CariDotMy

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

123Next
Return to list New
View: 3578|Reply: 46

[Politik] Konsert goyang tet*k langgar Enakmen Kawalan Hiburan Kelantan, maka nikmat Tuhanmu yang manakah yang kamu telah dustakan?!!!

  [Copy link]
Post time 27-11-2023 10:51 PM | Show all posts |Read mode
Edited by pengecattaik at 28-11-2023 11:49 PM



Bachok: Wanita PKR Kelantan menuntut kerajaan negeri menyiasat konsert yang berlangsung di Bachok pada Jumaat lalu membabitkan penyanyi dari Thailand.

Ketuanya, Nor Azmiza Mamat berkata, ia susulan penularan video berkaitan konsert itu yang menampilkan artis berpakaian mencolok mata.

Katanya, persembahan membabitkan artis dikenali sebagai Thungpang Chanoknan yang disertai penari itu berjalan dalam keadaan tidak memenuhi Enakmen Kawalan Hiburan Negeri Kelantan.

"Difahamkan, konsert itu dianjurkan sempena Pesta Loy Krathong.

"Kami menyokong pelaksanaan enakmen itu namun melihat konsert yang berlangsung, kami menuntut kerajaan negeri membuat siasatan lanjut serta mengambil tindakan sewajarnya kerana jelas ia melanggar Enakmen Kawalan Hiburan Kelantan.

"Kami juga menuntut sebarang konsert selepas ini benar-benar mematuhi enakmen itu melalui penguatkuasaan tegas," katanya pada kenyataan, hari ini.

Azmiza berkata, dia percaya seluruh rakyat Kelantan tidak mahu enakmen yang dibanggakan selama ini dipandang enteng atau dianggap kosmetik semata-mata.

Beliau turut mempersoal adalah konsert di Bachok itu terkecuali daripada Enakmen Kawalan Hiburan Kelantan.


Disiarkan pada: November 27, 2023 @ 2:32am



https://www.hmetro.com.my/mutakhir/2023/11/1034654/konsert-mencolok-mata-di-bachok-langgar-enakmen-hiburan-kelantan-kenapa



Multiple Polls: ( Max 3 choices ), Total 30 Users voted

Count down: 136 Days12 Hours50 min.

Your User group have no permission to vote

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 28-11-2023 12:39 AM From the mobile phone | Show all posts
Setazah Semah binti Harun dah komen ka apa pasal dosa maksiat?
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 28-11-2023 12:53 AM From the mobile phone | Show all posts
Kahkahkah walaun…..

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

Post time 28-11-2023 02:01 AM From the mobile phone | Show all posts
dua_chzy replied at 28-11-2023 12:39 AM
Setazah Semah binti Harun dah komen ka apa pasal dosa maksiat?

Dia tak perlu komen pun. Majlis tertutup untuk non-moslem. Tiada isu dosa, tiada isu maksiat. Bukan macam yang satu lagi tu, majlis terbuka untuk semua agama. Dia macam ni la, kalau non-moslem nak buat parti mabuk di rumah mereka, itu lobai tak kacau, tapi kalau nak buat Octoberfest di stadium Kota Bharu, langkah mayat lobai dahulu.
Reply

Use magic Report

Post time 28-11-2023 02:15 AM From the mobile phone | Show all posts
Triple_8 replied at 28-11-2023 02:01 AM
Dia tak perlu komen pun. Majlis tertutup untuk non-moslem. Tiada isu dosa, tiada isu maksiat. Buka ...

Konsert di KL undang bala…

Konsert di Bachok undang keberkatan…

Reply

Use magic Report

Post time 28-11-2023 02:20 AM From the mobile phone | Show all posts
laqoyah replied at 28-11-2023 02:15 AM
Konsert di KL undang bala…

Konsert di Bachok undang keberkatan…

Teruk sungguh kualiti walanon/walanontit sejak kejatuhan tamadun reformasi. Provokasi murahan dari hujung bibir sampai hujung dubur.
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 28-11-2023 02:24 AM From the mobile phone | Show all posts
Triple_8 replied at 28-11-2023 02:20 AM
Teruk sungguh kualiti walanon/walanontit sejak kejatuhan tamadun reformasi. Provokasi murahan dari ...

Kena kat puak sendiri menggelupoh..,

Utk siam buddha tapi yg dtg melayu islam bodoh. Ada sapa pantau buddha atau islam yg datang? Simpan sikit munafik tu wey!
Reply

Use magic Report

Post time 28-11-2023 02:28 AM From the mobile phone | Show all posts
Berapa byk thread ni?


Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 28-11-2023 02:30 AM From the mobile phone | Show all posts
laqoyah replied at 28-11-2023 02:24 AM
Kena kat puak sendiri menggelupoh..,

Utk siam buddha tapi yg dtg melayu islam bodoh. Ada sapa pan ...

