CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

123Next
Return to list New
View: 6569|Reply: 52

"Hah Ni, Pekerja Pembekal Kain Lace, Kami Cabar Datang Penang,"-Makcik Kemboja Didakwa Tak Bayar Hutang!

  [Copy link]
Post time 24-11-2023 10:50 AM | Show all posts |Read mode
Kontroversi Madame Mariyah atau Makcik Kemboja yang menggelar kaum Melayu pemalas belum berkesudahan.


Terbaharu, timbul pula dakwaan mengatakan dia culas membayar hutang kepada pembekal kain renda yang ditempahnya.


Menerusi video yang dimuat naik pembekal kain renda @lacegallery, pihak mereka meminta agar Makcik Kemboja dan anaknya untuk menyelesaikan hutang yang telah tertunggak.










"Hah ni, pekerja pembekal kain lace kat sini. Kepada anak Mak Cik Kemboja tu, kami pun nak cabar anda untuk datang Penang dan tunjukkan diri di kedai kami.


"Tapi bukan datang saja-sajalah, datanglah bawa sejumlah hutang yang belum dibayar tu. Ajak mak awak tu sekali ke kedai kami dan apa katalah kita bincang elok-elok."


Di akhir video tersebut, individu berkenaan juga menitipkan pesanan kepada orang ramai agar menjadi insan yang bertanggungjawab dalam melangsaikan hutang @Amirul Ilyasha


makcik



"Bukan Mak Cik Kemboja ja, termasuklah semua yang berhutang di luar sana jangan lupa bayar hutang."


Di ruangan komen, rata-rata netizen tertarik dan memuji individu berkenaan yang dilihat bijak menggunakan situasi semasa untuk meminta hutangnya dari pihak Mariyah.


Mereka juga berpendapat, tindakan individu tersebut memuat naik video membuktikan golongan Melayu yang dikatakan malas juga mampu berjaya dengan perniagaan sendiri.


Terdahulu, Mariyah menerima kecaman teruk selepas mengeluarkan kenyataan berbaur gurauan dengan mengatakan dirinya yang berketurunan Kemboja lebih rajin bekerja berbanding dengan orang Melayu yang dilabel sebagai pemalas.


Susulan itu, Mariyah yang merupakan pemilik sebuah gedung tekstil yang menjalankan perniagaan jahitan pukal di Skudai, Johor tampil membuat permohonan maaf secara terbuka.


Kemudian, Mariyah turut mengucapkan ribuan terima kasih kepada Tunku Mahkota Johor atau TMJ kerana memberi keizinan untuk dirinya menjalankan perniagaan di negeri Johor. -CARI
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 24-11-2023 10:55 AM | Show all posts
aduuuuu mcm2 hal keluar...hambek!
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2023 11:41 AM From the mobile phone | Show all posts
Adan uke acik kemboja kihkih
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2023 12:02 PM | Show all posts
astaga              
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2023 12:15 PM From the mobile phone | Show all posts
Kasik buang negeri aje. Tengoklah negeri mana nak terima orang vietnam ni
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2023 12:16 PM From the mobile phone | Show all posts
Silap betul la kasik marah bumiputera penduduk asal.

Padan muka.

Moga bisnes Kembonja kau lingkup.
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 24-11-2023 12:22 PM From the mobile phone | Show all posts
Sbb tu org kata jaga mulut wpun nk viralkn bisnes, jgn cari gaduh lagi2 dgn netizen.
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2023 12:26 PM From the mobile phone | Show all posts
Oooo... rajin berhutang rupanya.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 24-11-2023 12:29 PM | Show all posts
muka acik champa ni sebijik kawan lama iols org johor mmng mulut mcm buntot ayam cengih2 body language rekabentuk sama. keje pun bisnes sdri jual kain baju kt pasar malam. entah2 dia pun keturunan mcm acik ni jgak. masa duduk dgn pempuan tu dulu asik gaduh jah dgn dia..aku pun garang dia cengih haa..bergabong meletop
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2023 12:36 PM | Show all posts
sombong bongkak sangat anak beranak sama naik... kan tak pasal-pasal dah mcm2 aib kot dah keluar... smlm akak kemboja pure dah bongkat citer makcik kemboja ni rupanya jenis keturunan hanyut merata alam.. vietnam hanoi gitu.. last2 tersangkut kat pukat johor nuuu terus dok johor kot.... hari ni dah timbul kesah kuat kencing tak bayar hutang pulak... lepas ni aib apa lagi makcik... tu laaa lain kali tuhan dah bg rezki lebih sikit dah mewah sikit bawak2 bersyukur... berterima kasih pd yg 'sauk" ko masa tersangkut mula2 hanyut dulu.. bila ko start menyombong memang mendapat laaaaaa..... rasakaaannnnn.....
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2023 12:58 PM | Show all posts
ni namanya kerana mulut badan binasa..dunia viral2 ni tk yah lah nk buat konten murahan..mesti terciduk punya..lain la diri tu clean xde masalah dgn sape2
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2023 01:01 PM From the mobile phone | Show all posts
Tu kan mendapat.. sat lagi melingkup buat content nangis2
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2023 01:09 PM From the mobile phone | Show all posts
padan muka

ni lace gallery kat kubang semang ke??
dulu jaman kerja iols selalu p situ cari lace cun2 murah plak tu...sila p sape2 dok dekat tu mcm2 latest design dok ada berpinau mata.

apo makcik tak byr hutang, tak padan ngan ada wisma
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2023 01:10 PM From the mobile phone | Show all posts
Acik kemboja terpaling.. jgn lupa bayar hutang naa
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2023 01:11 PM From the mobile phone | Show all posts
mendapat la aib sndri tlondeh sikit2
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2023 01:41 PM | Show all posts
abislah nenek vietnam cham khmer ni punya bisness..lain kali  nak buat marketing konon2 nak bagi viral jgn buat content yg boleh mengundang kemarahan org..
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 24-11-2023 01:46 PM From the mobile phone | Show all posts
Itulah.. Lain kali nege senyap2.. Now... Ambikkkk... Sadappp u.. Haha... Pasni anak dia nk ckp ape pulak??
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2023 01:49 PM From the mobile phone | Show all posts
Tercapai niat viral. Lepas ni bisnes kebabom free marketing.
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2023 01:50 PM | Show all posts
acik kemboja, hang pi la juai baju hang kat orang kemboja kat kemboja sana.
juai kat kami malaysia wat pe...
pi... pi... pi main jauh-jauh......
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2023 01:51 PM From the mobile phone | Show all posts
Sb tu la nenek kemboja ni berjaya sb hutang malas bayar
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

21-4-2024 05:18 PM GMT+8 , Processed in 0.075282 second(s), 45 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list