari tadi.

Izz Manaf berkata, ketika Zayn Rayyan hilang, dia memakai pakaian baju sekolah berkolar berwarna putih, berseluar hitam dan berkasut sekolah.


Selain itu, baju yang dipakai oleh Zayn Rayyan juga terdapat tampalan lencana Sekolah Kebangsaan Damansara Damai 2 (SKDD2), Petaling Jaya, Selangor.

Orang ramai yang mempunyai maklumat atau terjumpa dengan Zayn Rayyan diminta menghubungi ibu bapa kepada pelajar berkenaan di talian 011-51687158 atau 011-33119578.

Sementara itu, berita kehilangan pelajar berkenaan turut dikongsikan oleh SKDD2 menerusi laman facebook sekolah berkenaan sebentar tadi.

Semoga adik Zayn Rayyan berada dalam keadaan baik dan ditemui dalam kadar yang segera.

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 6-12-2023 12:30 AM | Show all posts
Sekarang dah tgh mlm. Dah jumpa belum? Kesiannya. Harap adik nih dijumpai dgn segera dan dlm keadaan selamat.
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2023 07:05 AM From the mobile phone | Show all posts
Comey budak nya
Harap DPT jumpa la Wei..
Libang libu maknya
Iols kalau Gini pung mcm2 pikior Kome
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2023 07:32 AM From the mobile phone | Show all posts
Perkara yg paling takut jadi.
Sebaya anak meols yg jugak autistic & tader 2ways communication.
Harap Allah jaga & adik ni ditemukan org.
Boleh gila kalo jadi kt diri sendri
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2023 07:35 AM | Show all posts
Ya Allah permudahkan urusan ibubapanya dan masyarakat untuk menjumpai adik tersebut dalam keadaan selamat.
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2023 07:42 AM From the mobile phone | Show all posts
Edited by Suchi at 6-12-2023 07:44 AM


Moga ditemui la sian memikirkan dia dh mkn ke blm.
Dah la tak bleh berckp, biasanya autistik ni memilih mkn hanya mak pak dia je tau apa yg dia suka mkn.

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 6-12-2023 07:44 AM From the mobile phone | Show all posts
Tak faham hilang ketika bersama ibu berdekatan dgn rumah ketika pulang dari sekolah tu mcmna? Ibu dia terlepas pandang ka apa? Adoiii moga dipermudahkan urusan pencarian adik ni..sebaya dgn ank aii
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2023 07:45 AM From the mobile phone | Show all posts
moga ada berita baik pagi ni.
moga Allah swt permudahkan urusan anak istimewa ni
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 6-12-2023 08:04 AM From the mobile phone | Show all posts
Tak jumpa lg ke? Dah pagi ni.. malam td nampak Kat fb. Comelnya budak ni. Harap jumpa dgn selamat.
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2023 08:17 AM From the mobile phone | Show all posts
Budak ini pakai ID necklace?....
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2023 08:27 AM | Show all posts
ya Allah kesian betul,,,dah la budak tu comel sgt2...
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2023 08:28 AM | Show all posts
setakat ni maseh belum jumpa adik ni lagi
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2023 08:32 AM | Show all posts
orkid_amani replied at 6-12-2023 07:44 AM
Tak faham hilang ketika bersama ibu berdekatan dgn rumah ketika pulang dari sekolah tu mcmna? Ibu di ...

Mak pegang barang. Anak kat belakang. Toleh2 anak da takde.
Hopefully jumpa la. Next time berjalan pakai la harnest tangan...
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2023 08:58 AM | Show all posts
Allahu, tak jumpa lagi rupanya.. mana ko pegi dik.. moga dia sentiasa dibawah perlindungan Allah SWT.
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2023 08:59 AM From the mobile phone | Show all posts
Bdk special gini suka menyorok kan. Org nk buat pape kt dia tu zmn skrg jrg sgt la. Semoga ada yg jumpa.
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2023 10:00 AM | Show all posts
semoga anak ni ditemui dgn selamat hendaknya..
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 6-12-2023 10:07 AM From the mobile phone | Show all posts
nuryakmal replied at 6-12-2023 08:32 AM
Mak pegang barang. Anak kat belakang. Toleh2 anak da takde.
Hopefully jumpa la. Next time berjala ...

Iols mana2 even anak da 9 thn..iols suruh jalan depan.. X bagi jalan blkg..sebb X nampak dkt Mata.. tapi kesian sbb autism Kan..Susah nak kawal Dan dgr arahan..comel awak dik..moga ditemui dgn slmt
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2023 10:10 AM | Show all posts
malaysia ni antara negara yg masih belum selamat utk kanak2...we need to work harder to keep children safe...masyarakat kita masih ambil mudah keselamatan kanak2...
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2023 10:14 AM | Show all posts
kesian nya...moga cepat ditemui
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2023 10:23 AM | Show all posts
tadi baca mak disuruh pegang kalau jumpa...jangan lepas dia buas kot.
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

4-3-2024 03:44 AM GMT+8 , Processed in 0.323378 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list