Engkau pergi juga ke sampai tahu orang Islam pun hadir? Berapa orang? Satu ribu atau satu orang? Atau engkau nampak muka-muka orang Siam Kelantan dalam video yang macam muka orang Melayu itu, lantas engkau fitnah orang Melayu muslim Kelantan?
Reply

Use magic Report

Post time 28-11-2023 02:51 AM From the mobile phone | Show all posts
Triple_8 replied at 27-11-2023 06:01 PM
Dia tak perlu komen pun. Majlis tertutup untuk non-moslem. Tiada isu dosa, tiada isu maksiat. Buka ...

Apa lak tiada kalau umat Islam senipis kulit bawang terlepas dalam tu?
Reply

Use magic Report

Post time 28-11-2023 02:52 AM From the mobile phone | Show all posts
Ntahnya.

Tertutup ke pon?
Reply

Use magic Report

Post time 28-11-2023 02:56 AM | Show all posts
LOL menggelabah walaun backup..tertutop konon...siapa yg kasi lesen? Siam ker? POODAHHH!!!

Reply

Use magic Report

Post time 28-11-2023 03:01 AM From the mobile phone | Show all posts
dua_chzy replied at 28-11-2023 02:51 AM
Apa lak tiada kalau umat Islam senipis kulit bawang terlepas dalam tu?

Kalau ada kulit bawang terlepas di situ, ia bukan lagi masalah kerajaan negeri.
Reply

Use magic Report

Post time 28-11-2023 03:22 AM From the mobile phone | Show all posts
Triple_8 replied at 28-11-2023 02:30 AM
Engkau pergi juga ke sampai tahu orang Islam pun hadir? Berapa orang? Satu ribu atau satu orang? A ...

Acehceh..
So… ikut naratif ko boleh lah konsert. Coldplay tu internesyenel.. habistu knp puak korang  paling menyalak suruh boikot ??
Reply

Use magic Report

Post time 28-11-2023 06:43 AM From the mobile phone | Show all posts
Triple_8 replied at 28-11-2023 02:01 AM
Dia tak perlu komen pun. Majlis tertutup untuk non-moslem. Tiada isu dosa, tiada isu maksiat. Buka ...

Majlis tertutup? Stadium tu pun tertutup, beza dia pi stadium kena bayar mahal tak semua mampu, ni kat temple ni kena bayar ke free semua jenis manusia boleh masuk ke idok?  
Apalah tak dosa nya, dah tersebar satu malaysia video penyanyi penari pakai baju kain cukup, tutup teks dgn nok saja.  Berapa kali orang islam ketik ulang video joget tu nengok mek tu goyang2? Berapa kali hang pulak ketik tengok would be a better question.  Dia kejung as in photo bukan video pun hang dah tengok dia tak tutup aurat tu, kena kat hang tu bukan dosa ke? Hang pikir maksiat tu sex je kan. Dah ramai2 tu dok ada lak mat pit ke palatao melayu selam mcm hang masuk gi curi beg org, dok tarik rantai meh, itu bukan maksiat ker?  Tuh, sakitnya di mana?
Reply

Use magic Report

Post time 28-11-2023 06:48 AM From the mobile phone | Show all posts
sharlenetexas replied at 28-11-2023 02:28 AM
Berapa byk thread ni?

Tak pergi join ke sis?
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 28-11-2023 07:13 AM From the mobile phone | Show all posts
dua_chzy replied at 28-11-2023 12:39 AM
Setazah Semah binti Harun dah komen ka apa pasal dosa maksiat?

Xperlu komen.
Sah ummah isley kt sana well aware menda tuh maksiat
Yg p kompom hanya non moslem
Purcaya la.
Xkan lobai nk menipuuuu
Reply

Use magic Report

Post time 28-11-2023 07:20 AM From the mobile phone | Show all posts
Kata negara demokrasi kan. Adakah rmai butthurt sbb wlaupun pas yg memerintah, tetapi majlis tertutup di temple budhha mcm ni dibenarkan diadakan di sana?
Yg tunjukkan Islam itu bertoleransi.

Double standard lah walaun malaun ni. Nampak semuanya buruk if Islam kan....n very the in denial lah...
Kesian sggh pemikiran mcm ni.
Reply

Use magic Report

Post time 28-11-2023 07:38 AM | Show all posts
Triple_8 replied at 28-11-2023 02:01 AM
Dia tak perlu komen pun. Majlis tertutup untuk non-moslem. Tiada isu dosa, tiada isu maksiat. Buka ...

so kiranya majlis tertutup dan khas utk non-muslim maka ianya tidak menjadi isu? klu itu maksudnya, xde isu la pusat perjudian di Genting. mmg khusus utk non-muslim, yg muslim x boleh masuk. kiranya perjudian itu dilaksanakan secara tertutup.

tak perlulah tutup pusat hiburan/pub dan sebagainya sbb mmg sentiasa dalam tertutup. muslim di larang masuk.

lepas nie PAS x boleh nak komplen lebih2 lah ye?

ke macam mana?
Reply

Use magic Report

Post time 28-11-2023 09:24 AM From the mobile phone | Show all posts
Lobai x kelakar x sah!!

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

13-7-2024 10:58 AM GMT+8 , Processed in 0.266941 second(s), 54 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list